Onko sporttiblenderi hyvä ostos vai jääkö kaapin täytteeksi?

  • Viestiketjun aloittaja kokemuksia
  • Ensimmäinen viesti
kokemuksia
Katsoin kuningaskuluttajan testiä sporttiblendereistä ja siinä aluksi yksi epäileväinen kertoi testin lopuksi, että hänen suosikkinsa tulee jokapäiväiseen käyttöön. Itse olen myös ajatellut, ettei näitä tule käytettyä. Liikaa vaivaa. En viitsi kuoria vihanneksia ja hedelmiä. Siksi en yleensä syö edes appelsiinia. Pitäisiköhän kuitenkin harkita?

Aloitin vuosi sitten tervellisemmät elämäntavat. Kuntoilen paljon ja ruokia olen yrittänyt muuttaa terveellisempään suuntaan, mutta siinä on vielä parantamisen varaa.

Millaisissa tilanteissa näitä tulee käytettyä ja onko jollain hyviä ja helppoja reseptejä? Kertokaahan kokemuksianne.
 
Outlet harmaana
Mikä on sporttiblenderi? Sellainen jolla tehdään smoothieita, siis tehosekoitin?

veikkaukseni on, että et tule käyttämään. Muutenkin on parempi syödä hedelmät ja vihannekset sellaisinaan eikä tehdä niistä mehua.

Itse käytän tehosekoitinta hummuksen tekemiseen ja satunnaisesti vaikka pirtelön. Vähäisellä käytöllä se on.
 
eqe
Mikä se on, toi taitaa olla vaan markkinointinimi. Tehosekoitin tai sit oikee blenderi, johon stikataan esim palautumisjuomajauhe, vettä, korkki kiinni ja ravistetaan. Tehosekoittimella saa taivaallisia mehuja, mutta onhan siinä vähän vaivaa ni ite teen isompia sarseja, kaadan kuppeihin ja paan pakkaseen. Vitamiinit katoaa, mut kun stikkaa sen illalla pakkasesta jääkaappiin, ni aamulla on valmis juotavaks
 
aapee.
Sporttiblenderi on kätevämpi kuin iso tehosekoitin tai sauvasekoitin siinä mielessä, että siinä ei tarvitse erikseen kaataa valmista juomaa pulloon. Laitteessa on n. 600 ml:n pullot ja voi ottaa kassiin mukaan sellaisenaan, jos juo jossakin muualla kuin kotona. Tosin voi olla, ettei mulla ole tarvetta otta eväitä minnekään mukaan eli siinä mielessä varmaan turha ostos. Hyvä sauvasekoitin meiltä löytyy ja myös yleiskoneeseen kiinnitettävä 'sekoitin'.
 
Sporttiblenderi on kätevämpi kuin iso tehosekoitin tai sauvasekoitin siinä mielessä, että siinä ei tarvitse erikseen kaataa valmista juomaa pulloon. Laitteessa on n. 600 ml:n pullot ja voi ottaa kassiin mukaan sellaisenaan, jos juo jossakin muualla kuin kotona. Tosin voi olla, ettei mulla ole tarvetta otta eväitä minnekään mukaan eli siinä mielessä varmaan turha ostos. Hyvä sauvasekoitin meiltä löytyy ja myös yleiskoneeseen kiinnitettävä 'sekoitin'.
Mut mulla on noita urheilujuoma"tölkkejä", siis niitä missä on kansi ja kannessa se irrotettava lippa mistä voi juoda suoraan. Mä teen smoothieni ja muut suoraan siihen ja sit juon tai nappaan evääksi duuniin. Ei tuu tiskiä kuin sauvasekoittimen verran.
 
nutx
Mä hommasin ensin marketin mehulingon mut se oli ihan lelu. Perehdytään sitten asiaan ja tilasin huippuhyvän mehupuristin, ei lingon. Tulee ihanaa mehua vaikka mistä, jäljelle jäävä puristusjäte on tosi kuivaa. Mikä mulle tärkeää voin tehdä terveysmehuja koska olen ollut tosi huono syömään vihanneksia ja hedelmiä ja oma sairastuu herättänyt muutoksen tarpeeseen. Tuolla saa tehtyä myös vehnänorasmehua. En jaksa päivittäin käyttää tiskin takia mutta sitten voi kerralla jauhaa kaikenlaista tehottomaan, juo kyllä heti kun silloin parhaimmillaan.
 
aapee.
Mut mulla on noita urheilujuoma"tölkkejä", siis niitä missä on kansi ja kannessa se irrotettava lippa mistä voi juoda suoraan. Mä teen smoothieni ja muut suoraan siihen ja sit juon tai nappaan evääksi duuniin. Ei tuu tiskiä kuin sauvasekoittimen verran.
Onko näissä tölkeissä reikä riittävän iso, jotta paksumpikin smoothie tulee ulos? Perus juomapulloissa on niin pieni reikä, ettei siitä mahdu muu kuin neste.
 
vierass
Pienilla ja huonoilla tehosekoittimilla saa vaan karkeaa tulosta aikaan ja smoothieiden, ihan kuten mehujenkin, kurkusta alas kaataminen aiheuttaa sokeripiikkeja elimistolle. Jos on ihan oikeaa kayttoa, niin on olemassa ihan kunnollisiakin tehosekoittimia, kuten Vitamix, joilla saa jopa kuivia aineita turvallisesti rikki ja silean lopputuloksen juomiin/soseisiin.
 
Mulla jäis kaappiin. Sauvasekoitin ajanee saman asian ja on konepestävä. Ton blenderin pesusta en tiedä mitään mutta usein tollasia ei saa laittaa koneeseen ja inhoan käsintiskiä, varsinkin jotain pulloja:mad: Mul on yleiskoneessa pirtelökannuosa ja 10 vuoden aikana käytetty 2 krt...
 
aapee.
Mulla on kunnollinen Bamix-sauvasekoitin ja sillä menee karkeimmatkin pähkinät sileäksi. Taidan siis käyttää sitä. Käsin kyllä sekin pitää pestä. Ei minulla taida olla tarvetta ottaa eväitä mukaan tai jos on, niin en ainakaan ehtisi niitä aamulla tekemään, vaan pitää tehdä jo illalla valmiiksi.
 
slangi jeaaah
Mikä se on, toi taitaa olla vaan markkinointinimi. Tehosekoitin tai sit oikee blenderi, johon stikataan esim palautumisjuomajauhe, vettä, korkki kiinni ja ravistetaan. Tehosekoittimella saa taivaallisia mehuja, mutta onhan siinä vähän vaivaa ni ite teen isompia sarseja, kaadan kuppeihin ja paan pakkaseen. Vitamiinit katoaa, mut kun stikkaa sen illalla pakkasesta jääkaappiin, ni aamulla on valmis juotavaks
No mun exä friidu stalkkas ja zippaili pokkana meigän peräs pokkana handeliin, ku menin just stikkaa massii tiskiin. Se votakka stikkas keglul meigän fläsään ennenku ehdin tällätä sitä klyyvariin.
 

Yhteistyössä