Onko tämä suomen kieli niin vaikeaa...

  • Viestiketjun aloittaja Marilii
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vartooja:
Mie en jaksa ottaa stressiä siitä... Kirjotan miten tahon... Tunnustan että en varmasti kaikki yhdyssanoja saa oikein, mut sou vat?!? "Ota löysin rantein, älä jännitä..." :D
Ota vastaan mitä tarjoo elämä.. :D Eikait se niin vakavaa, jos kaikki sanat ei niin oikein mene? Pääasia että tulee ymmärretyksi, eiks vaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ruttunokka:
Alkuperäinen kirjoittaja vartooja:
Mie en jaksa ottaa stressiä siitä... Kirjotan miten tahon... Tunnustan että en varmasti kaikki yhdyssanoja saa oikein, mut sou vat?!? "Ota löysin rantein, älä jännitä..." :D
Ota vastaan mitä tarjoo elämä.. :D Eikait se niin vakavaa, jos kaikki sanat ei niin oikein mene? Pääasia että tulee ymmärretyksi, eiks vaan?
:D Juurikin näin.
 
Marilii
Maailman ärsyttävimmät sanonnat: juurikin näin, hei haloo, aiVAn, just joo, voi hyvää päivää ...onhan näitä. Vähän yksinkertaiset alempaan sosiaaliluokkaan kuuluvat eukot viljelee näitä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:
Maailman ärsyttävimmät sanonnat: juurikin näin, hei haloo, aiVAn, just joo, voi hyvää päivää ...onhan näitä. Vähän yksinkertaiset alempaan sosiaaliluokkaan kuuluvat eukot viljelee näitä.
Marilii, etkös sä meinannut lopettaa kokonaan täällä palstailun? Ainakin uhosit asiasta parin ketjun verran. Vanha suola janottaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:
Maailman ärsyttävimmät sanonnat: juurikin näin, hei haloo, aiVAn, just joo, voi hyvää päivää ...onhan näitä. Vähän yksinkertaiset alempaan sosiaaliluokkaan kuuluvat eukot viljelee näitä.
Mitä noiden tilalla pitäisi sanoa? Siis kun kuuntelee toista, ja kommentoi lyhyesti väliin ilmaisten siinä samalla kertojalle, että pysyy mukana tarinassa ja ymmärtää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:
Ja siksikö minun pitäisi lopettaa palstailu, jos olen teitä verbaalisesti huimasti edellä?
Oi sinä suuri verbaalitaitaja, joka nyt vain näillä hieman provoavilla aloituksillasi haet huomiota, kertoa vastauksen kysymykseeni, vaikka se ilmeisen mitätön ja vastauksellisesti helppo sinulle onkin?
 
päläpälä
Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:
että suurimmalle osalle täällä kirjoittavista tuntuu olevan ihan mahdotonta kirjoittaa sitä oikein?
Mitä väliä? Ei tää mitään tieteellistä tekstiä ole, vaan keskustelua... En mä kirjota tekstiviestejäkään kirjakielellä, asiatekstit vaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:
Ja siksikö minun pitäisi lopettaa palstailu, jos olen teitä verbaalisesti huimasti edellä?
Ei kun sä itse sanoit, että lähdet palstalta kun tämä on ihan paska ja haluat tasoistasi seuraa etkä ymmärtänyt miksi sinua ei hyväksytä tänne, sitten itkit kun kaikki on niin ilkeitä ja ymmärtää sut väärin, ettet sä tahallas päästä sammakoita suustas. Mut et sitten lähtenytkään.
 
Marilii
Minä voin aloittaa lauseen ihan kuinka vain. Kirjailijatkaan eivät noudata orjallisesti mitään sääntöjä ja minä sentään olen kirjoittanut kirja. Se on julkaistukin.
 

Yhteistyössä