Onko sinua nöyryytetty ravintolassa ja menitkö sinne vielä sen jälkeen?

  • Viestiketjun aloittaja piffi
  • Ensimmäinen viesti
Ken guru
Keississä ärsyttää se tapa jolla asiassa ratsastetaan vanhan miehen säälittävyydellä. Jos makkaraperunansa olisi tiputtanut energiajuomaa kittaava jonne, lähipubin kaljaveikko tai läheisen business parkin pukujuppi, niin mitään meteliä ei olisi nostettu. Ja kun oikein "fiilistellään" sillä, että tuo asiakas itse alkoi siivota sotkemaansa.... no tuliko tuollainen pakote ravintolan toimesta? Tuskin tuli. Minkä sille voi tehdä, jos asiakas alkaa omatoimisesti vahinkoaan siivoamaan? Voisihan siihen toki rynnätä väliin jne. mutta taas kerra ketään ei olisi asiaa edes noteerannut, ellei asiakas olisi ollut se säälittävä vanha ukkoriepu.

Mutta hei kaikki te jeesustelijat. Ensi kerran kun näette että känni-mara tiputtaa ostamansa makkaraperunat, niin käykäähän ostamassa sille uudet. Auttakaa vielä miestä kotiin saakka, jottei jää heitteille. Veikkaan että känni-mara tarvisi siinä kunnossa oikeasti enemmän apua, kuin normaalisti ikääntynyt mieshenkilö, joka tykkää käydä haukkaamassa hesellä aamubrunssin.
Mua taas ärsyttää tällainen asian sivuun meneminen ja mukahvyien syiden keksiminen miksi jotain ei saisi sääliä onnettomuudessa. Säälisin minä varmasti sitä pultsariakin, ja helposti voisin ostaa uuden ruoan jollekin kadunmiehelle tai -naiselle. Rahaakin annoin aikanaan Mannerheimintien eräälle pultsarinaiselle vaikka tiesin että raha meni viinaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vierestä;30288046:
Jos menet jäätelökioskille ja tiputat tötteröstä pallon, niin saatko uuden? Yleensä et. Itse se on maksettava.
Kyllä voi saada. Uuden juomankin olen saanut kun aivan vahingossa kaatui. Samaten lapsi. Ei kaik oo nii jyrkkiä etteikö vahingon sattuessa vois tulla vastaan uuden saamisessa.
 
nojoooohh
Miksi musta ei tehty sankariuutisia kun hesen työntekijänä annoin monelle lähellä pyörtymistä olevalle hörpyn Jaffaa, soitin ambulanssin mummolle ja laskin hänet lattialle sylissä jotta jalat saisi ylös tuolille. Annoin lapselle uuden jäätelön kun edellinen tipahti ja toin kovasti hyvää mieltä hyvällä asiakaspalvelulla. Silti sain kolme haukkumispalautetta ihan käsittämättömistä asioista ja vain yhden hyvän, joka sekin oli "haamuasiakkaan" arvio asiakaspalvelustani. Hymyilin aina, puhuin reippaasti ja iloisesti.

Väärinhän tuossa on toimittu, mutta ärsyttää tämä seikka, että Hese on nyt paska koska joku typerä teinityttö on mennyt siellä naureskelemaan ja taas on koko ketjussa surkea palvelu. Samoin joku hakee nyt huomiota sankarillisella teollan, olisiko työntekijät saaneet samalaista ylistystä jos olisivat siivonneet sotkun ja antaneet uuden (vaikka periaatteessa ei tarvitsisi antaa, eli se olisi ns extrahyvää palelua). Ei mulle kukaan antanut mitään mitalia asiasta, tosin en tajunnut sitä jakaakaan somessa, veikkaan ettei kukaan olisi noteerannut edes.

Onneksi tämä miesparka sai uuden annoksen, olisin itsekin toiminut samoin.
 
Monta Jeesusta täällä
Miksi musta ei tehty sankariuutisia kun hesen työntekijänä annoin monelle lähellä pyörtymistä olevalle hörpyn Jaffaa, soitin ambulanssin mummolle ja laskin hänet lattialle sylissä jotta jalat saisi ylös tuolille. Annoin lapselle uuden jäätelön kun edellinen tipahti ja toin kovasti hyvää mieltä hyvällä asiakaspalvelulla. Silti sain kolme haukkumispalautetta ihan käsittämättömistä asioista ja vain yhden hyvän, joka sekin oli "haamuasiakkaan" arvio asiakaspalvelustani. Hymyilin aina, puhuin reippaasti ja iloisesti.

Väärinhän tuossa on toimittu, mutta ärsyttää tämä seikka, että Hese on nyt paska koska joku typerä teinityttö on mennyt siellä naureskelemaan ja taas on koko ketjussa surkea palvelu. Samoin joku hakee nyt huomiota sankarillisella teollan, olisiko työntekijät saaneet samalaista ylistystä jos olisivat siivonneet sotkun ja antaneet uuden (vaikka periaatteessa ei tarvitsisi antaa, eli se olisi ns extrahyvää palelua). Ei mulle kukaan antanut mitään mitalia asiasta, tosin en tajunnut sitä jakaakaan somessa, veikkaan ettei kukaan olisi noteerannut edes.

Onneksi tämä miesparka sai uuden annoksen, olisin itsekin toiminut samoin.
Älä välitä, ihmiset ovat tällaisia. Kovin tyytyväisiä kun he saa ilmaiseksi jotakin tai heitä autetaan, mutta auta armias jos sattuu henkilökunnalle joku moka niin siitä saa kuulla koko kaupunki.

Johan tässä ketjussa on haukuttu mm. yrittäjä joka ei antaisi ilmaista ruokaa känniselle joka itse tiputtaa ruokansa lattialle, tai tarjoile ilmaista ruokaa koko perheelle, jäätelöä ym.

Yrittäjäkin on työntekijöiden ohella Suomessa aina paha ihminen, rikas riistäjä ja velvollinen kaikkeen, jopa maksamaan omasta pussistaan asiakkaiden tiputtamat ruuat. Ei se mitään, tällainen asenne johtaa siihen että yritykset hiljalleen suljetaan. Sitten itketään kun ei ole työpaikkoja. Pienet ja keskisuuret yrittäjät ovat suurimpia työllistäjiä Suomessa, mutta ainoa mitä suomalainen osaa on ruikuttaa itselleen etuja ja alennuksia, vapaapäiviä, krapulasaikkua ja pekkaspäiviä, ja sitten kirjoittaa somessa suureen ääneen kun on kohdannut pari nulikkaa asiakaspalvelussa.

En ensin tykännyt siitä mitä Nalle Wahlroos sanoi Suomesta ja suomalaisista, mutta kun tätä ketjua lukee niin näkee miten pihalla ihmiset on siitä miten liiketoimintaa pitäisi pyörittää, ja tuntuvat oikein kuorossa olevan vahingoniloisia kun iso suomalainen hampurilaisketju kärsii parin työntekijän mokailun takia.

Mieluummin käyn edelleen Hesessä, kuin törsään rahani monikansallisiin jättiketjuihin. Ja ei se Hesen yrittäjä saati ketju ole syypää tapahtuneeseen, vaan pari keskenkasvuista juippia jotka tekevät töitä siellä saadakseen tod.näk. opiskelunsa maksettua, tyyliin "don't give a fu**"-asenteella.

Joo, miesparka kun ei kukaan auttanut makkaraperunoiden poimimisessa, tokihan se olisi ollut oikein, ja varmasti vuoropäällikön olisi kannattanut tarjota uusi annos. Mutta kylläpä Suomessa riittää jeesustelijoita, liekö kuitenkaan ovat niin hyviä ihmisiä kuin väittävät. Helppo kirjoitella netissä mutta mitä olisivat tehneet tositilanteessa. Luulenpa että monikin saarnaaja tässä ketjussa olisi katsonut vanhaa miestä sivusta, mollottanut vaan suu auki ja iskenyt sitten vaan omaa hampparia naamaan.

Kyllä ne arjen tosisankarit ei paljon huutele itsestään, ja ole sinä ainakin ylpeä palvelustasi vaikka et siitä kiitosta olekaan saanut.
 
Ken guru
Alkuperäinen kirjoittaja Monta Jeesusta täällä;30288661:
Älä välitä, ihmiset ovat tällaisia. Kovin tyytyväisiä kun he saa ilmaiseksi jotakin tai heitä autetaan, mutta auta armias jos sattuu henkilökunnalle joku moka niin siitä saa kuulla koko kaupunki.

Johan tässä ketjussa on haukuttu mm. yrittäjä joka ei antaisi ilmaista ruokaa känniselle joka itse tiputtaa ruokansa lattialle, tai tarjoile ilmaista ruokaa koko perheelle, jäätelöä ym.

Yrittäjäkin on työntekijöiden ohella Suomessa aina paha ihminen, rikas riistäjä ja velvollinen kaikkeen, jopa maksamaan omasta pussistaan asiakkaiden tiputtamat ruuat. Ei se mitään, tällainen asenne johtaa siihen että yritykset hiljalleen suljetaan. Sitten itketään kun ei ole työpaikkoja. Pienet ja keskisuuret yrittäjät ovat suurimpia työllistäjiä Suomessa, mutta ainoa mitä suomalainen osaa on ruikuttaa itselleen etuja ja alennuksia, vapaapäiviä, krapulasaikkua ja pekkaspäiviä, ja sitten kirjoittaa somessa suureen ääneen kun on kohdannut pari nulikkaa asiakaspalvelussa.

En ensin tykännyt siitä mitä Nalle Wahlroos sanoi Suomesta ja suomalaisista, mutta kun tätä ketjua lukee niin näkee miten pihalla ihmiset on siitä miten liiketoimintaa pitäisi pyörittää, ja tuntuvat oikein kuorossa olevan vahingoniloisia kun iso suomalainen hampurilaisketju kärsii parin työntekijän mokailun takia.

Mieluummin käyn edelleen Hesessä, kuin törsään rahani monikansallisiin jättiketjuihin. Ja ei se Hesen yrittäjä saati ketju ole syypää tapahtuneeseen, vaan pari keskenkasvuista juippia jotka tekevät töitä siellä saadakseen tod.näk. opiskelunsa maksettua, tyyliin "don't give a fu**"-asenteella.

Joo, miesparka kun ei kukaan auttanut makkaraperunoiden poimimisessa, tokihan se olisi ollut oikein, ja varmasti vuoropäällikön olisi kannattanut tarjota uusi annos. Mutta kylläpä Suomessa riittää jeesustelijoita, liekö kuitenkaan ovat niin hyviä ihmisiä kuin väittävät. Helppo kirjoitella netissä mutta mitä olisivat tehneet tositilanteessa. Luulenpa että monikin saarnaaja tässä ketjussa olisi katsonut vanhaa miestä sivusta, mollottanut vaan suu auki ja iskenyt sitten vaan omaa hampparia naamaan.

Kyllä ne arjen tosisankarit ei paljon huutele itsestään, ja ole sinä ainakin ylpeä palvelustasi vaikka et siitä kiitosta olekaan saanut.
:LOL:

Tuo purkaus on kuin jostain komediasta.
 
piffi
Eivät ne vaan opi. Nyt Hese yrittää laittaa tapahtunutta asiakkaan syyksi.
Asiakkaan henkilöllisyyttä yritetään selvittää että häntä voitaisiin nöyryyttää lisää:

"Puustinen kiiruhti heti tapauksen julki tulon jälkeen sosiaaliseen mediaan pahoittelemaan tapausta

- Valitettavasti kaikki huonon palvelun tunnusmerkit ovat täyttyneet tuon tapahtumaketjun kohdalla ja on ilmiselvää, että olemme nyt epäonnistuneet pahoin, hän kirjoitti.

Nyt hän vetää sanojaan takaisin.

Puustinen sanoo IS:lle, että loukkaava palaute on tuntunut työntekijöistä pahalta siksi, ettei Facebook-päivitys hänen mukaansa kerro asiasta koko totuutta.

Puustinen katsoo, ettei henkilökunta ole toiminut asiassa väärin. Hänen mukaansa tapaukseen liittyy seikkoja, joita ei ole vielä kerrottu.

Nämä seikat tuodaan Puustisen mukaan julki, kunhan perunat pudottaneen miehen henkilöllisyys saadaan julki. Puustisen mukaan Hesburgerin työntekijöillä on jo aavistus siitä, kenestä on kyse."


http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288742336297.html
 
"Jos minulla olisi ravintola..."

Niinpä niin, et ole ravintoloitsija joten ala on sinulle tuntematon. Siksi onkin helppo hurskastella miten TOIMISI. Meilläkin käy paljon humalaisia asiakkaita, jos he tiputtavat ruokansa lattialle sen takia että ovat niin kännissä, ei ole ravintolan asia alkaa kustantamaan heille uutta ilmaista ruokaa. Sanoinkin että vanha mies on asia erikseen, ja jokainen asiakas varmasti arvioidaan tapauskohtaisesti, vanhuuden vaivoille kun ei mitään voi. Humalatila taas on itse aiheutettu.

Monesti myös hyvän palvelun, halvan ja tasokkaan ruuan jälkeen asiakkaat eivät palaa takaisin. Ei ravintola-alalla vallitse mikään laki jossa paras ruoka ja palvelu voittaa, joskus asiakas menee paikkaan X vain brändin takia maksaen itsensä kipeäksi. Se nähtiin mm. kun Burger King avasi ketjunsa, ihmiset jonottivat jopa tunnin päästäkseen sisään ja maksoivat normaalihinnan. Toisessa paikassa ihmiset eivät ikikuuna suostuisi jonottamaan sekä ihmettelisivät myös missä on avajaistarjous tai muu halpa ruoka, ja odottaisivat parempaa palvelua kuin esim. isossa ketjussa. Asiakas ei ole aina rationaalinen valinnoissaan.

Et voi tietää meneekö vanha mies Heseen uudelleen, ehkä meneekin. Ja miksi asiasta pitää rankaista edelleen Hesburger-ketjua, kun syy tapahtuneeseen on nuorissa työntekijöissä jotka eivät tee työtään.

Tervetuloa vaan ravintola-alalle, helppo on sieltä muualta huudella miten asioiden PITÄISI toimia.
Tuota on kyllä aika vaikea uskoa. Kyllä meillä päin mennään aina vaan uudelleen siihen paikkaan, jossa on hyvä palvelu sekä hyvä ja edullinen ruoka. Ja jos jossakin joku sankarinainen tai -mies ei ole saanut (haluamaansa?) huoomiota somessa, niin ehkäpä paikalla olevat asiakkaat ovat nähneet tilanteen ja tulevat tuon sankarinaisen tai -miehen takia uudelleen ko. paikkaan.
 
Ai mitä siinä muka voi tehdä, jos asiakas omatoimisesti alkaa siivota sotkua? No sanoa, että ei teidän tarvitse, minä siivoan. Ja voi myös sanoa, että istukaa tähän, tuon teille pian uuden annoksen tilalle.

Ehkä se ei olisi päätynyt someen, MUTTA: asiakkaalle siitä olisi jäänyt parempi mieli.
Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?
 
-9-9-
En ole koskaan kokenut huonoa käytöstä ravintolassa, mitä nyt lähigrillillä on usein töykeä nainen tukiais-meikeissään, tiedä sitten paljon sylkeä niissä grilliruuissa oikeasti on ollut...

Sitä vastoin kerran saatiin työkaverin kaa kahvit kaupan päälle hesessä. Vähän oltiin kysymysmerkkeinä, mutta myyjä sanoi että unohti meidät tyystin ja odotettiin turhaan. Ihan kiva, itte eii edes huomattu että ois kovinkaan kauaa mennyt :D Se on sit toinen asia että onko hamppari ja kahvi hyvä yhdistelmä? No, upposihan se kyllä :LOL:

Mutta olen kyllä aina elänyt siinä luulossa että ne aspat siivoavat jos tuollaista tapahtuu Millä asiakas edes ne sotkut siivoais? Meilläpäin jopa servetit on tiskin takana. Kuitenkin itse yrityksellä on varmasti kunnon siivouskamppeet siellä jossain keittiössä, niin paljon helpompaa niillä siivota ku pienillä paperinpalasilla.
Itse olin teininä kaupassa hyllyttäjänä, ja tietysti me työntekijät siivottiin jos asiakas rikkoi jonkin lasipurnukan. Ei käynyt edes mielessä että käskis asiakasta itseään siivoamaan jälkensä!! :O
 
Totuus on...?
Tää mies itku silmässä on taatusti ollut joku paikallinen spuge, kenties humalassakin, ja nyt sitä paapotaan oikein koko kansan voimalla jeesustellen. Ja joku sai 15 min julkisuudessa, olantaputuksineen kun meni ostaa sille uudet makkaraperunat.

Voi voi miesparkaa, ja voi miten pyyteetön auttaja kun pistää urhean tarinansa someen.

Miksei kukaan paikalla ollut tule oikaisemaan tarinaa?
 

Yhteistyössä