Onko täällä moottoripyöräileviä naisia paikalla?

  • Viestiketjun aloittaja a-kortti
  • Ensimmäinen viesti
a-kortti
Heh, joku on nostanut minun viime kesänä aloittaman ketjun :)

Mutta joo, kortin ajoin, ekalla kerralla läpi niin käsittelykoe kuin inssikin, sen verran on mieli muuttunut etten customia ostanutkaan vaikka sitä suunnittelin. Nyt tallissa oottaa pyörä kelien lämpiämistä :)
 
motoristinen
Hankalammaksi minä olen aina kokenut autolla ajon, vaikken millään tavalla vaikeaksi sitäkään. Olen kyllä ajanut 2-pyöräisillä nuoremmastakin.

Vakaasti olen harkinnut kyllä jo mönkijän ostoa kun olen niin helkkarin lyhyt, että sopivaa pyörää ei taida olla olemassakaan ja loukkaan vielä itseni jos pysähdyn vahingossa jonnekin missä en saakaan varpaita maahan ja koko paska kaatuu päälle.
 
motoristinen
Itse olen 157 cm pitkä, ja pyöränä Honda Shadow 750 kuutioinen. Hienosti yltää jalat maahan. Jonkun verran työllisti löytää sopivankokoinen ajokki.
Olen suunnilleen saman mittainen, mutta customia en hanki, ei ole mun juttuni ollenkaan ja ei oikein istu omaan/meidän ajoonkaan, mitä kaverin Sportsteria viikon verran kokeilin. En koe mukavaksi mennä jalat edellä, minkäs teet. Oma pyörä on madallettu ja kengänkärjet osuu maahan, mutta liian pieni konekoko ja muutenkin rimpula ja vanha pyörä ärsyttää ja isommasta saa vain haaveilla.
 
vierailija
Vanha ketju , mutta en löytänyt muutakaan ,missä olisi sivuttu hieman aihetta...
Siis , olisin halunnut tietää miten muilla on ajamaan harjoittelu mennyt ja kuinka paljon tunteja on vaatinut ennen kuin olette uskaltaneet liikenteeseen ...
Ajaminen kiinnostaa kovasti ja olen harjoitellut suljetulla alueella ,mutta kun se tuntuu niin kovin vaikealta . Suoraan sanottuna pelkään ja sekin vaikeuttaa ajoa ...liikkeelle lähtö , mutkat varsinkin oikealle kaarteet ovat vaikeita , vaihtaminen onnistuu ,mitä myös ensin jännitin . Mietin pääseekö tästä pelosta ,jotta voisi olla rennommin vai olenko toivoton tapaus ...
Olen lukenut teoriaa (ajo hanskassa) se on todella mielenkiintoista , mutta en osaa siirtää sitä käytäntöön .
Hieman tässä alkaa surettaa ,että näinkö pelko ottaa vallan ja unelmat jää unelmiksi...
 
vierailijahd
Vanha ketju , mutta en löytänyt muutakaan ,missä olisi sivuttu hieman aihetta...
Siis , olisin halunnut tietää miten muilla on ajamaan harjoittelu mennyt ja kuinka paljon tunteja on vaatinut ennen kuin olette uskaltaneet liikenteeseen ...
Ajaminen kiinnostaa kovasti ja olen harjoitellut suljetulla alueella ,mutta kun se tuntuu niin kovin vaikealta . Suoraan sanottuna pelkään ja sekin vaikeuttaa ajoa ...liikkeelle lähtö , mutkat varsinkin oikealle kaarteet ovat vaikeita , vaihtaminen onnistuu ,mitä myös ensin jännitin . Mietin pääseekö tästä pelosta ,jotta voisi olla rennommin vai olenko toivoton tapaus ...
Olen lukenut teoriaa (ajo hanskassa) se on todella mielenkiintoista , mutta en osaa siirtää sitä käytäntöön .
Hieman tässä alkaa surettaa ,että näinkö pelko ottaa vallan ja unelmat jää unelmiksi...
Rohkeasti vaan liikkeelle. Aluksi voit harkoitella enemmän rauhallisilla ja mutkaisilla pikkuteillä. Pian ajatkin jo kuin vanha tekijä ja liiemmin jännittänättä. Kaikkia jännittää ajaa hyvin vilkkaan liikenteen seassa. Aja ennakoivasti ja ota huomioon, että monet autoilijoista ovat sokeita.
 
vierailija
Rohkeasti vaan liikkeelle. Aluksi voit harkoitella enemmän rauhallisilla ja mutkaisilla pikkuteillä. Pian ajatkin jo kuin vanha tekijä ja liiemmin jännittänättä. Kaikkia jännittää ajaa hyvin vilkkaan liikenteen seassa. Aja ennakoivasti ja ota huomioon, että monet autoilijoista ovat sokeita.
Kiitos vastauksesta, tällä viikolla harjoitukset ovat menneet paremmin , ajo alkaa tuntua mukavalta. Olen lukenut sitä teoriaa ja se on auttanut selventämään pyörän käyttäytymistä eri tilanteissa. Nyt pitäisi päästä johonkin rauhalliselle tielle kokeilemaan . :)
 
Vanha ketju , mutta en löytänyt muutakaan ,missä olisi sivuttu hieman aihetta...
Siis , olisin halunnut tietää miten muilla on ajamaan harjoittelu mennyt ja kuinka paljon tunteja on vaatinut ennen kuin olette uskaltaneet liikenteeseen ...
Ajaminen kiinnostaa kovasti ja olen harjoitellut suljetulla alueella ,mutta kun se tuntuu niin kovin vaikealta . Suoraan sanottuna pelkään ja sekin vaikeuttaa ajoa ...liikkeelle lähtö , mutkat varsinkin oikealle kaarteet ovat vaikeita , vaihtaminen onnistuu ,mitä myös ensin jännitin . Mietin pääseekö tästä pelosta ,jotta voisi olla rennommin vai olenko toivoton tapaus ...
Olen lukenut teoriaa (ajo hanskassa) se on todella mielenkiintoista , mutta en osaa siirtää sitä käytäntöön .
Hieman tässä alkaa surettaa ,että näinkö pelko ottaa vallan ja unelmat jää unelmiksi...
Harjoitus tekee mestarin, ja pelko vähenee samaan tahtiin kun kilometrejä kertyy.
Tottakai alussa jännittää, ja hyvä jännittääkin, että pysyy jäki päässä... ainakin niin kauan, kunnes on ajotaidot kunnossa. Mitä enemmän ajat, sen varmemmaksi homma muuttuu ja sitä pienemmäksi jännitys häviää.
 

Yhteistyössä