Onko salama koskaan iskenyt lähelle sinua?

Siis oltiin turvallisesti autossa, mutta tien viereiseen kallioon ihan lähelle iski salama, ihan järkyttävä pamaus ja se salaman alaosa hajosi sellaiseksi leveäksi, en oikein osaa selittää. Pelästyin hullun lailla. Ja juu, ei se ainakaan parantanut entistä pelkoani ukkosta kohti, paheni vaan. |O
 
pelokas
On. Kerran iski pellolle, ihan viereen. Ajoimme autolla siinä tiellä vieressä ja auto sammui! Onneksi lähti heti käyntiin uudestaan ja jatkoimme matkaa.
Toisen kerran olimme telttailemassa Lapissa ja tuli ukkonen yöllä. Ympärillämme oli soita (suo) ja kylläpä paukkui ja maa tärisi kun ympärille paukkui salamoita. Itse olin ihan hysteerinen onneksi poikaystäväni rauhoitteli!
 
villany
Ajoin pyörällä ja puhuin isäni kanssa puhelimessa. Olin kirjaston pihassa katoksen alla kun salama iski katokseen ja sain puhelimestani sähköiskun. Puhelu ei katkennut, eikä pudonnut kädestä.
 
vieras
No ei kovin lähellä. Yleensä tuonne 75m päähän iskee salama, siel sijaittee semmonen iso sähkömuuntaja, ja pamaus tosiaan on kova. Ja usein on iskenytkin vaikka sanotaan ettei salama toista kertaa samaanpaikkaan iske.
 
Miinusnapa
Pari kertaa, toisen kerran sähkötolppaan kotipihassa ja toisen kerran puuhun muutaman metrin päässä kun koiraa ulkoilutin. Se sitä seurannut ukkosen pamahdus on kyllä jäänyt mieleen mutta kumpikaan kokemus ei ollut pelottava eikä jättänyt sen kummempaa kammoa.
 

Yhteistyössä