Onko sun mielestä oikeus työttömillä hankkia 4 lasta tai enemmän?

  • Viestiketjun aloittaja työtön
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Tekee karhunpalveluksen ( = negatiivinen asia ) niille lapsille jotka syntyvät jatkuvaan rahanpuutteeseen. Jos työttömässä perheessä sellainen nyt edes on?

Kolme lasta on jo todella iso määrä elätettäväksi ja vähän pienempipalkkaisessa työssä käyvät ainakin joutuvat tekemään kaikkensa, että selviävät kun lapset tulevat isommiksi. Enää ei löydy vaatteita toisten antamina, ruokaa menee hirmuiset määrät.

Luultavasti Suomen sosiaalihuolto on hieman liian hyvä kun joku pärjää työttömänä niin hyvin, että pystyy edes harkitsemaan neljättä.
Joo samaa mieltä. Joku systeemissä pahasti väärin jos ajattelee vain hankkivansa lisää lapsia mutta kellään ei ole aikomustakaan mennä koskaan töihin lapsia elättääkseen.
 
no
Minuakin alkoi kiinnostamaan, että millaista työttömien arki on kun lapsia on noinkin monta.

Ovatko lapset vielä niin pieniä, että ei ole ongelmaa. Kouluttaminen ja normaali eläminen kun on hankalampaa lasten kasvaessa isommiksi. He eivät pääse ap:n paikkakunnalla kesätöihin, eivätkä iltatöihin, joten kaiken hommaaminen on vähän kiven takana. Rahan kulutus on OIKEASTI erilaista kuin pienillä. Näin ainakin töissäkäyvien perheessä silloin kun palkat eivät ole kovin isot.
 
poipoipoi
Alkuperäinen kirjoittaja ei:
Miten niin lapsista tulee joskus veronmaksajia? jos et itsekään ole työllinen niin mistäs tiedät onnistuuko lapset sen paremmin, ethän säkään mikään varsinainen veronmaksaja ole niinkauan kun et ole töissä. Ei siitä paljon valtiolle iloa ole jos valtion maksamista tukiaisista maksaa veroa.

Ja työllistymismahdollisuudet huononee huononemistaan kun tekee lisää lapsia ja jossain vaiheessa hoitokulujen ja työttömyyden jälkeisen huonon palkan takia käy niin että töihin ei edes pysty menemään kun tulot ei kata menoja.
Juu ei taida lapsista tulla veronmaksajia kotoa saadun mallin perusteella.
 
Blue
Alkuperäinen kirjoittaja työtön:
Jos kyseessä perhe jossa vanhemmat työttömiä, kotona ja tuilla eletään.
Eikä mitään mahiksia työllistymiseen.

Sanokaa suoraan onko teistä väärin silloin hankkia 4 lasta tai enemmän, kun niitä ei itse elätetä.

Ja kysyn siksi kun itse olemme tällainen perhe ja kovasti tekisi neljättä mieli, kaverin perheessä sama tilanne mutta vielä enemmän lapsia....

Toisaalta tuleehan lapsista joskus veronmaksajia?

Ajatuksia!
Ei ole ja tiedät sen itsekin kun asiaa olet alkanut pohtimaan. Jos ei omia lapsiaan pysty elättämään niin niitä ei silloin hankita enää lisää.
 
a
Todennäköisesti lapsetkin alkavat isoksi tultuaan hankkia lapsia ja elävät toimeentulotuella. Sen vuoksi olisi parempi antaa lapsille toisenlaisen malli. Neljännen lapsen hankkimisen sijasta kannattaa lähteä kouluttautumaan. Teitä kun on nyt kaksi kotona, niin menkää kouluttautumaan vaikka vuoron perään. Kouluttautuminenkin antaa jo lapsille paremman mallin ja kannustaa heitäkin koulutuksen ja ammatinhankintaan. Kouluttautumisen jälkeen työnsaantimahdollisuudet paranevat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja työtön:
Jos kyseessä perhe jossa vanhemmat työttömiä, kotona ja tuilla eletään.
Eikä mitään mahiksia työllistymiseen.

Sanokaa suoraan onko teistä väärin silloin hankkia 4 lasta tai enemmän, kun niitä ei itse elätetä.

Ja kysyn siksi kun itse olemme tällainen perhe ja kovasti tekisi neljättä mieli, kaverin perheessä sama tilanne mutta vielä enemmän lapsia....

Toisaalta tuleehan lapsista joskus veronmaksajia?

Ajatuksia!
Jos ei ole edes mitään halua työllistymiseen/uudelleen kouluttautumiseen, ei yhteiskunnan harteille tarvi lapsilegioonaa pukata. Kun kaimsiitä perusajatuksesta lähdetään, että vanhemmat ITSE elättäisivät jälkikasvunsa?
 
mn
Alkuperäinen kirjoittaja työtön:
Jos kyseessä perhe jossa vanhemmat työttömiä, kotona ja tuilla eletään.
Eikä mitään mahiksia työllistymiseen.

Sanokaa suoraan onko teistä väärin silloin hankkia 4 lasta tai enemmän, kun niitä ei itse elätetä.

Ja kysyn siksi kun itse olemme tällainen perhe ja kovasti tekisi neljättä mieli, kaverin perheessä sama tilanne mutta vielä enemmän lapsia....

Toisaalta tuleehan lapsista joskus veronmaksajia?

Ajatuksia!
hoidatko sä lapset itse? väärinkäytätkö tukia? oletko mielestäsi hyvä äiti?
käytätkö rahat turhuuteen?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei mitään mahiksia työllistyä, kiva asenne sulla! Menepä kuule vaikka opiskelemaan sen lapsitehtailun sijaan.
Tervetuloa vaan paikkakunnalle missä työttömyysprosentti on maan korkeimpia, ei siinä opiskelut paljoa silloin auta.
Ei ole muutto käynyt mielessä..?
 

Yhteistyössä