Onko teistä loma lasten kanssa muka lomaa?

  • Viestiketjun aloittaja "venla"
  • Ensimmäinen viesti
Vierasss
Ei se sellaista lomaa ole kuin jos ei olisi lapsia. Paljon huolehdittavaa ja hommaa ja vastuuta.

Se on sama kuin koko elämässä - lapsista on paljon työtä ja vastuuta. Helpommalla pääsee, jos ei ole lapsia.

Ei kai se mikään ylläri ole. Asia, jota kannattaa pohtia ennen petihommia.
 
En mä pientä lasta reissuun mukaan ottaisi, ainakaan mihinkään kauemmas ja pidemmäksi aikaa.
Viikonloppu kylpylässä eri juttu, sinne nyt voi ottaakin pienen lapsenkin mukaan, mutta en mä kaukomatkalle ottaisi. Ei, ei olisi kovin hyvä loma sellainen.
 
Peyote
On se lomaa sekin, mutta ulkomailla on aika paljon enempi lomaa ilman lapsia. Lasten kanssa pitää syödä säännöllisesti, ei voi valvoa, ei voi tehdö asioita hetken mielijohteesta. Sairastuminen jossain lomakohteessa on kamalaa, mutta kun on mukulat mukana ja nekin on sairaana, niin se kamaluus nousee johonkin ihan eri svääreihin.
 
"vihreä"
Kyllä se on ihan yhtälailla lomaa, kuin ilmankin lapsia. Niin no joitain asioita täytyy huomioida, mutta ihan yhtälailla mä koen voivani mennä lasten kanssa, kuin ilmankin heitä. Se on vähän miten tarkka aikataulu on kaikessa aina pitänyt olla (meillä ei ole ollut, lapset on oppinu joustamaan). Me eletään aika rennosti ja syödään sitten kun siltä tuntuu, eikä kellon mukaan.
 
kokkoko
No just olen menossa lapsen kanssa ruotsin risteilylle, ja oletan että kaikilta osin ihan erilainen reissu tulossa kuin vuosi sitten, kun olin kaverin kanssa. Ihan kiva toki lapsenkin kanssa, mutta kyllä se vuosi sitten tehty reissu oli aivan huippu.
 
vieras yh
Ehdottomasti on lomaa ja aivan ihanaa on lomailla lasten kanssa. Viikon päästä lähden yksin kahden alle kouluikäisen kanssa kaukomatkalle ja kyllä se lomaa on meille kaikille.
 
? !
On tietty erilaista lomaa kuin kaksin mutta ainakin yhtä antoisaa, nuo metriheikit näkee maailman sieltä metrin korkeudesta ja huomaavat monta juttua, joka jäisi itseltä huomaamatta.
 
Riippuu mistä sitä lomaa pitää saada? Joskus tarvii lomaa töistä, josks lomaa lapsista, joskus vähän kaikesta.. Jos nyt puhutaan vaikka kesälomista niin ehdottomasti haluan reissata lasten kanssa. Näyttää heille muutakin kuin kotinurkat. Viettää sitä kuuluisaa perheen yhteistä aikaa.
 
"PiuPiu"
Just oltiin Thaimaassa 8kk vauvan kanssa ja hyvin meni. Otettiin aurinkoa, uitiin, shoppailtiin ja kierreltiin. Käytiin syömässä ja iltaisin otettiin drinkki ja parikin hotellin parvekkeella. Eli Sitä samaa mitä muillakin lomilla ennen vauvaa. Tosin ennen vauvaa oltaisiin oltu ehkä jossain baarissa niillä drinkeillä, mutta hotellin parveke kävi hyvin sekin :)

Tietysti kaikkeen tekemiseen saattoi tulla keskeytyksiä, kun vauva ei viihtynytkään (harvinaista tosin) tai tarvitsi ruokaa tai puhtaan vaipan. Mutta kun nämä tarpeet oli tyydytetty niin taas jatkettiin. Alle 1.v vauvan kanssa nimenomaan suosittelen matkustamista. Kohta varmaan pidetään taukoa tälläisissä pidemmissä matkoissa siihen asti että lapsi alkaa olla omatoimisempi jne. Tai sitten ei. Riippuu millainen taapero tästä rauhallisesta vauvasta kasvaa :)
 
"Mona"
Joo tottakai, toki miehen kanssa kahdenkeskinen loma on ihanaa ja erilaista mutta siis todellakin nautin lomista lasten kanssa. Me käytiin miehen kanssa kahdestaan Lapissa ja Välimerellä seitsemän vuotta ennen lapsia. Nyt otetaan mielellään lapset mukaan. Lomat samoissa paikoissa lasten kanssa on aika erilaisia mut me tykätään. Itseasiassa mun mies mieluummin laskee lasten kanssa vesiliukumäkiä ja pulikoi, kuin makaisi aurinkobadenilla.
 
omituisetotukset
Joo. Meillä varmaan viiraa koko perheellä, kun nautitaan kaikki yhdessäolosta. Mikään ei voita sitä, kun lomalla kaikki saadaan vapaata arjesta ja olla yhdessä. Tietysti se on sellaista, millaiseksi sen kukin tahollaan tekee ;)
 
Se vasta lomaa
Nimenomaan se juuri on lomaa kun saa olla lasten kanssa! Minä en halua enkä varmaan ees osais lähteä minnekään ilman lapsia! Rakastan lapsiani ja haluan viettää vapaat heidän kanssaan. Minulle riittää omaksi lomaksi se et ovat silloin tällöin yökylässä yhden yön kerrallaan. Mutta siis jos jonnekin lähdemme niin lapset on ehdottomasti mukana. Ja jos itsellä on lomaa tai vapaata niin lapset ei todella hoitoon mene!
 
Peyote
Pystyn kyllä rentoutumaan lasten seurassakin.
Niin minäkin ja lapset on ihania, <3 mutta se on silti tosi erilaista, jos nyt vaikka ajattelee jotain ulkomaanmatkaa, että voi vaikka yöisin käppäillä ja voi mennä vähän minne keksii, eikä ole niin tarkkaa, milloin syödään ja voidaan elää välipaloillakin hyvin. joku aaltoinen ranta pikkulasten kanssa on oikee painajainen, koko aika pitää vahtia.

me ollaan pidetty niin että välillä mennään kahdestaan ja välillä lasten kanssa. kahdestaan voi lähteä silloinkin, kun ei ole kouluista lomaa. sitten kun mennään lasten kanssa, kyseessä on lasten loma, jonne ollaan siis lähdetty vartavasten lasten takia ja lasten kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: Jehnny Tightlips

Yhteistyössä