Onko tällainen lastensuojeluasia?

  • Viestiketjun aloittaja höhöm
  • Ensimmäinen viesti
höhöm
Perheessä useampi lapsi. Kuudesluokkalainen tyttö kiusannut ikätoveriaan pidemmän aikaa ja kun asiaa selvitelty niin äiti vastannut että ei jaksa eikä ehdi selvittämään kun on niin paljon pienempiäkin lapsia. Nyt meinataan tästä äidistä tehdä lastensuojeluilmoitus kun ei ole selvittänyt kiusaamisia. miten sossu tähän suhtautuu? Ja kyse ei ole omista lapsistani, seuraan naapurina tilannetta.
 
lto
Ei ole lastensuojeluasia todellakaan.

En nyt ulkomuistista lakipykäliä muista enkä jaksa kaivella, mutta suosittelen Finlexistä kaivamaan lastensuojelulain ja näyttämään näille, jotka suunnitelevat ilmoituksen tekemistä. Ei löydy minkäänlaisia perusteita lastensuojelun asiakkuudelle tästä.
 
"aapee"
En ole kyylännyt naapureitani. Yksi naapurini suunnittelee tekevänsä toisesta naapurista ilmoituksen. Itselläni ei ole osaa eikä arpaa asiaan.Minun lapseni eivät ole kyseessä.
 
"kaffe"
[QUOTE="aapee";28574407]No ei minustakaan, mutta ajattelin vaan että mitä ne tällaiseen sanovat. Ihan tosissaan nyt on jotkut tekemässä ilmoitusta.[/QUOTE]

kyllähän siellä perheessä apua tarvitaan, jos tosiaan on niin, että kun lapsi on joutumassa 'huonoille teille' siihen ei jakseta muiden lasten aiheuttaman väsymyksen takia ollenkaan puuttua eikä asiaa hoitaa. hyvä siis, että asiaa viedään eteenpäin. lastensuojelusta osaavat sitten ohjata oikean avun piiriin ennenkuin tosiaan taas ollaan yhden perheen kanssa lähempänä "oikeita eerikoita". varhainen puuttuminen.. kuulostaako tutulta?
 
Mun mielestä ihan oikein, jos ei äitiä tuon vertaa kiinnosta puuttua pitkäaikaiseen kiusaamiseen niin jotain häikkää kyllä on... Oikein myös sitä kiusattua kohtaan että edes joku puuttuu jos oman äidin(kiusatun äidin siis) sana ei riitä kovistelemaan sitä kiusaajaa lopettamaan.

Liikaa lapsia ilmeisesti tälle äidille jos ei pysty hoitamaan tuollaista asiaa. Hyi olkoon, minkälainen vanhempi ei puutu asiaan jos oma lapsi kiusaa. Minusta se on todella huolestuttavaa.
 
  • Tykkää
Reactions: riiviöiden äiti
"muuan"
Olen oikeastaan samaa mieltä kuin tiiru. Perhe kaipaa apua, jos vanhemmat eivät jaksa puuttua noinkin vakavaan asiaan. JOS siis kyse on oikeasta kiusaamisesta, eikä toisten lasten vääristelemästä tilanteesta.

Minulla on 9 lasta, olen välillä väsynyt, enkä jaksa välittää joka pikkujutusta. Tuon kokoluokan jutut menisivät kuitenkin kaiken edelle...

Voisin tosin vastata jotain, et enpä jaksa välittää, jos kyse ei olisi oikeasta kiusaamisesta vaan jostain turhan nurinasta (niitäkin näkee) mut ottaisin kuitenkin kunnolla selvää tapahtuneesta.
Turhaa nurinaa on mielestäni esim. se jos esim naapurin lapsi härnäis ja härkkäis mun lasta, sitten kun mun lapsi ärähtäis et menehän siitä (ehkä vähän rumemmin) ja siitä tulis mamma valittamaan..
Mut tässäkin tilanteessa olisin välittämättä VAIN jos oikeasti tietäisin mitä on tapahtunut.
 

Yhteistyössä