Onko silmien laserleikkaus teistä kauneuskirurginen operaatio?

  • Viestiketjun aloittaja Huom
  • Ensimmäinen viesti
Huom
Luin eilen Olivia-lehteä kauneuskirurgisista leikkauksista ja hoidoista ja siinä mainittiin silmien laserleikkaus.

Olen itse käynyt ja minusta se ei todellakaan ole verrattavissa esim. kasvojenkohotukseen tai rasvaimuun.

Mitä mieltä muut? Olenko minä nyt sitten käynyt kauneusleikkauksessa ; )
 
MB
Kyllä se aikausein on kauneusleikkaus, joka tehdään vain siksi, että ei haluta käyttää silmälaseja.. Eli ei sitä pakko olis tehdä, mut kun nyt noi rillit on vaan niin rumia, niin halutaan mennä leikkaukseen. Jonka haitoista ei oikeesti puhuta tarpeeks.
 
Huom
Alkuperäinen kirjoittaja MB:
Kyllä se aikausein on kauneusleikkaus, joka tehdään vain siksi, että ei haluta käyttää silmälaseja.. Eli ei sitä pakko olis tehdä, mut kun nyt noi rillit on vaan niin rumia, niin halutaan mennä leikkaukseen. Jonka haitoista ei oikeesti puhuta tarpeeks.
Valaisetko että mistä haitoista ei puhuta tarpeeksi? Mitä ne haitat on?

Luulen, että suurin osa ei leikkauta silmiänsä siksi että lasit olisivat RUMIA (eihän ne sitä ole) vaan ainakin itselläni painoivat enemmän muut kuin ulkonäkösyyt. Joten en teettänyt sitä kauneusmielessä, vaan helpottaakseni elämääni.
 
joku vaan
kyllä se taitaa kauneusleikkaus olla. minun TESSIN mukaan kauneusleikkauksista ei saa palkallista sairauslomaa. vaan palkatonta sairauslomaa. samoin taitaa mennä, ettei kela korvaa taksimatkaa kyseisestä operaatiosta jos taksiin on tarvetta. että sillesti.

 
Ei mun mielestä ole kauneusleikkaus. En mä lasiista haluaasi sen takia eroon, että ne on rumat vaan sen takia, että lasit on tiellä ja haluan nähdä paremmin ilman niitä. On aika paljon helpompaa esim. mennä uimaan jos näkee kunnolla eikä tarvitte olla lasit päässä, että näkee nenäänsä pitemmälle kunnolla.
 
Huom
Alkuperäinen kirjoittaja MB:
Haittoja ovat mm. silmien kuivuminen, häikäisy, erilaiset näköhäiriöt (nähdään siis olemattomia/varjokuvia), hämärän ja pimeän näkö huononee ja tulehdukset.
Hmm. Näitä ei ole kenelläkään tutulla, jolla on silmät leikattu (ja näitä on muuten aika monta) .
Silmien kuivumista lukuunottamatta alussa, mikä on ihan normaalia ja siksi käytetään tippoja. Mutta se on erittäin lyhyt aika.

Olisikohan sinun aika päivittää tietosi nykyaikaan ja nykytekniikalla tehtäviin leikkauksiin...?
 
Huom
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Ei mun mielestä ole kauneusleikkaus. En mä lasiista haluaasi sen takia eroon, että ne on rumat vaan sen takia, että lasit on tiellä ja haluan nähdä paremmin ilman niitä. On aika paljon helpompaa esim. mennä uimaan jos näkee kunnolla eikä tarvitte olla lasit päässä, että näkee nenäänsä pitemmälle kunnolla.
Niinpä. Esim. lasten vahtiminen uimahallissa ja rannalla on huomattavasti helpompaa kun näkee jotain...Elämä ylipäänsä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Ei ole. Tarkoitus on saada silmät näkemään siten, kuin silmän kuuluukin nähdä.
onko ap:n mielestä sitten käsiproteesin valmistus kauneusleikkaus?kun saadaan ihmiselle se käsi takaisin joka on menetetty?

silmälasejahan joutuu käyttämään siski ettei silmä toimi oikein!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Ei ole. Tarkoitus on saada silmät näkemään siten, kuin silmän kuuluukin nähdä.
onko ap:n mielestä sitten käsiproteesin valmistus kauneusleikkaus?kun saadaan ihmiselle se käsi takaisin joka on menetetty?

silmälasejahan joutuu käyttämään siski ettei silmä toimi oikein!!
 
jenni
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
tavallaan joo olet. tarkoitus oli kait päästä eroon silmälaseista eli muuttaa ulkonäköäsi?
Sulla ei taida olla laseja jos ajattelet, että ulkonäkö on lasien ainoa haitta? Myös piilarien käyttäjät leikkaavat silmiään, joten ihan noin yksioikoisesti ei kannata tyypitellä.
 
mun mielestä se on kauneuskirurginen toimenpide, jos näkö ei ole kovin huono ilman laseja esim. vaikka -2... Siinä vaiheessa se ei ole jos siitä on merkittävää apua potilaalle esim. potilas on lähes sokea ilman laseja
 
Huumekoira
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
mun mielestä se on kauneuskirurginen toimenpide, jos näkö ei ole kovin huono ilman laseja esim. vaikka -2... Siinä vaiheessa se ei ole jos siitä on merkittävää apua potilaalle esim. potilas on lähes sokea ilman laseja
No mulla oli ilman laseja - 1 ja -2. En käyttänyt laseja missään vaiheessa, joten ulkonäköön se leikkaus ei vaikuttanut mitenkään. Vaikutti vain siihen, että näin sen jälkeen bussin numeron, lähestyvän ihmisen kasvot ja tähdet taivaalla. Kyllä siitä on ollut merkittävä apu mulle.

Nykyisin näen myös pimeässä paremmin.
 
no kai se riippuu vähän siitäkin miten paljon miinuksia on, itsellä on taas kerran esitutkimus ennen leikkausta 22 pvä tätä kuuta, silmät piti leikata aiemmin mutta päättivät tehdä pienemmän operaation, eli sarveiskalvojen alle laitetaan linssit, ei vaihdeta mykiöitä keinomykiöihin kuten kaihileikkauksessa. Pelkkä laseroperointi ei mua auta kun miinuksia on kummassakin reilusti, toisessa 16,5, toisessa 19.
Mun silmät leikataan Husilla, koska kyse ei ole pelkästään kosmeettisesta haitasta.
Arvaatko harmittiko kun vasta viime vuoden lopulla sai tietää että olisin päässyt kunnalliselle puolelle leikkaukseen jo ajat sitten kun miinuksia on yli 12.
Mutta onhan se niinkin että parempi myöhään kuin ei milloinkaan :)
 
vieras
En mä kyl tiedä. Voisin kuvitella, et ihminset haluais elää ilman laseja. Onhan se aikamoinen rajoitus ettei voi nähdä ilman laseja ja niilläkin taitaa nähdä rajoitetusti.
 
Huumekoira
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En mä kyl tiedä. Voisin kuvitella, et ihminset haluais elää ilman laseja. Onhan se aikamoinen rajoitus ettei voi nähdä ilman laseja ja niilläkin taitaa nähdä rajoitetusti.
Niin, niillä näkee eteenpäin. Eikä ne mitkään kovin kivan tuntuiset ole. Liikuin mieluummin puolisokeana, kuin käytin laseja.
 

Yhteistyössä