Onko täällä uusia yrittäjiä?

  • Viestiketjun aloittaja nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti
nyt harmaana
Ajattelin täältäkin kysäistä, että onko teillä kokemusta yrittäjyyden alusta ja huijareista jotka soittavat heti toiminimen saatua, päivittävät muka yritystietoja valtakunnalliseen yritysrekisteriin? Ja puhelun lopuksi tajuaa osallistuneensa kalliiseen huijaukseen, jota ei voikaan niin vain perua?
Mm. minulle on soitettu ainakin yritysrekisteri.com: ista joka väittää olevansa valtakunnallinen yritysrekisteri ja koittaa kuulostaa viranomaiselta. Kieltää olevansa kaupallinen markkinoija, mutta lopulta ilmoitetaan summa ja itse olin ainakin pyörällä päästäni! Näitä tapauksia on näköjään ollut enemmänkin ja haluan varoittaa jos täällä on muita yrityksen perustajia, joilla samoja kokemuksia! Pitäs saada vastuuseen noi huijarit!
 
vieras
Joo niitä tulee alkuun vähän aikaa, kokemusta on ihan riittävästi. Ei todellakaan kannata lähteä mukaan, saa vaan jonkun tosi kuppasen paikan yritysluettelosta, jota kukaan ei käytä ja maksaa ihan hitosti. Sanon aina suoraan kun soitellaan, että markkinointiin budjetoidut rahat on käytetty enkä laita tietojani nyt mihinkään maksulliseen. On ne ilmasekskin niin monessa paikassa.

Oikeasti voi luottaa vaan isompiin, Fonecta, Eniro, Opasmedian jutut yms.
 
hei
Onhan noita. Soittelevat ihan koko ajan, mutta kuka ei tiedä, että ne on maksullisia? =) Jokainen niistä on maksullinen. Kerran tuli sitten puhetta sen soittajan kanssa siitä, montako noita on. Niitä on kuulemma yli 80 Suomessa...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kultakatriina:
soittelevat! Ainakin kerran kuussa joku yrittää onneaan. :kieh: :kieh:
Nyt on kuukauden ollut suorastaan pelottavan hiljaista sillä saralla.. onkohan yritykseni poistettu YTJ:n rekisteristä tietämättäni :D
 
Yrittäjä Oulusta
Varo AINA yrityksiä, jotka elävät toisista yrityksistä!!!!!!!!!!! Viimeisin minun firmaani soittanut huijari oli tämä yritysrekisteri.com. Sieltä olivat saaneet vailheilla firmani työnjohtajan hyväksymään vuoden tilauksen näkyvyydestä heidän NIIIN tunnetuilla sivuillaan. Kun minulle saapui tilausvahvistus ja lasku, soitin sinne ja peruin tilauksen. Väittivät että heidän säännöissään lukee että tilausta ei muka voi perua. Ilmoitin heille että heidän sääntönsä ja tilausehtonsa eivät mene Suomen lain edelle ja haluan laskusta hyvityslaskun. Ilmoitin myös että jos laskusta tulee perintäkirje, vien sen suoraan poliisille.
Minun neuvoni teille muille yrittäjille on että olette ERITTÄIN skeptisiä kaikkien puhelinmyyjien suhteen. MYÖS Fonecta, Erino, ymm, ymm, ovat kovia huijaamaan. Ei pienyrittäjällä ole varaa joka hemmetin internetluetteloihin sun muihin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Yrittäjä Oulusta:
Varo AINA yrityksiä, jotka elävät toisista yrityksistä!!!!!!!!!!! Viimeisin minun firmaani soittanut huijari oli tämä yritysrekisteri.com. Sieltä olivat saaneet vailheilla firmani työnjohtajan hyväksymään vuoden tilauksen näkyvyydestä heidän NIIIN tunnetuilla sivuillaan. Kun minulle saapui tilausvahvistus ja lasku, soitin sinne ja peruin tilauksen. Väittivät että heidän säännöissään lukee että tilausta ei muka voi perua. Ilmoitin heille että heidän sääntönsä ja tilausehtonsa eivät mene Suomen lain edelle ja haluan laskusta hyvityslaskun. Ilmoitin myös että jos laskusta tulee perintäkirje, vien sen suoraan poliisille.
Minun neuvoni teille muille yrittäjille on että olette ERITTÄIN skeptisiä kaikkien puhelinmyyjien suhteen. MYÖS Fonecta, Erino, ymm, ymm, ovat kovia huijaamaan. Ei pienyrittäjällä ole varaa joka hemmetin internetluetteloihin sun muihin.
Minun pointtini oli lähinnä se, että JOS haluaa tietonsa luetteloon, niin suosii noita tunnetuimpia. Jos tulee vahingossa tilanneeksi jotain huijareilta niin sen voi aina perua. Yleensä poliisilla uhkaaminen auttaa.
 
yrittäjä myös...
Juu, onhan noita. Kaikestahan pitää maksaa, joten kyllä mulla ainaki hälytyskellot soi aina kun puhelinmyyjä soittaa. Sanon aina heti että mitään en osta ja sillä selvä. Luuleeko joku oikeesti että ne soittelee ja tekee jotain hyväntekeväisyyttä? Vai miks niistä pitää niin varotella?

Ja oisko toi nyt vähän liiottelua, että varo AINA yrityksiä jotka elävät toisista yrityksistä. Onhan noita nyt kuitenkin ihan kunnollisiakin firmoja jotka tekevät BtoB:tä, ei ne nyt kaikki mitään huijareita ole niin kuin nämä yritysrekisterit ovat.

Ja kunnon rekisterit erottaa siitä että niihin maksetaan kun tietoja haetaan sieltä. Ei siitä että ne saa sinne. Eihän noita huijarirekisterejä edes kukaan joka tekee markkinointia yritykseltä toiselle käytä, koska eivät ne ole kattavia. Ihan turhasta siis maksaa jos sinne jotain laittaa. Ytj:stä ne tiedot haetaan mitä tarvitaan.
 
Sivusta seuraaja...
(nosto)
...Jos antaa näiden puhelinmyyjien edes vähän päästä palveluistaan puhumaan yrittäjlle, niin lasku tulee salamana postissa! YRITYSREKSITERI.COM harrastaa törkeästi näiden kokemattomampien yrittäjien rahastusta urakalla. Puhuvat ympäripyöreästi ja vaikka kieltäydyt ensin tarjotusta paketista, saavat jollain ilveellä yrittäjän sanomaan jotain kaukaisesti siihen viittaavaa että jotain tilausta olisi tehty. Suullisiin sopimuksiin ei heillä sisälly kaupanpurku mahdollisuutta, vaan joutuu maksamaan vuoden paketin hinnan eli halvimmillaan n. 300 ? vaikkaet olisi tätä palvelua edes halunnut! Nauhoittavat puhelut, jotta voivat todistaa yrittäjä-paran suostuneen kauppoihin joidenkin hyvin hatarien viittausten pohjalta, joissa nämä taitavat myyjät ovat mestareita. Et edes tajua tehneesi kauppoja! Vain suorat kieltävät vastaukset koko ajan ilmeisesti toimii näyttönä... Ja vaikka alkuun kieltäydyt ja lopuksi sanot kiitos,niin sekin voidaan jo melkein tulkita tilaukseksi... Suosittelelevat lakimiehen hankkimista, muuta neuvotteluyhteyttä ei sopimuksen purkamiseen edes tarjoa. Aika törkeää kusetusta koko YRITYSREKISTERI.COM toiminta!!!
Siis kannattaa olla varovainen, kenelle juttelee mukavia puhelimessa!
 
Yrittäjä myös
Jättäkkää ihmeessä puh numero pois julkista tiedoista, näin ollen saatte olla melkoisen kauan rauhassa näiltä rienaavilta puhelin myyjiltä. Pikku vinkkinä vielä jos suomen yritysrekisteristä otetaan yhteyttä niin se ei ole määräaikainen palvelu homma jatkuu niin kauan kuin irtisanot sen. Kaikki ovat varmaan jo tietoisia directan palveluista joten jos joku soittaa sieltä niin ehdottomasti ei kiitos!
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mihinkään maksulliseen rekisteriin ei pidä liittyä eikä ottaa mitään maksullisia
En sanois noinkaan, koska mainostilaa siellä yrityshakurekisterissä oleminenkin tavallaan on ja kyllä niitä hakuja ihmiset käyttääkin! Ja esim 118:ssa vuosi maksaa halvimmillaan 19?, tälläkin saa jo kotisivu- ja sähköpostilinkit, ja kalleimmillaan 238?, että ei se pelkkää rosvoamista ole. Eiköhän tuo 19 ? maksa ainakin itsensä takaisin yrittäjälle, jos yksikin asiakas sen kautta löytää hakemansa.
mjaa, mun piti poistaa koko juttu ja pistinkin sit menemään enkä edes huomannut... :D

No meillä on frachising-yritys joten kaikki tällänen mainonta tavallaan valmiina. Sillon se 19 euroo todella ois meille turha.
 
mie
Joskus alkuaikoina sanoin jollekin, että laittaa postissa tietoa heidän yrityksestään niin sieltä tuli lasku! Soitin pikana takaisin ja sanoin, että en halua olla missään tekemisissä koko yrityksen kanssa.
 
nim. lapsi Fonectalla töissä, itse yrittäjä
Pikku vinkki kaikille uusille yrittäjille
Jättäkkää ihmeessä puh numero pois julkista tiedoista, näin ollen saatte olla melkoisen kauan rauhassa näiltä rienaavilta puhelin myyjiltä. Pikku vinkkinä vielä jos suomen yritysrekisteristä otetaan yhteyttä niin se ei ole määräaikainen palvelu homma jatkuu niin kauan kuin irtisanot sen. Kaikki ovat varmaan jo tietoisia directan palveluista joten jos joku soittaa sieltä niin ehdottomasti ei kiitos!
Lainaa

Mutta jos jätät puhelinnumerosi pois julkisisti rekistereistä, kuinka asiakkaasi saavat sen? Silloinhan se ei näy edes valkoisilla sivuilla peruspuhelinluettelossa. Ja FOnectalla ja Enirollahan näkyy ilmaiseksi tietoja nettisivuillaan. Minun mielestäni vain Eniroon tai Fonectaan voi näissä asioissa luottaa, kuitenkin suomen suurimmat firmat mainosasioissa. Ja jos esimerkiksi sanot Fonectan puhelinmyyjälle: poista tietoni kaikkialta, hän todella poistaa ne esimerkiksi 020202 numeropalvelusta. Sielläkin tosiaan on ilmaiset tiedot, kuten 0100100 eniron palvelussa.

Tarkoitukseni nyt missään nimessä ei ole näitä mainostaa, mutta kehoitan pitämään järjen päässä kun huudatte puhelinmyyjille: MITÄÄN EN OTA POISTA TIETONI! sillä silloin ne tosiaan katoavat.. Ja jos et anna Fonectan tai Eniron tarkastaa tietoja, silloin asiakkaillesi näkyy puhelinluettelossa kenties väärä numero, väärä osoite ja samoin numeropalvelussa.

Järki käteen!
 
Sol
Just mullekkin soittelivat...ja tänään tuli postissa tilausvahvistus. Puhelinkeskustelusta??? Ei mainittu sopimusta ei sopåimusneuvotteluja kun pyysin esitteitä toiminnasta niin napsahti sopims....jota ei voi purkaa,hah...Poliisilaitokselle ja homma etenee.. yritysrekisteri.com. En muuten maksa laskua:)
 
"vieras"
Olen suunnattomasti ihmetellyt yhtä asiaa. Jokainen hakupalvelujen myyjä kertoo, että maksamalla tämän tai tämän summan olet varmasti neljän esnimmäisen joukossa, kun joku googlettaa. Jos sama palvelu myydään kymmenelle yritykselle, niin miten tämä voi pitää paikkansa.
 
varovasti nyt
[QUOTE="vieras";22383461]Olen suunnattomasti ihmetellyt yhtä asiaa. Jokainen hakupalvelujen myyjä kertoo, että maksamalla tämän tai tämän summan olet varmasti neljän esnimmäisen joukossa, kun joku googlettaa. Jos sama palvelu myydään kymmenelle yritykselle, niin miten tämä voi pitää paikkansa.[/QUOTE]

Myyjänä voin vastata tuohon; google pyörittää tuloksia monenkin muuttujan mukaan. Ymmärtäkää kuitenkin se, ettei kukaan pysty lupaamaan tarkkaa sijaintia googlessa hakusanoilla. Kuitenkin hyvin toteutettuna googleadwords mainokset ja ihan normaali hakutulos voidaan saada hyvin näkymään.

Hakutulokseen kuitenkin vaikuttaa lukuisia muuttujia, joita Google ei kerro kenellekään. Tiedettävimpiä vaikuttajia ovat esimerkiksi se, että google näyttää sinulle useammin linkkejä joissa vierailet itse.

Eli jos edessäsi on 10 hotellin linkit ja avaat niistä 3, seuraavalla haulla google pyrkii kierrättämään loput 7 toisilla mainoksilla, jotka voisivat olla sinua ehkä enemmän kiinnostavimpia/relevantimpeja.

Asiakkailleni sanonkin aina mielelläni, että kuten monessa muussakin asiassa, hommat voi hoitaa hyvin tai huonosti. Googlemainonta ei ole mikään poikkeus tässä, sielläkin ovat helppoheikit havainneet helppoa rahaa ja myyvät "halpaa" palvelua, joka toteutetaan kehnosti.
 
"sivullinen"
[QUOTE="vieras";22383461]Olen suunnattomasti ihmetellyt yhtä asiaa. Jokainen hakupalvelujen myyjä kertoo, että maksamalla tämän tai tämän summan olet varmasti neljän esnimmäisen joukossa, kun joku googlettaa. Jos sama palvelu myydään kymmenelle yritykselle, niin miten tämä voi pitää paikkansa.[/QUOTE]

Joo tätä(kin) myytiin mun yritykselle. Tiedän kyllä millä hakusanalla yritykseni tulee ihka ensimmäisenä näkyville ( - myös silloin kun tyhjennetty selaushistoria ja cookiet, ja myös sellaiselta työasemalta jolta en koskaan yritystäni googlannut, JA myös ihan eri verkosta eri paikkakunnalla googlatessa ) ja tämä myyjähän siellä sitten "googlasi" tällä samalla hakusanalla eikä, mukamas, löytänyt yritystäni ensimmäiseltä, eikä toiselta, eikä kolmanneltakaan ja aijai kuinkas monelle sivulle ne ihmiset jaksaa mennä että jos meiltä otat tämän palvelun niin VARMASTI näyt ekalla sivulla.... voi raivostus.
Aivan taatusti yritykseni on jo sillä ensimmäisellä sivulla, kun kyseisen hakusanan avulla yrityksen sivuille tulee noin 50 ihmistä päivässä.

Niin selvää kusetusta, johon varmaan joku toinen - joka ei netin kautta omaa näkyvyyttään ole tutkaillut - olis mennyt.

Hakemistopalvelut on ihan turhia, ainakin netissä. Paperiset keltaiset sivut erikseen, niiltä hakee ne ihmiset kelle tietotekniikka ei ole tuttua. Mutta jos asiakkaasi käyttävät nettiä, ne käyttävät etsimiseen googlea. Ei ne yrityshakemistojen kautta lähde etsimään (kuin ihan aniharva).
 
googleta fonectaa
Joo niitä tulee alkuun vähän aikaa, kokemusta on ihan riittävästi. Ei todellakaan kannata lähteä mukaan, saa vaan jonkun tosi kuppasen paikan yritysluettelosta, jota kukaan ei käytä ja maksaa ihan hitosti. Sanon aina suoraan kun soitellaan, että markkinointiin budjetoidut rahat on käytetty enkä laita tietojani nyt mihinkään maksulliseen. On ne ilmasekskin niin monessa paikassa.

Oikeasti voi luottaa vaan isompiin, Fonecta, Eniro, Opasmedian jutut yms.
Fonectaan ei voi luottaa. Tutustuppa netin tarjontaan fonectasta ja sen agressiivisesta myynnistä.
Nykyään ei tarvi edes tilata mitään fonectalta.. Tekevät tilauksen puolestasi. =) Tilausvahvistus ja lasku tulee, ja sinun tarvitsee vain maksaa lasku.
Näin on käymässä minulle? Miten asiasta valitat?

Soitin asiasta asiakaspalveluun ja siellä tylysti ja oikeen kiukkusasti "asiakaspalvelija" kiukustui, että laskuhan pitää maksaa kun tilausvahvistuskin on heiltä lähetetty.
Sieltä sitten myöhemmin soitti minulle tuota keltaisten sivujen mainosta kaupata yrittänyt mieshenkilö ja sanoi että kyllä tästä nyt pitää vähintään 2000euron summa maksaa, kun ja jos lähetään muuttamaan tai perumaan ilmoitusta (=ilmoitus, minkä hän itse tietää, mitä ei saanut minulle kaupattua).
Eli eniron luettelossa minulla oli kansi mainos edellisenä vuonna ja nyt pitäisi jatkaa tässä uudessa fonectan luettelossa, jolle eniro keltaiset sivut myi? hohhoi ja huhhuh..
Laskukin on kuitenkin 5700euroa! En edes halua tietojani luetteloon vaikka se olisi ilmaistakin.
Aikaisemman luettelomainoksen maksoi kolme tavarantoimittajaani.
 
kokemäki
Fonectaan ei voi luottaa. Tutustuppa netin tarjontaan fonectasta ja sen agressiivisesta myynnistä.
Nykyään ei tarvi edes tilata mitään fonectalta.. Tekevät tilauksen puolestasi. =) Tilausvahvistus ja lasku tulee, ja sinun tarvitsee vain maksaa lasku.
Näin on käymässä minulle? Miten asiasta valitat?

Soitin asiasta asiakaspalveluun ja siellä tylysti ja oikeen kiukkusasti "asiakaspalvelija" kiukustui, että laskuhan pitää maksaa kun tilausvahvistuskin on heiltä lähetetty.
Sieltä sitten myöhemmin soitti minulle tuota keltaisten sivujen mainosta kaupata yrittänyt mieshenkilö ja sanoi että kyllä tästä nyt pitää vähintään 2000euron summa maksaa, kun ja jos lähetään muuttamaan tai perumaan ilmoitusta (=ilmoitus, minkä hän itse tietää, mitä ei saanut minulle kaupattua).
Eli eniron luettelossa minulla oli kansi mainos edellisenä vuonna ja nyt pitäisi jatkaa tässä uudessa fonectan luettelossa, jolle eniro keltaiset sivut myi? hohhoi ja huhhuh..
Laskukin on kuitenkin 5700euroa! En edes halua tietojani luetteloon vaikka se olisi ilmaistakin.
Aikaisemman luettelomainoksen maksoi kolme tavarantoimittajaani.
Harmi että noinkin iso firma toimii tuolla tavalla. Fonectan puheluihin ei sais edes vastata. Luulen, että eivät hennoisi lähettää laskua jos ei olisi jutelleet asiakkaan kanssa.
Itse taistelin heitä vastaan vastaavan jutun edukseni. Fonecta on vaikea taistelukumppani, mutta pysy kannassasi ja puolusta asiaasi. Onnea vain sinulle.
 
ei mitään UUTTA
Tulos on tärkein, ei niinkään markkinoinnin etiikka. Tulosta tekevät myyjät pidetään mieluusti töissä ja tulostahan syntyy kun asiakkaalta ei tilauksesta kysytä. Jos asiakas vähääkään vihjaa kiinnostuksestaan, niin silloin tilaus on jo käytännössä tehty. Valitettavaa, mutta tuollaista toimintaa on.
 
Inoa, fonecta, 020202
Sekin vielä, että jos vaikka todella olisitkin tilannut fonectalta jotain, niin sitähän ei ole mahdollista tietenkään mitenkään perua! Varokaa fonectaa.



Alkuperäinen kirjoittaja ei mitään UUTTA;23139826:
Tulos on tärkein, ei niinkään markkinoinnin etiikka. Tulosta tekevät myyjät pidetään mieluusti töissä ja tulostahan syntyy kun asiakkaalta ei tilauksesta kysytä. Jos asiakas vähääkään vihjaa kiinnostuksestaan, niin silloin tilaus on jo käytännössä tehty. Valitettavaa, mutta tuollaista toimintaa on.
 
"vieras"
Sitten on tällainen kuin connect firma joka soittaa etkä tiedäkään kun olet tehnyt tilauksen nettisivupalvelusta. Missään ei firmaan puhelinnumeroa ja netissä kivoja juttuja kys. firmasta.
 
Huijattu
Tuossa jokunen kuukausi sitten kun Fonectan puhelinmyyjä soitti, hän sai houkuteltua minut mukaan painettuun puhelinluetteloon sillä perusteella, että minun ei tarvitsisi tehdä lopullista päätöstä ilmoituksesta nyt, vaan voisin perua sen myöhemmin seuraamuksetta ja että voisin sitä ennen katsoa sähköpostiliitteestä, miltä ilmoitus näyttää. Mutta sitten pari viikkoa tuon puhelun jälkeen, kun olin saanut yllättäen laskun, vaikka en mielestäni ollut tilannut mitään, ja kun olin perumassa "tilaustani" suullisen sopimuksen pohjalta, niin minulle ilmoitettiin, että pitää kuitenkin maksaa 50% ilmoituksen alkuperäisestä hinnasta! Puhelinmyyntitilanteessa, eli ts. suullisessa sopimuksessa ei tietenkään ollut puhetta mistään 10 päivän perumisajasta saati 50% myöhästymismaksusta, vaan nämä olisi pitänyt tajuta ja muutenkin kiireessä keritä lukea sähköpostin liitteenä tulleista sopimusehdoista, joissa oli paljon pientä tekstiä.

En ole edelleenkään maksanut Fonectalle senttiäkään, vaikka perintätoimiston kautta yrittääkin periä saastaisia saataviaan tyhjän myymisestä korko- ja perintäkuluineen. Hullunkurisinta tässä on se, että en ole saanut heiltä yhtään mitään ja silti he vaativat itselleen maksua tyhjästä! Aika näyttää, kuinka tässä käy.

Mielenkiintoista sikäli, ettei Fonectalla edes ole mitään todisteita kauppojen syntymisestä saati allekirjoitusta sopimusehtojen hyväksymisestä, koska he eivät edes nauhoita puheluitaan. Miten ihmeessä he pystyisivät oikeudessa edes todistamaan kauppojen syntymisen, koska ainoa näyttö kauppojen olemassaolosta on minulle lähetetty tilausvahvistus sekä laskut?
 
pettynyt asiakas
Alkaa uudet yrittäjät sortuko opasmediaan. Myyvät ihan pätevän oloisia mainoksia esim. googleen, mutta eivät ikinä toimita luvattuja tuotteita. Eli rahat menee ja mitään vastinetta ei niille saa. Eli lisätkään kyseinen firma omalle mustalle listallenne ja pitäkää huoli ettei kukaan tuttava yrittäjänne harkitse ostavansa Opasmedialta mitään mainosta.
 

Yhteistyössä