Onko teille ihan ok että miehellänne on elämässään monia tärkeämpiä ihmisiä kuin te?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Että miehen tärkeysjärjestyksessä on ekana äiti,sitten isi,sitten Masa samalta ala-asteelta,sen jälkeen vanha festariporukka ja sen jälkeen sinä? Ja että sulle joskus jotain kerrotaan,kun viitsitään ja jaksetaan? Tai että muut ihmiset tuntisi ja tietäisi sun miehen paremmin kuin sinä? Eikö oliskin ihanaa.
 
Jos kaikki muut ihmiset on miehelle tärkeempiä ku vaimo,niin ei ole mikään parisuhde.
Miun miehelle mie oon tärkein,sitten tulee vanhemmat ja sisarukset ja heidän lapset ja ystävät.:)
 
Keittiönoita
No se vähän riippuu. Mulle tärkeimpiä ovat ihmiset, jotka ovat olleet elämässäni koko mun elämäni ajan sekä ihmiset, joiden elämässä mä olen ollut mukana koko heidän elämänsä ajan. Mutta rakkaus vanhempiin, sisaruksiin ja omiin lapsiin on kyllä mielestäni ihan eri asia kuin rakkaus puolisoon. Hyvät lapsuudenystävät ja ystävät elämän varrelta ovat myös tärkeitä enkä näe, että puolison edes tarvitsisi kilpailla mistään tärkeysjärjestyksestä näiden ihmisten kanssa. Puoliso on puoliso ja ystävät on ystäviä. Molemmat ovat tärkeitä, mutta eri tavalla.
 
"vee"
Olis hirveetä elää ihmisen kanssa, joka kääntäis onnettomuudessa selkänsä mulle pelastaakseen sen sijaan omat vanhat vanhempansa. Mä luulen, että yksikään terveellä psyykeellä varustettu vanhempi ei haluaisi lapsensa toimivan noin.

Hirveetä olis myös elää ihmisen kanssa, joka raa'asti vois rankata elämänsä tärkeimmät ihmiset johonkin tärkeysjärjestykseen, etenkin jos se elämänkumppani jätettäis viimeiseksi. En voisi jakaa elämääni sellaisen ihmisen kanssa, en voisi antaa ruumistani ja sieluani tehdäkseni hänelle lapsia, en voisi katsoa sellaista ihmistä edes selmiin. En voisi arvostaa häntä.
 
Keittiönoita
[QUOTE="vee";23140582]

Hirveetä olis myös elää ihmisen kanssa, joka raa'asti vois rankata elämänsä tärkeimmät ihmiset johonkin tärkeysjärjestykseen

[/QUOTE]
Ihan samoin ajattelen. Mulle mun vanhempani ovat tärkeitä, koska he ovat vanhempiani. Siskoni on mulle tärkeä, koska hän on mun siskoni. Siskoni ei ole mulle tärkeämäpi kuin vanhempani, mutta eivät myöskään vanhempani tärkeämpiä kuin siskoni. Puoliso - jos mulla sellainen olisi - olisi tärkeä, koska olisi puolisoni. Lapseni ovat mulle tärkeitä, koska he ovat lapsiani. Ystäväni ovat mulle tärkeitä, koska he ovat ystäviäni. En perusta perhettä tai mene parisuhteeseen ystävieni kanssa, joten he eivät kilpailisi mistään tärkeysjärjestyksestä puolisoni kanssa. Mun mielestä on ihan normaalia, että ihmisellä on useita erilaisia tärkeitä ihmissuhteita eikä niitä ole tarkoituskaan laittaa tärkeysjärjestykseen.
 
"vieras"
[QUOTE="vee";23140582]Olis hirveetä elää ihmisen kanssa, joka kääntäis onnettomuudessa selkänsä mulle pelastaakseen sen sijaan omat vanhat vanhempansa. Mä luulen, että yksikään terveellä psyykeellä varustettu vanhempi ei haluaisi lapsensa toimivan noin.

Hirveetä olis myös elää ihmisen kanssa, joka raa'asti vois rankata elämänsä tärkeimmät ihmiset johonkin tärkeysjärjestykseen, etenkin jos se elämänkumppani jätettäis viimeiseksi. En voisi jakaa elämääni sellaisen ihmisen kanssa, en voisi antaa ruumistani ja sieluani tehdäkseni hänelle lapsia, en voisi katsoa sellaista ihmistä edes selmiin. En voisi arvostaa häntä.[/QUOTE]

Mutta jos se elämänkumppani rankataan ensimmäiseksi, listaus on silloin ok?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23140640:
Ihan samoin ajattelen. Mulle mun vanhempani ovat tärkeitä, koska he ovat vanhempiani. Siskoni on mulle tärkeä, koska hän on mun siskoni. Siskoni ei ole mulle tärkeämäpi kuin vanhempani, mutta eivät myöskään vanhempani tärkeämpiä kuin siskoni. Puoliso - jos mulla sellainen olisi - olisi tärkeä, koska olisi puolisoni. Lapseni ovat mulle tärkeitä, koska he ovat lapsiani. Ystäväni ovat mulle tärkeitä, koska he ovat ystäviäni. En perusta perhettä tai mene parisuhteeseen ystävieni kanssa, joten he eivät kilpailisi mistään tärkeysjärjestyksestä puolisoni kanssa. Mun mielestä on ihan normaalia, että ihmisellä on useita erilaisia tärkeitä ihmissuhteita eikä niitä ole tarkoituskaan laittaa tärkeysjärjestykseen.
No joo,ihan asiatekstiä. Mutta kyllä mulla kuitenkin jonkunlainen mielikuva on päässäni siitä,että jos saisin tietää maailman loppuvan huomenna,niin kenen kanssa sen viimeisen päivän viettäisin.
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";23140686]No joo,ihan asiatekstiä. Mutta kyllä mulla kuitenkin jonkunlainen mielikuva on päässäni siitä,että jos saisin tietää maailman loppuvan huomenna,niin kenen kanssa sen viimeisen päivän viettäisin.[/QUOTE]
Mä viettäisin mahdollisimman monen itselleni tärkeän ihmisen kanssa. Jos pitäisi valita vain yksi, en pystyisi tekemään sitä, koska mulla on lapsiakin kaksi, joista molemmat yhtä rakkaita ja tärkeitä. En pystyisi valitsemaan vain toista heistä.
 

Yhteistyössä