Onko teillä ollut koskaan mitään kotiapua? Esimerkiksi lastenhoitopalveluja yms?

  • Viestiketjun aloittaja välillä tarttee apua arkeen
  • Ensimmäinen viesti
välillä tarttee apua arkeen
Mistä ja mitä palvelu tarjosi?

Kunnalliselta puolelta onk ollut? Mikä se perhetyöntekijä on?

Itse olen harkitsemassa otta vastaan jotain apua ja mikä olisi hyvä vaihtoehto?
Onko nuo lähihoitaja-harjoittelijat millasia, tai siis mitenhän se toimisi? Eikös se ole ilmaista?
 
On.Yksityiseltä olen ostanut palveluja,siivousapua ja lastenhoitoapua.
Sekä MLL tyttöjä olen joskus käyttänyt.

Mut mitä kunta tarjoisi???
Ei mulle ainakaan mitään,koskaan!
"ottaa vastaa apuja",ota ihmeessä sitten jos saat.

Ite olen kalliisti joutunut ostamaan vaan... :/
 
vieras
Meillä kävi ptt. Olemme ihan normaali perhe, ei lastensuojelun piirissä. Mutta meillä ei tukiverkkoja paikkakunnalla, joten päädyttiin tähän ratkaisuun. Meillä ptt hoiti lasta, joskus minä siivosin, joskus kävin vaikka lääkärissä tai uimassa, joskus vain lähdin kahville ja shoppailemaan. Meidän kaupungissa perhetyöntekijän palvelut katsotaan ennakoivaksi työksi, eli apua saa jos vain älyää pyytää. Mulle neuvolasta antoivat yhteystiedot, osa mammakavereista ei ollut moisesta mahdollisuudesta kuullutkaan.
 
meillä käy
Alkuperäinen kirjoittaja meillä käy:
meillä käy kunnallinen kodinhoitaja viikottain.juu,ja ihan ollaan normi 6 -henkinen perhe ja ei sossun/MTTn tms. asiakkaita ==)
lisään vielä että 6e/h maksaa.oli mm. meillä viikon joku aika sitten kun vauva oli sairaalassa ja taapero kotona kipeänä...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja meillä käy:
Alkuperäinen kirjoittaja meillä käy:
meillä käy kunnallinen kodinhoitaja viikottain.juu,ja ihan ollaan normi 6 -henkinen perhe ja ei sossun/MTTn tms. asiakkaita ==)
lisään vielä että 6e/h maksaa.oli mm. meillä viikon joku aika sitten kun vauva oli sairaalassa ja taapero kotona kipeänä...
Kateellinen olen :/
Missä päin tällaista on? Mitä hän tekee? Siivoaa? Onko päineen lasten kanssa jotta voi itse käydä asioilla?
 
Meillä käy torstaisin 10-14 MLL:ltä hoitaja katsomassa lapsia. Neuvolasta sitä tarjottiin, ku sinne olin jutellu meijän tilanteesta. Meillä on siis 2 lasta (2v2kk ja 5kk) ja mies lähti nyt tammikuussa armeijaan. Mä saan ton 4 tunnin aikana siivota, käydä asioilla, levähtää tms. mitä mieleen tulee.
 
Wilpuri
Meillä oli MLL:n hoitaja viime kesänä muistaakseni 6 viikkoa kun mulla oli käsi paketissa ja mies joutui oleen töissä ja mä kotona kolmen pienen kanssa(nuorin silloin 8kk). Onneksi saatiin vakuutuksesta nuokin rahat jotka hoitajaan meni takaisin. Hintaa hoitajalla oli silloin 6,30e/h.

Meillä ainakin tyttö siivosi, laittoi pyykkiä kuivumaan, auttoi mua laittamaan ruokaa ja ulkoili lasten kanssa. ELi ihan normi hommia.
 

Yhteistyössä