Onko tähän aikaan vajaa 2 vuotiaitten ulkoiluaika...

  • Viestiketjun aloittaja himpula
  • Ensimmäinen viesti
AavikonNorsu
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja AavikonNorsu:
no kyllä meillä kestää nukkumaanmeno kun syödään iltapala ja peseydytään ..luetaan sadut yms..niin aikaa..mut ihan sama kukin tyylillään
Meilläkin syötiin iltapala, peseydyttiin, ja luettiin iltasatu. Laulettiinpa vielä unilaulukin.
Mutta toiset saa toki tuollaiseen toimintaan tuhrautumaan tuntikausia :whistle:. Mikäs siinä, kukin tyylillään.
juu..mutta en tykkää yömyöhään alkaa tekee tollasia juttuja..itsekkin menen aikasin nukkumaan
 
palma
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
ei oo ulkoiluaika ei, ellei ole erityisen painavaa syytä. eikä lapsen etu voi olla mennä nukkuu 24 aikaan, ja ulkoilla vaikka 21-22 aikaan. Kyllä lasten on mentävä ihan ajoissa nukkuu, aikaisemmin kuin vanhempien, ja ei lasten tarttee antaa kaikkea tehdä, on oltava asioita joita odottaa ja joita saa tehdä sit kun kasvaa.
Eihän se lapsi tiedä mitä kello kulloinkin on. Mikäs pakko lasten on mennä ennen vanhempiaan nukkumaan? Meillä simahtaa koko sakki tänään klo 23 ja aamulla herätään kaikki klo 10. On ainakin lapsella levänneet ja virkeät vanhemmat leikittämässä koko lauantain:D Moni on sanonut kadehtivansa tällaista.
 
miksi nukkumaan jo esim 20.00???
Alkuperäinen kirjoittaja AavikonNorsu:
Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan kysyn:
Alkuperäinen kirjoittaja AavikonNorsu:
ei minusta ole ulkoiluaika tämä
Miksei olisi? jos päivällä nukkuu 4h unet ja ei kerkiä päivällä ulkoilemaan?
no kyllä musta on outoa että tuon ikänen ulkoilee tuohon aikaan, siinähän menee vielä kuinka pitkään kun tulevat sisään ja iltapesut ja muut niin kellohan on jo yö silloin..ei mee mun kaaliin toi kellonaika!
Jos aamulla herää 12.00 niin helposti jaksaa valvoa 22.30 asti. jos nukkuu 16-18 välisen ajan päikkäreitä. Meillä kaikki viisi lasta koithoidossa ja ollaan molemmat vanhemmat kolmivuorotöissä. lapset 10kk, 2v,3v,5v ja 8v. koululainen menee aikasemmin nukkumaan että jaksaa koulussa.
 
AavikonNorsu
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja AavikonNorsu:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja AavikonNorsu:
no kyllä musta on outoa että tuon ikänen ulkoilee tuohon aikaan, siinähän menee vielä kuinka pitkään kun tulevat sisään ja iltapesut ja muut niin kellohan on jo yö silloin..ei mee mun kaaliin toi kellonaika!
Me tultiin sisälle 20:15. Molemmat lapset, 5 v ja 3 v, olivat nukkumassa jo 20:45. Miksi siinä menisi vielä vaikka kuinka pitkään ennen kun lapsi on nukkumassa? :eek:
no kyllä meillä kestää nukkumaanmeno kun syödään iltapala ja peseydytään ..luetaan sadut yms..niin aikaa..mut ihan sama kukin tyylillään
No mutta kun kaikki ei halua elää niinkuin te elätte...
juu..ei varmasti..mitäs helvettiä te mun kimppuun hyökkäsitte..voi jessus tätä palstaa :LOL: :LOL:
 
p
Alkuperäinen kirjoittaja ei kaikki ole kuin te!!!:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja molemmat kolmivuorotöissä ja eriaikoihin:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Ei ole ei. Ihmettelin (itsekseni) kerran kun lähempänä iltakymmentä tulin töistä, niin joku isä oli puistossa leikkimässä kahden pienen lapsen kanssa.
Entä jos vanhemmat on vuorotöissä ja hoitaa lapsen silti kotona. silloin ei jaksa ulkoilla päivällä kun vaihtaa vuoroja ohimennen ja nukkuu. silloin ulkoillaan illalla. herätään 12.00 ja sillon syödään aamiainen. meillä toiminut jo yli 3 vuotta.
No saan mä ihmetellä ihan mitä haluan =)
Meillä ulkoillaan ja leikitään päivällä, nukutaan illalla.
Meillä herätään siinä 11.30-12.15. silloin syödään aamiainen. leikitään, ollaan hetki pihalla ja syödään. nukkumaan mennään päikkäreille 16.00 ja nukutaan 19.30 asti ja sitten syödään, tehdään kotihommat ja ym. sen jälkeen lähdetään ulkoilemaan 21.15-22.30. ihmettelen tuollasia äitejä jotka kauhistelee jos eri rytmi kun heillä.
Siis oikeesti? Mä en kerta kaikkiaan ymmärrä tällasta rytmiä pienten lasten perheissä, enkä vähän isompienkaan. Ihan turha puolustella sillä että "kaikilla ei ole sama rytmi kuin teillä".

Mites sitte kun lapset lähestyy kouluikää?

vai oliks tää provosointi yritys?
 
just just
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja AavikonNorsu:
no kyllä musta on outoa että tuon ikänen ulkoilee tuohon aikaan, siinähän menee vielä kuinka pitkään kun tulevat sisään ja iltapesut ja muut niin kellohan on jo yö silloin..ei mee mun kaaliin toi kellonaika!
Me tultiin sisälle 20:15. Molemmat lapset, 5 v ja 3 v, olivat nukkumassa jo 20:45. Miksi siinä menisi vielä vaikka kuinka pitkään ennen kun lapsi on nukkumassa? :eek:

Laitat vissiin likaisena ja tyhjin mahoin lapsesi nukkumaan...

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja viivi:
Ettet vain olisi meitä nähnyt, tosin mun muksu on vasta vuoden. Yleensä on kyllä jo seitsemän aikaan nukkumassa, mutta tänään odotetaan isiä reissusta eeikä lapsi malttanut käydä vielä nukkumaan ja kun huomenna on kaikilla vapaapäivä en nähnyt mitään syytä pakottaa nukkumaan. Anna naapureiden touhuta rauhassa.[/quote
Lapsi ei malttanu käydä nukkumaan, 1-vuotias :O Anna mun kaikki kestää!!
 
yö hah- oletko hidas?
Alkuperäinen kirjoittaja AavikonNorsu:
Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan kysyn:
Alkuperäinen kirjoittaja AavikonNorsu:
ei minusta ole ulkoiluaika tämä
Miksei olisi? jos päivällä nukkuu 4h unet ja ei kerkiä päivällä ulkoilemaan?
no kyllä musta on outoa että tuon ikänen ulkoilee tuohon aikaan, siinähän menee vielä kuinka pitkään kun tulevat sisään ja iltapesut ja muut niin kellohan on jo yö silloin..ei mee mun kaaliin toi kellonaika!
kolmessa lapsessa ainakaan mene kun 20-30min kun laittaa nukkumaan siitä kun sisään tulevat. sisältäen syönnit, hammaspesut, iltapesut aj yövaatteiden laiton. ipanat 2vee, 3vee ja 5vee.
 
tuuva
Alkuperäinen kirjoittaja ei kaikki ole kuin te!!!:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja molemmat kolmivuorotöissä ja eriaikoihin:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Ei ole ei. Ihmettelin (itsekseni) kerran kun lähempänä iltakymmentä tulin töistä, niin joku isä oli puistossa leikkimässä kahden pienen lapsen kanssa.
Entä jos vanhemmat on vuorotöissä ja hoitaa lapsen silti kotona. silloin ei jaksa ulkoilla päivällä kun vaihtaa vuoroja ohimennen ja nukkuu. silloin ulkoillaan illalla. herätään 12.00 ja sillon syödään aamiainen. meillä toiminut jo yli 3 vuotta.
No saan mä ihmetellä ihan mitä haluan =)
Meillä ulkoillaan ja leikitään päivällä, nukutaan illalla.
Meillä herätään siinä 11.30-12.15. silloin syödään aamiainen. leikitään, ollaan hetki pihalla ja syödään. nukkumaan mennään päikkäreille 16.00 ja nukutaan 19.30 asti ja sitten syödään, tehdään kotihommat ja ym. sen jälkeen lähdetään ulkoilemaan 21.15-22.30. ihmettelen tuollasia äitejä jotka kauhistelee jos eri rytmi kun heillä.
Saako ihan uteliaisuudesta kysyä että onko teillä ihan jostain teitystä syystä tällainen rytmi? Siis en kauhistele, vaan ihan uteliaisuuttani kysyn. Meillä olisi vaikeaa elää tuollaisella rytmillä töiden vuoksi, siis vaikka itse olisin kotonakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja AavikonNorsu:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja AavikonNorsu:
no kyllä musta on outoa että tuon ikänen ulkoilee tuohon aikaan, siinähän menee vielä kuinka pitkään kun tulevat sisään ja iltapesut ja muut niin kellohan on jo yö silloin..ei mee mun kaaliin toi kellonaika!
Me tultiin sisälle 20:15. Molemmat lapset, 5 v ja 3 v, olivat nukkumassa jo 20:45. Miksi siinä menisi vielä vaikka kuinka pitkään ennen kun lapsi on nukkumassa? :eek:
no kyllä meillä kestää nukkumaanmeno kun syödään iltapala ja peseydytään ..luetaan sadut yms..niin aikaa..mut ihan sama kukin tyylillään
No jos on tuo asenne, että kukin tyylillään, niin miks sitten pitää taivastella ja pitää outona, jos joku muu tekee toisin kun itse??

Meillä esikoinen tuli sisälle 20.10, söi iltapalan, kävi pesulla (hampit, pylly, kainalot, kasvot) ja oli sängyssä 20.30 kuuntelemassa unilaulua ja nukahti muutamassa minuutissa.

Ei kaikilla mene tunteja siihen nukkumaan käyntiin.

Ja mitä sillä on väliä, vaikka menis nukkumaan puolenyön aikaan? Jos saa nukkua kunnon yöunet, niin se on ihan sama mikä se rytmi on. Kunhan se toimii omassa perheessä.


 
vieras
Mikä ettei. Missä sekin nyt lukee, mikä on 'ulkoiluaika' ja mikä ei. Erilaiset rytmit ihmisillä, ihme väkeä täällä. Pääasia, että on rytmi.

Mä kävin koliikkivauvan kanssa joskus aamuyölläkin pitkällä lenkillä. Onneksi virka-aikaan ulkoilevat äidit nukkuvat siihen aikaan ja verhot ovat kiinni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja AavikonNorsu:
Alkuperäinen kirjoittaja voi luoja:
Alkuperäinen kirjoittaja AavikonNorsu:
Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan kysyn:
Alkuperäinen kirjoittaja AavikonNorsu:
ei minusta ole ulkoiluaika tämä
Miksei olisi? jos päivällä nukkuu 4h unet ja ei kerkiä päivällä ulkoilemaan?
no kyllä musta on outoa että tuon ikänen ulkoilee tuohon aikaan, siinähän menee vielä kuinka pitkään kun tulevat sisään ja iltapesut ja muut niin kellohan on jo yö silloin..ei mee mun kaaliin toi kellonaika!
MIKSEI? Miks kaikkien pitää elää sillä rytmillä mihin sä oot tottunut? Ei kaikki lapset eikä aikuiset oo aamunvirkkuja ja illantorkkuja.
OLENKO SANONUT ETTÄ HELVETTI PITÄISI!!! MINÄ SANOIN ETTÄ MINUSTA SE EI OLE ULKOILUAIKA JA KERROIN MIKSI SE MEILLÄ EI OLE ULKOILUAIKA!! OPETTELE LUKEMAAN!!
Tää on aina niin hyvä: ekaks arvostellaan ja sanotaan, ettei ymmärrä/hyväksy jotain. Ja sitten loukkaannutaan, että enhän mä mitään oo sanonut...
 
AavikonNorsu
Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
Alkuperäinen kirjoittaja AavikonNorsu:
Alkuperäinen kirjoittaja voi luoja:
Alkuperäinen kirjoittaja AavikonNorsu:
Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan kysyn:
Alkuperäinen kirjoittaja AavikonNorsu:
ei minusta ole ulkoiluaika tämä
Miksei olisi? jos päivällä nukkuu 4h unet ja ei kerkiä päivällä ulkoilemaan?
no kyllä musta on outoa että tuon ikänen ulkoilee tuohon aikaan, siinähän menee vielä kuinka pitkään kun tulevat sisään ja iltapesut ja muut niin kellohan on jo yö silloin..ei mee mun kaaliin toi kellonaika!
MIKSEI? Miks kaikkien pitää elää sillä rytmillä mihin sä oot tottunut? Ei kaikki lapset eikä aikuiset oo aamunvirkkuja ja illantorkkuja.
OLENKO SANONUT ETTÄ HELVETTI PITÄISI!!! MINÄ SANOIN ETTÄ MINUSTA SE EI OLE ULKOILUAIKA JA KERROIN MIKSI SE MEILLÄ EI OLE ULKOILUAIKA!! OPETTELE LUKEMAAN!!
Tää on aina niin hyvä: ekaks arvostellaan ja sanotaan, ettei ymmärrä/hyväksy jotain. Ja sitten loukkaannutaan, että enhän mä mitään oo sanonut...
en ole loukkaantunut.. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Sellainen kysymys vielä, että mites sitten suu pannaan kun lapsi menee kouluun? Jos on siihen asti eletty kuin pellossa, nukuttu puolille päivin ja hilluttu ulkona läpi yön?
Nimenomaan tästä syystähän jo taaperoikäinen pitää laittaa petiin mahdollisimman aikaisin, ja herättää aamuseiskalta :xmas:

Rytminmuutos. Käy päivässä tai kahdessa, meillä ainakin. Lomalla eletään "kuin pellossa", arkisin ollaan nukkumassa kahdeksalta ja herätään aamulla ajoissa.
 
Sehän riippuu siitä, onko se tälle kyseiselle 2-vuotiaalle sopiva rytmi.. tai mikä on perheen rytmi yleensäkin. Jos valoisassa kevätillassa on tutulla kotipihalla vaikkapa äidin kanssa, en näe sitä mitenkään epäsuotavana, vaikka meidän rytmiimme se ei sovi.
Mutta jos lapsi ulkoilee siksi tähän aikaan, että vanhemmat saavat kotona rauhassa ryypätä (eivätkä ole siis lapsen mukana) ja ulkoilun funktio onkin vain se, että lasta valvotetaan, jotta nukkuisi aamulla pidempään.. suhtaudun asiaan jo toisin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Sellainen kysymys vielä, että mites sitten suu pannaan kun lapsi menee kouluun? Jos on siihen asti eletty kuin pellossa, nukuttu puolille päivin ja hilluttu ulkona läpi yön?
Noh, meillä onnistuu rytmin siirto muutamalla tunnilla ihan viikonkin sisällä, että en usko olevan mitenkään ylivoimainen haaste muuttaa sitä pikkuhiljaa niin, että kouluun mennessä on ns. "normaali rytmi".Ihme panikointia joka asiasta.
 
viivi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja viivi:
Ettet vain olisi meitä nähnyt, tosin mun muksu on vasta vuoden. Yleensä on kyllä jo seitsemän aikaan nukkumassa, mutta tänään odotetaan isiä reissusta eeikä lapsi malttanut käydä vielä nukkumaan ja kun huomenna on kaikilla vapaapäivä en nähnyt mitään syytä pakottaa nukkumaan. Anna naapureiden touhuta rauhassa.[/quote
Lapsi ei malttanu käydä nukkumaan, 1-vuotias :O Anna mun kaikki kestää!!
Kestä ihan rauhassa. lapsella on ollut kova ikävä kaksi viikkoa reissussa ollutta isäänsä ja isä puhelimessa päivällä lupasi että menevät yhdessä nukkumaan. En tiedä sinun lapsestasi, mutta minun lapseni kyllä muisti tuon lupauksen ja pörräsi eteisessä hokien isiä. Se jos mennään puoli kahdeksan aikaan pihalle hiukan leikkimään ja isiä vastaan ei pitäisi olla mitenkään maata kaatavaa.
 

Yhteistyössä