Onko teillä ollut raskauksissa suuria eroja vauvan syntymäpainon ja raskauskilojen suhteen?

  • Viestiketjun aloittaja Takkis
  • Ensimmäinen viesti
Takkis
Mulla tuli eka raskaudessa hädin tuskin 8 kg painoa ja vauvakin oli reilusti alle 3kg. Kilot karisi jo ennen kuin kotiuduin sairaalasta.

Nyt toinen raskaus menossa viikolla 29 ja kiloja tullut jo 9! Joten mietin vaan, että mikäköhän matami musta oikein tulee ja onkohan tämä toinen vauveli sitten jotenkin paljonkin isompi. :) Mahan kasvu on kuitenkin normaalia.

Ja eka oli poika ja tästä toisesta povattu tyttöä, joten onkohan pulska tyttö tulossa. :)

Mites teillä muilla?
 
"Vieras"
Niin, eikai se painonnousu suoraan verrannollinen ole lapsen painoon... Tai no, diabetesäidiellä varmaan, mutta en usko että muuten kauheasti vaikuttaa. Kyllä mulla tuli sellaset rapiat 20kg ja vauva paino justiin ja justiin sen 3kg, että ne läskit tuli ihan yksin mulle :D
 
Mulla tuli ekasta päälle 20 kiloa lisää, vauva paino 2800 ja rapiat. Koko ajan sain kuulla, että ihan hirveen kokonen vauva tulee, diabetes yms. Tokasta tuli saman verran painoa, vauva 3100 ja rapiat, sillä kertaa ei kukaan enää valittanu mun painosta.
 
Vai että pulska tyttö...ja oikein matami, voi ap sua raukkaa. Lihoahan ei saisi yhtään nykyään, se on selvä.

Ekasta painoa tuli 13kg, tyttö painoi 3160g.
Tokasta painoa tuli melkein 19kg, tyttö painoi 2690g.
 
ei ollut eroa,vaikka välissä oli 12 vuotta..ekassa raskaudessa tosin olin itse reilusti ylipainoinen,kiloja taisi tulla suurin piirtein saman verran..esikoinen painoi 3400 g kuopus 3520 g ja yliaikaisia tyttöjä oli kummatkin
 
"Eloveena"
Mul tuli ekasta 20kg ja oli lievää rd:ta, vauva oli 3,8kg. Tokasta tuli 12-13kg, vauva 3,2kg mut imetin puoleenväliin raskautta eikä rd:ta ollut. Kolmannesta taas 20kg vaik ei rd:ta ja vauva 3,9kg.
 
[QUOTE="vieras";26018006]Mulle tuli molemmissa raskauksissa 16kiloa. Eka lapsi painoi 3630g (syntyi rv 40+2) ja toinen lapsi painoi 3610g (syntyi rv 40+4).[/QUOTE]

Samalta kuulostaa kun mulla. Molemmissa raskauksissa tuli 18kg, eka lapsi painoi 3920 ja toinen 3912g :D
 
"kukkanen"
ekassa raskaudessa tuli 20kg, tyttö painoi syntyessään 4200g, syntyi rv41+2. 10kg jäi synnärille. Loput 10 tippui itsestään puolessa vuodessa.

toisessa raskaudessa tuli 12kg, poika painoi syntyessään 3510g, syntyi rv 38+3. en tiedä paljon jäi synnärille mutta nämä raskauskilot tippui todella hitaasti, oli kyllä niin työntakana niitten tiputus että huh huh...
 
iik
Mulla tuli raskausaikoina painoa 6 - 8 kg. Lapset painoivat 3,6 - 4,2 kg, esim. kuopuksesta (5. lapsi) tuli painoa 6 kg ja lapsi painoi 3740 g. Ei lapsen paino ja raskausaikana tullut paino kyllä voi mitenkään korreloida keskenään.
 
ei
Raskausaikana painoa tullut n.2-3kg lisää, vauvojen painot 3100-4500g välillä. Tolla isoimmalla lapsella ei ollut juurikaan enää lapsivettä ja pienimmällä oli taas lapsivettä yllinkyllin, joten ei kai se raskauspaino ole suoraan verrannollinen vauvan painoon.
 

Yhteistyössä