Miksi musta ei tehty sankariuutisia kun hesen työntekijänä annoin monelle lähellä pyörtymistä olevalle hörpyn Jaffaa, soitin ambulanssin mummolle ja laskin hänet lattialle sylissä jotta jalat saisi ylös tuolille. Annoin lapselle uuden jäätelön kun edellinen tipahti ja toin kovasti hyvää mieltä hyvällä asiakaspalvelulla. Silti sain kolme haukkumispalautetta ihan käsittämättömistä asioista ja vain yhden hyvän, joka sekin oli "haamuasiakkaan" arvio asiakaspalvelustani. Hymyilin aina, puhuin reippaasti ja iloisesti.
Väärinhän tuossa on toimittu, mutta ärsyttää tämä seikka, että Hese on nyt paska koska joku typerä teinityttö on mennyt siellä naureskelemaan ja taas on koko ketjussa surkea palvelu. Samoin joku hakee nyt huomiota sankarillisella teollan, olisiko työntekijät saaneet samalaista ylistystä jos olisivat siivonneet sotkun ja antaneet uuden (vaikka periaatteessa ei tarvitsisi antaa, eli se olisi ns extrahyvää palelua). Ei mulle kukaan antanut mitään mitalia asiasta, tosin en tajunnut sitä jakaakaan somessa, veikkaan ettei kukaan olisi noteerannut edes.
Onneksi tämä miesparka sai uuden annoksen, olisin itsekin toiminut samoin.
Älä välitä, ihmiset ovat tällaisia. Kovin tyytyväisiä kun he saa ilmaiseksi jotakin tai heitä autetaan, mutta auta armias jos sattuu henkilökunnalle joku moka niin siitä saa kuulla koko kaupunki.
Johan tässä ketjussa on haukuttu mm. yrittäjä joka ei antaisi ilmaista ruokaa känniselle joka itse tiputtaa ruokansa lattialle, tai tarjoile ilmaista ruokaa koko perheelle, jäätelöä ym.
Yrittäjäkin on työntekijöiden ohella Suomessa aina paha ihminen, rikas riistäjä ja velvollinen kaikkeen, jopa maksamaan omasta pussistaan asiakkaiden tiputtamat ruuat. Ei se mitään, tällainen asenne johtaa siihen että yritykset hiljalleen suljetaan. Sitten itketään kun ei ole työpaikkoja. Pienet ja keskisuuret yrittäjät ovat suurimpia työllistäjiä Suomessa, mutta ainoa mitä suomalainen osaa on ruikuttaa itselleen etuja ja alennuksia, vapaapäiviä, krapulasaikkua ja pekkaspäiviä, ja sitten kirjoittaa somessa suureen ääneen kun on kohdannut pari nulikkaa asiakaspalvelussa.
En ensin tykännyt siitä mitä Nalle Wahlroos sanoi Suomesta ja suomalaisista, mutta kun tätä ketjua lukee niin näkee miten pihalla ihmiset on siitä miten liiketoimintaa pitäisi pyörittää, ja tuntuvat oikein kuorossa olevan vahingoniloisia kun iso suomalainen hampurilaisketju kärsii parin työntekijän mokailun takia.
Mieluummin käyn edelleen Hesessä, kuin törsään rahani monikansallisiin jättiketjuihin. Ja ei se Hesen yrittäjä saati ketju ole syypää tapahtuneeseen, vaan pari keskenkasvuista juippia jotka tekevät töitä siellä saadakseen tod.näk. opiskelunsa maksettua, tyyliin "don't give a fu**"-asenteella.
Joo, miesparka kun ei kukaan auttanut makkaraperunoiden poimimisessa, tokihan se olisi ollut oikein, ja varmasti vuoropäällikön olisi kannattanut tarjota uusi annos. Mutta kylläpä Suomessa riittää jeesustelijoita, liekö kuitenkaan ovat niin hyviä ihmisiä kuin väittävät. Helppo kirjoitella netissä mutta mitä olisivat tehneet tositilanteessa. Luulenpa että monikin saarnaaja tässä ketjussa olisi katsonut vanhaa miestä sivusta, mollottanut vaan suu auki ja iskenyt sitten vaan omaa hampparia naamaan.
Kyllä ne arjen tosisankarit ei paljon huutele itsestään, ja ole sinä ainakin ylpeä palvelustasi vaikka et siitä kiitosta olekaan saanut.