onko täällä ketään yli 5vuotiaiden yöpissaajien äitejä??

meil
Yks lapsista pissis 5.5vuotiaaksi asti. Oli kyllä tosi sikeäuninen. Sit vaan yhtäkkiä loppui ;) Pikkusisko taas kuiva jo 3vuotiaasta. Kyllä se helpottaa ja patjaa kannattaa koittaa.
 
Hälytinpatjassa oli 2 osaa: toinen terveyssiteen tapainen kiinnitettiin neppareilla alushousuihin ja toinen tulitikkurasian kokoinen pieni laatikko paitaan kiinni. Näiden välillä kulkee johto. Kun housut kastuvat alkaa olkapään läheisyyteen kiinnitetty rasia pitää ilkeää ääntä :D
Meillä tyttö ollut yökuiva ennen 3 vuoden ikää, mutta oliskohan puoli vuotta nukkunut kuivana ja sen jälkeen alkoi kastelut. Yksi virtsatietulehdus oli 4vuoden iässä, mutta virtsatiet ja munuaiset tutkittiin eikä mitään vikaa löydetty.
5vuotis neuvolasta saatiin tuota patjaa lainaan, mutta meillä se ei toiminut. Lapsi ei heränny siihen ja kun hänet herätettiin, hän jokseenkin pelkäs sitä vehjettä eikä suostunut enään nukkumaan sen kanssa. Toinen vaikea asia oli tytölle nukkuminen paita päällä, kun tottunut nukkumaan ilman.
Nyt 6vuotis neuvolassa lääkäri oli sitä mieltä että aloitetaan lääkitys. Aika ens viikolla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja TaikaMetsä:
Kertokaapa mulle tuosta hälyytinpatjasta enempi. Ja lääkehoito, millon sellasta? Meillä ei kyllä nyt 5v neuvolassa ollut puhettakaan koko asiasta, aiemmin keväällä kun vauvan kans kävin neuvolassa mainitsin, että pojalla vielä yövaippa. Joskus on vaippa kuiva aamulla, mut yleensä ei. Aina välillä ilman vaippaa, käyn herättämässä pissalle, ei jaksa aina edes nousta/tai ei tule pissaa. Sitten lopulta pissaa sänkyyn, eikä edes herää siihen..
Meillä se ollut käytössä sen 2kk ja ei ole tuottanut oikein mitään tulosta (poika ei siis siihen herää). Ja meillä on ollut aika plajon ongelmia sen toimivuudessa, milloin reistailee itse laite ja välillä taas se lakana hälyttää "turhaan" (eli ne piuhat menee helposti ilmeisesti oikosulkuun)tai sitten ei hälytä ollenkaan, vaikka kuinka kastuisi. Siinä hälyttimessä on se ongelma, että ei voi illalla testata että toimiiko, sillä jos sitä kastelee, niin sittenhän se hälyttää koko ajan.


Se lakana pitää pestä käsin ja jos meinaa, että homma toimisi kunnolla, niitä lakanoita on oltava ainakin kaksi eli kun toinen kastuu yöllä, toisen voi vaihtaa heti tilalle.

Eli meillä sitä käytetään, mutta on aika "työlästä" puuhaa. Onneksi olen vielä hoitovapaalla ja aamuisin kotona pesemässä lakanapyykkiä.
 
jaksamista kastelijoiden vanhemmille...
huomaattehan että kasteluhälyttimiä on monenlaisia markkinoilla, sänkyyn asennettavia ja pienempiä, pöksyihin laitettavia, kuten Molleri kertoo. Meillä ollut molempia käytössä ja täällä toiminut paremmin tuo pöksyihin laiteltava.
Itse asiassa tuli mielleen että oli kaksi kpl käyttämättömiä lakanamallisia joutavana kun muksu ei halua edes testata niitä :headwall: :headwall: viestitelkää jos joku tarviis!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maura:
jaksamista kastelijoiden vanhemmille...
huomaattehan että kasteluhälyttimiä on monenlaisia markkinoilla, sänkyyn asennettavia ja pienempiä, pöksyihin laitettavia, kuten Molleri kertoo. Meillä ollut molempia käytössä ja täällä toiminut paremmin tuo pöksyihin laiteltava.
Itse asiassa tuli mielleen että oli kaksi kpl käyttämättömiä lakanamallisia joutavana kun muksu ei halua edes testata niitä :headwall: :headwall: viestitelkää jos joku tarviis!
Laitoin sulle viestin!
 

Yhteistyössä