onko teillä aina leivänpäälle juustoa ja/tai makkaraa?

  • Viestiketjun aloittaja jonna
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei. Välillä ei oo mitään. Vähän aika sit olin säästeliäs ja olin kauan ilman juustoa, periaatteessa turha lisä ja hirmukallis.
Mun mielestä juusto ei ole mikään turha lisä. 5 viipaletta juustoa päivässä takaa päivän kalsiumin tarpeen.
No mutta jos ei oo rahaa, niin sit ei ole.
mutta jos juo maitoo ei tartte juustoa. maito on halvempaa
Maitoa täytyy juoda ainakin 8 dl päivässä kalsiumin tarpeen kattamiseksi, joten juusto tulee periaatteessa sen suhteen edullisemmaksi.
ei trvitse jos syö jugurtteja ja maitopohjaisia puuroja. esim maitojauheeseen tehty puuro ajaa saman asian kuin tavismaitoon
Kyllä mä ainakin olen sitä mieltä, että se 5 viipaletta tulee kyllä halvemmaksi kuin 8 dl maitoa, jogurttia tms maitotuotetta.

 
On aina (paitsi jos unohdan ostaa kaupasta), ainakin tavoitteena. Ja mieluiten kokolihaleikkele ja vähärasvainen juusto. Niistäkin voidaan joskus tinkiä. Lisäksi mielellään aina kurkkua tai muuta tuoretta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei. Välillä ei oo mitään. Vähän aika sit olin säästeliäs ja olin kauan ilman juustoa, periaatteessa turha lisä ja hirmukallis.
Mun mielestä juusto ei ole mikään turha lisä. 5 viipaletta juustoa päivässä takaa päivän kalsiumin tarpeen.
No mutta jos ei oo rahaa, niin sit ei ole.
mutta jos juo maitoo ei tartte juustoa. maito on halvempaa
Mäpä luulen, että teidän perheessänne juustoviipaleet tulisivat halvemmaksi kuin maito. Maitoa kun sitäkin pitää juoda aika monta lasillista päivässä, että saa päivän kalsiumin tarpeen kasaan, siis 1 litra tai 1,5 ei riitä, kun taas kilon juustokimpale riittää useaksi päiväksi.

Meillä ei juoda paljon maitoa, mutta juustoa käytetään kyllä enemmän, ja sitä lisäillään vielä aika moneen ruokaankin.

Mitä taas alkuperäiseen kysymykseen tulee, ei aina tarvitse leivän päälle olla mitään. Mutta meille ostetaan kyllä yksi 300 g voileipäkinkkupaketti viikossa, käytetään lähinnä esikoisen aamu- ja iltapalavoikkareihin, sekä aina on juustokimpale, joskus se riittää viikoksi, joskus ylikin.
 
palasaippua on halpaa ja riittoisaa
On sekä juustoa että leikkelettä (ei kyllä makkaraa vaan kinkkua) ja usein myös kurkkua ja tomaattia. Leikkeleistä en itse niin välitä, mutta juustoa pitää olla ja kyllä kevättalvella on usein kova ikäväö kurkkua ja tomaattia kun ne on niin kalliita ja huonolaatuisia ettei viitsi ostaa. Minä pidän linjana että ruoasta ei tingitä vaan jostain muusta jos tai kun on tiukkaa.
 
Kumpaakin,ja jotain rehua kans.Mä voin kyllä luopua makkarasta,mut mies ei.Tekee kans semmosta työtä että elää päivät pelkillä eväsleivillä ja kahvilla,niin kyllä leivissä pitää täytettä olla!Juustoa menee paljon,itse en juurikaan muita maitotuotteita käytä.Kilo menee meidän perheessä viikossa tai vajaassa.
 
vieras
Mä en kaipaa kuin salaatinlehden ja paprikaa (joskus kurkkua, tomaattia)
mutta muksut haluu juustoa ja kinkkua (vuorotellen), mies kinkkua tai metukkaa
joten kaapista löytyy aina juustoa (palana ja sulatejuustoa), kinkkua tai broilerileikettä ja metukkaa
 
vieras
Eipä välillä ole kuin margariinia leivän päälle. Juustoa sit enemmän kuin leikkeleitä. Meillä menis leikkeleitä 3-4 pakettia viikossa mihin ei todellakaan varaa. Nyt vaan noussu juustojenkin hinnat joten niitäkin joutuu sitte ostaan harvemmin kuin ennen.
 

Yhteistyössä