Onko teistä tehty aiheeton lastensuojeluilmoitus???

  • Viestiketjun aloittaja ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti
hiippalakki
No...soitinpa sinne uudelleen. Sanoivat, että tämä on vaan yleinen käytäntö aina kun ollaan tekemisissä esim. psykiatrisen puolen kanssa. Sanoin, että tässä ei millään tavalla kyseenalaisteta äitiyttä tai vanhemmuutta, vaan käydään vaan tsekkaamassa tilanne, koska laissa vaaditaan näin toimimaan. Sanoin, että heillä on valtavan pitkät jonot ja siksi tämä on venynyt näin pitkälle.
jaa no jops sossuille tulee ilmoitus on heidän velvollisuutensa tarkastaa asia, tai ei ole, heidän täytyy tehdä 7arkipäivän kuluessa ls-ilmoituksen saapumisesta päätös siitä tehdäänkö ls-suojelutareen selvitys vai ei, jos tehdään niin missä laajudessa!

heillä on myös tuo sama aika siihen että ilmoittavat asiakkaalle asiasta(laki sanoo näin,mutta eihän tätä lakia noudateta).

itseasiassa ls-työntekijät/sosiaalityöntekijät yllättävän usein itse rikkovat ls lakia(useimmiten sitä osaa joka koskee asiakkaan oikeuksia mutta myös muuten).


minä teidän perheen joka jäi näkemään nälkää ja häätö uhkasi koska etuuskäsittelijä(sosionomi) eväsi toimeentulotuen(useammaksi kuukaudeksi sillä perusteella että yrityksestä täytyi tulla tuloja,yrityksen täytyi olla tämän miehen eikä hänen veljensä, että hänellä on pimeetä rahaa tms). joka tapauksessa tuo mies kaiveli kaupan roskiksia saadakseen lapsilleen ruokaa! ja kkäytti kaikki valituskanavat ja lainasi rahaa yms.

ja tiedättekö oikeuden päätös puolsi sitä että sosiaalitoimen olisi kuulunut myöntää toimeentulotuki! ja määräsi takautuvasti maksettavaksi vuokrat/toimeentulotuet ja vieläpä otuolel miehelle oikeudenkäynti kuluja korvattavaksi. hiukan aiemmin asiasta antoi huomautuksen sosiaaliylitarkastaja sekä eduskunnan oikeusasiamies.

sosiaalitoimi maksoi vuokrat mutta panttasi edelleen sitä osaa joka olisi kuulunut maksaa asiakkaan tilille, näin he syyllistyivät itse ls-lain rikkomiseen.

lisäksi on näitä kyseenalaisia huostaanottoja jotka on saaneet usein alkunsa exän tekemistä perättömistä ls ilmoituksista. mutta yllätys kun lakia tunteva ihmin en puuttuu peliin niin johan näitä päätöksiä puretaan.
 
on tehty
On tehty aiheeton ilmoitus, todettiin siis aiheettomaksi lastensuojelu käynnin yhteydessä.

Nimettömänä tehty ilmoitus, laiminlyön lapsiani ilmoituksen mukaan. Ilmoituksen tekijän olisi siihen kirjattujen "tietojen" mukaan täytynyt elää kanssamme voidakseen tehdä sen luontoisen ilmoituksen. Tiedän kyllä kuka ilmoituksen on tehnyt, vaikka nimetön olikin. Jotkut tekevät toisista aiheettomia ilmoituksia vain kiusatakseen menneiden asioiden vuoksi.

Ilmoituksessa oli lasten iätkin ihan väärin, jos joku tietäisi mukamas noin tarkasti meidän elämästä jotain, tietäisi hän varmasti lasteni iätkin. Ja tosiaan lastensuojeluun myös kerroin, että olen lähes 100 % varma siitä kuka tämän ilmoituksen on tehnyt, eikä tällä ihmisellä ole mitään tietoa meidän perhetaustoista tai arjesta miten meidän perhe toimii.

Meillä on mies vankilassa, perhetyöntekijän kanssa olemme sopineet tapaamisia jo aiemminkin neuvolan puolesta, ennen koko lastensuojelu jupakkaa. Kaikki on aina ollut hyvin, kehuja vain olen saanut ja tietoa ja tukea. Tämänkaltaisen avun otan mielelläni vastaan, mutta en voi sietää ihmisiä jotka tekevät ilmoituksia vain katkeruuksissaan.

Toki on aiheettomia ilmoituksia, jotka joku on tehnyt ollessaan AIDOSTI huolissaan. Mutta myös valitettavan usein aiheettomien ilmoitusten takana on joku joka haluaa tahalleen vaikeuttaa toisten elämää. Niin eihän se aiheeton ilmoitus sinäänsä aiheuta mitään harmia, muuta kuin että ei siinä hyvä mieli tule jos joku kyseenalaistaa toisen vanhemmuuden oli sitten kyseessä millainen tahansa aiheeton ilmoitus.
 

Yhteistyössä