Onko tämmöiselle suhteelle jokin nimitys?

"mortti"
Eli jos vaikka sanoo etsivänsä seurustelusuhdetta, niin toiselle on selvää missä mennään?

Ja joo, olen vähän tyhmä :snotty:
Kyllä. Nykyään monet (ja varsinkin hieman varttuneemmat, ehkä eronneet), haluavat säilyttää osan itsenäisyydestään eli eivät välttämättä halua muuttaa yhteen. Esim. itse en halua enää seksisuhteita - en tilapäisiä enkä vakituisia, enkä halua ainakaan pitkään harkitsematta avo- tai avioliittoon, joten seurustelusuhde olisi ihan hyvä jos löytäisi sopivan kumppanin.
 
[QUOTE="mortti";30190267]Kyllä. Nykyään monet (ja varsinkin hieman varttuneemmat, ehkä eronneet), haluavat säilyttää osan itsenäisyydestään eli eivät välttämättä halua muuttaa yhteen. Esim. itse en halua enää seksisuhteita - en tilapäisiä enkä vakituisia, enkä halua ainakaan pitkään harkitsematta avo- tai avioliittoon, joten seurustelusuhde olisi ihan hyvä jos löytäisi sopivan kumppanin.[/QUOTE]

Kiitos infosta :)

Vähän tässä mietin, että tahtoisinko tuollaisen seurustelusuhteen. Mitään enempää en ainakaan, mutta vähempikin saattaisi riittää. Ei kyllä ole vielä mitään kiikarissakaan, mutta se nyt on toinen juttu se.
 
Seurustelu suhteessa on se huono puoli, että siitä saa kuvan että se vakavoituu jossain vaiheessa. Näin mä olen ainakin ymmärtänyt asian, voin olla väärässä.

Mä kun eroon niin kattelen jossain vaiheessa enemänkin "tapailu" suhdetta :D ompas monimutkaista näiden termien kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: Moraalinvartija
"mortti"
Toisinaan tietysti seurustelusuhde tai kevyempikin suhde voi lopulta johtaa ydessä asumiseen tai avioliittoonkin. Tunteet ja toiveet saattavat muuttua matkan varrella.
 
"mortti"
Seurustelu suhteessa on se huono puoli, että siitä saa kuvan että se vakavoituu jossain vaiheessa. Näin mä olen ainakin ymmärtänyt asian, voin olla väärässä.

Mä kun eroon niin kattelen jossain vaiheessa enemänkin "tapailu" suhdetta :D ompas monimutkaista näiden termien kanssa.
Käsitteet tarkoittavat eri ihmisille eri asioita. Jollekin voi olla selvää, että seurustelu on vain seurustelua, eikä sen tarvitse johtaa enempään. Jollekulle toiselle taas seurustelu voi tarkoittaa avioliittoon johtavaa asiaa. Itselläkin tunteet ja toiveet helposti muuttuvat seurustelun aikana. Joka tapauksessa jos itse hakee nimenomaan seurustelukumppania eikä sen enempää, se kannattaa tehdä kumppaniehdokkaalle selväksi.
 
[QUOTE="mortti";30190298]Käsitteet tarkoittavat eri ihmisille eri asioita. Jollekin voi olla selvää, että seurustelu on vain seurustelua, eikä sen tarvitse johtaa enempään. [/QUOTE]

Tämä juuri on vähän hankalaa. Toisaalta kai yleisesti ajatellaan, että miehet olisivat oikein kovastikin mielellään tämmöisissä vähemmän sitoutuneissa suhteissa, mutta itse epäilen että moni mies ei sitten lopulta kuitenkaan tähän kategoriaan istu.

Olisi vaan todella kurjaa, jos hyvä ihmissuhde kaatuisi kumppanin erilaisiin toiveisiin. Mutta se riski kaikissa ihmissuhteissa tietysti aina on.
 
Tämä juuri on vähän hankalaa. Toisaalta kai yleisesti ajatellaan, että miehet olisivat oikein kovastikin mielellään tämmöisissä vähemmän sitoutuneissa suhteissa, mutta itse epäilen että moni mies ei sitten lopulta kuitenkaan tähän kategoriaan istu.

Olisi vaan todella kurjaa, jos hyvä ihmissuhde kaatuisi kumppanin erilaisiin toiveisiin. Mutta se riski kaikissa ihmissuhteissa tietysti aina on.
Nii ja sit on niitä jotka väittävät olevansa samalla sivulla ja oikeasti sitä teetetään kotiavaimista kopioita ja salaa muutetaan toisen tavaroita omaan kämppään.
 
"mortti"
Seksisuhteetkin kaatuvat monasti siihen, että toinen alkaakin haluta enemmän. Samoin käy seurustelusuhteellekin, jos toinen halauaisi jatkaa ikuisesti tapailuluonteista seurustelua, ja toinen haluaisi muuttaa yhteen.
 
[QUOTE="mortti";30190322]Seksisuhteetkin kaatuvat monasti siihen, että toinen alkaakin haluta enemmän. Samoin käy seurustelusuhteellekin, jos toinen halauaisi jatkaa ikuisesti tapailuluonteista seurustelua, ja toinen haluaisi muuttaa yhteen.[/QUOTE]

No niinhän se kai on. Alkaa kyllä vaikuttaa niin hankalalta, että paras varmaan olla vastedeskin ihan itsekseen. Ja mistäs sitä tietää, saisiko ketään vaikka tahtoisikin?
 
"mortti"
No niinhän se kai on. Alkaa kyllä vaikuttaa niin hankalalta, että paras varmaan olla vastedeskin ihan itsekseen. Ja mistäs sitä tietää, saisiko ketään vaikka tahtoisikin?
Saisit tietenkin. Itselläni on se ongelma, etten oikeastaan enää haluakaan, kun on niin tottunut itsenäisyyteen ja viihdyn yksin. Mutta kyllähän sitä joskus kaipaa läheisyyttä ja muutakin, ja olisihan se kiva kun olisi seuraa leffaan, ravintolaan, konsertteihin ja lomamatkoille.
 
independent
Tätini seurusteli koko elämänsä (siis aikuiselämänsä) saman miehen kanssa, jotain 20 vuotta, kuolemaansa asti.

Äitini on seukannu saman miehen kanssa 15 vuotta.

Itse en oo koskaan asunut miehen kanssa ja pisin seukkaus (joita on kolme epävirallista) on 2 vuotta (olen yli 40). Ei vaan kiinosta. Yksi poikaystävä totes mulle aikoinaan "sä et kyllä varmaan koskaan pysty asumaan kenenkään miehen kanssa", sanoin vaan nii-i, eikä kiinnostaiskaan vittujakaan. :)
Toinen poikaystävä totesi että mä en oo varmaan edes nainen. Hahhaha. :D

Lapsia on kuitenkin kaksi. Yksiitäisiä panojuttuja en ole laskenut, nuorena niitä harrastin, en enää.
 
[QUOTE="mortti";30190347]Saisit tietenkin. Itselläni on se ongelma, etten oikeastaan enää haluakaan, kun on niin tottunut itsenäisyyteen ja viihdyn yksin. Mutta kyllähän sitä joskus kaipaa läheisyyttä ja muutakin, ja olisihan se kiva kun olisi seuraa leffaan, ravintolaan, konsertteihin ja lomamatkoille.[/QUOTE]

Niin, itsekin tahtoisin rusinat pullasta mutta vähän pelkään että se ei ole aivan niin yksinkertaista. Ainakin kaikki väittävät, ettei voi samaan aikaan syödä kakkua ja säästää sitä. Miten lienee, jääköön nähtäväksi :)
 
nohh
No niinhän se kai on. Alkaa kyllä vaikuttaa niin hankalalta, että paras varmaan olla vastedeskin ihan itsekseen. Ja mistäs sitä tietää, saisiko ketään vaikka tahtoisikin?
Äläs nyt, kyllä se voi toimia. Mulla on lähipiirissä pari, joka on seurustellut yli kymmenen vuotta, eivät halua muuttaa yhteen. Seurustelevat kuitenkin, tekevät yhdessä matkoja ja "edustavat" yhdessä.
 
  • Tykkää
Reactions: Moraalinvartija

Yhteistyössä