Onko siihen joku suositus koska raskaana olevan on syytä pysyä sisällä? :D

Joo maalaisjärki sen kai sanoo, mutta olen tossa pihalla ollu pyykkiä laittamassa ja joka kerta kun olen siellä ni minuutissa alkaa huimaamaan ja silmissä pyörimään :O

Ja vettä juon koko ajan. Kivennäisvettä joisin jos olisi mutta sitä ei oo tarjolla

Millä ihmeellä sais oloa paremmaks, mielelläni meinaan tuolla kuumassa olisin ja istuisin :)
 
Viimeksi muokattu:
Lekuri
Helteellä tärkeää on elimistön nesteytys. Tavallinen kraanavesi ei pysy elimistössä tarpeeksi kauan ilman mineraaleja. Tämän vuoksi tulisi suosia kivennäisvesiä. Auringossa voi oleilla oman olotilan mukaan. Mikäli aurinko aiheuttaa kuvailemaasi huimausta, on vetäydyttävä varjoon. Aurinkorasvaa tulee myös aina käyttää.

Olon parantamiseksi suosittelen varjossa pysymistä ja mahdollista viilennystä vaikkapa ihan pöytätuulettimella. Juo runsaasti ja hae kaupasta kivennäisvettä. Myös jonkin verran sokeria olisi hyvä saada vaikka mehulasillisen muodossa. Syö mahdollisimman kevyesti ja mikäli huimausta esiintyy, niin nosta jalat ylös. Päiväunetkaan eivät ole haitalliset.

Muista välttää fyysistä rasitusta helteellä. Suojaa pääsi huivilla tai lakilla, vaikka olisitkin varjossa. Mikäli tunnet helteellä vilun väristyksiä, hengitys vaikeutuu tai tunnet sekavuutta, hakeudu lääkärille.
 
"mie"
Mulla sama juttu, rv 25. Todella huono olo ja heikottaa/pyörryttää koko ajan, voimattomuutta. Meillä on sisälläkin niin kuuma, ettei auta sekään. Ei jaksa ku maata. Tätä jatkunut jo monta päivää ja kauhulla juuri katsoin, että helteet jatkuu ainakin koko 10 päivän ennustusjakson ajan... Eihän se niin vakavaa, jos ei tarttis jaksaa mitään, mutta olis toi esikoinenkin tuossa. Tsemppiä!
 
Rv. 30+2
Ja juu siis toi teline on varjossa jo ollut hyvän aikaa.. Urgh, mä muuten niin nautin helteestä mutta nää sivuoireet ei oo kivoja... Pitää hakea kaupasta kivennäisvettä vaikka se ei hyvältä maistukkaan...
 

Yhteistyössä