Onko todellisuudessa ihmiset samanlaisia, kun täällä palstallakin:D, sellaisia super hysteerisia

  • Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
Venakko Milanna
Tuo nyt oli vain yksi ainoa esimerkki sun tekemistä hysteerisistä aloituksista täällä...

Mitä sä olet kertonut sun elämästä ja miten joka päivä menet jossakin shoppaillen yms. niin se on mun mielestä hysteeristä. Osaatko ikinä istua alas ja rauhoittua? Sun elämäntyyli kuulostaa kamalan kuluttavalta.
Miks mun pitää rauhoittaa, mä elään niin kuin mä haluan elää ja tykkään elää, jos se ei vahingoittaa ketään. Miks helvetissä mun pitää koko elämää istua ja rauhoittua. Elämää on elämisen varteen. Jos väsyttää mä istun, jos masenta mä istun, jos ei mä liikun. Kun kotona oksettaa olla, jos olen 2 päivää vain kotona, niin se mulle on jo kaput. Kun en ole ihminen joka tykkää paikalla istua
 
Venakko Milanna
Alkuperäinen kirjoittaja Inhimillinen tekijä;25820636:
Ja sinäkö olet se joka luokittelee että mistä asiasta on normaalia hysterisoida ja mistä ei?
Ja kuka sä oot lukitelemaan:D haha samat sanat sullekin. Miks pitää olla noin itserakas ja ajatella että vain minä ja minä olen oikeassa?
 
Venakko Milanna
täällä vielä sen lisääksi, suurin osaa palstalaisista on lapsen tasolla itsekin. Jotka kovasti haluavat muuta maailman ja että kaikki olisivat sama mieltä heidän kanssa
 
ulkonainen
Voin sanoa etta pitkaan ulkomailla, monessa maassa asuneena, suomalainen aitiys tuntuu hyvin rajoittavalta.

Voin myos sanoa etta sinun kuuden viikon ulkomaanreissua tuskin ihmeteltaisiin missaan muualla.
 
  • Tykkää
Reactions: sunflower20
Venakko Milanna
En usko että kukaan olettaa lapsen kanssa oltavan 24/7. Parin tunnin ero on varmasti välillä ok ja lapsen täyttäessä vuoden yökyläilykin toimii. Mutta 1,5 kk on vähän eri asia erossa lapsesta.
Etkö vieläkään tajuat että matka on pakollinen? Luuletko että itsekin halua jäättä vauvan tai mennä sinne ollenkaan? Tää matka tulee mulle olemaan varmasti aika stressaava. Mutta se on tärkeämpi, kuin että olisin mielummin se 1.5kk vauvan kaa. En mä koe siitä niin hysteeriseksi, koska mulla asiat menee tärkeys järjestykseen. Mä itte omilla aivoilla ymmärrän, missä on ja mitä on pahempi. Jos en mee, se on paljon pahempi juttu
 
Etkö vieläkään tajuat että matka on pakollinen? Luuletko että itsekin halua jäättä vauvan tai mennä sinne ollenkaan? Tää matka tulee mulle olemaan varmasti aika stressaava. Mutta se on tärkeämpi, kuin että olisin mielummin se 1.5kk vauvan kaa. En mä koe siitä niin hysteeriseksi, koska mulla asiat menee tärkeys järjestykseen. Mä itte omilla aivoilla ymmärrän, missä on ja mitä on pahempi. Jos en mee, se on paljon pahempi juttu
Pakko eli ei, olet selkeästi valintasi tehnyt ja asettanut lapsesi jo sille omalle arvoasteikollesi. Eli pohjalle muiden lastesi kanssa omien tarpeidesi jälkeen.
 
  • Tykkää
Reactions: Bonaire
"hmmm"
Mulla on loistava ura, ihanat lapset, on kohtuullisesti rahaa ja ihana asunto hyvällä paikalla. Olen onnellinen eikä mistään mitään valitettavaa. On mulla omia harrastuksia ja omaa aikaakin. Mistä minä siis hysteriaa nyt kehittäisin. Hmmmm....
 
älykäs äiti
Etkö vieläkään tajuat että matka on pakollinen? Luuletko että itsekin halua jäättä vauvan tai mennä sinne ollenkaan? Tää matka tulee mulle olemaan varmasti aika stressaava. Mutta se on tärkeämpi, kuin että olisin mielummin se 1.5kk vauvan kaa. En mä koe siitä niin hysteeriseksi, koska mulla asiat menee tärkeys järjestykseen. Mä itte omilla aivoilla ymmärrän, missä on ja mitä on pahempi. Jos en mee, se on paljon pahempi juttu
Itsehän sen hyvin muotoilutkin, asiat tärkeysjärjestykseen! Sinulle on reissaaminen on tärkeämpää kuin vauvan kanssa oleminen. Mutta älä huoli, pieni vauva unohtaa äitinsä jo muutamassa päivässä.
 
  • Tykkää
Reactions: Katylina
Echalon
Miks mun pitää rauhoittaa, mä elään niin kuin mä haluan elää ja tykkään elää, jos se ei vahingoittaa ketään. Miks helvetissä mun pitää koko elämää istua ja rauhoittua. Elämää on elämisen varteen. Jos väsyttää mä istun, jos masenta mä istun, jos ei mä liikun. Kun kotona oksettaa olla, jos olen 2 päivää vain kotona, niin se mulle on jo kaput. Kun en ole ihminen joka tykkää paikalla istua
Kierrä vaikka koko Meksiko ristiin rastiin ja lennä paikasta toiseen, mutta pliis, älä tee enempää lapsia. Äitiys vaatii omien menohalujen laittamista sivuun, väsymyksen ja tylsyyden sietoa. Et voi valita molempia, eli suurta vapaa-aikaa ja vauva-ajan äitiyttä. Koska pikkuvauvalle sinä olet lähestulkoon koko maailma.
Ei se sun vauva ole loppuikää vauva, ehdit pörrätä vaikka sinne sun tänne vuosienkin päästä.
Eikä tässä kukaan ole puhunut 24/7:sta, muut kuin sä. Pienen ajan voi olla pois, tunti tai päivä sinne tänne, mutta ei jotain 1,5 kuukautta...

Huh, vaikka mitäpä sitä paasaamaan, kun ei sulle mene mikään perille. Mistä mahdat olla kotoisin? Venäjältä vai Virosta? TOIVOTTAVASTI kaikki oman maasi naiset eivät ajattele samalla tavalla kuin sinä. :(
 
  • Tykkää
Reactions: Katylina
Onneks mulla ei ole sun aivoja, muuten elämää olisi kamala
Olet välillä tosi hauska ja mukava, kirjoitat kivasti ja juttelet ihmisten kanssa. Olen ollut tosi iloinen puolestasi monta kertaa. Mietit enemmän välillä asioita, kuin mitä pinnalta näyttäisi ja tunnut osaavan paljon erilaisia asioita ja ennenkaikkea olet energinen.

Sitten toisinaan meuhkaat ja haastat riitaa (sillä mikä muu tämäkin avaus voi olla kuin riidanhaastoa?) Minä ainakin olen niin pikkumainen, ettei se heti unohdu, jos tänään on kelju, niin huominen mukavuus maistuu vähän happamalta. Se on eri juttu, kun jotkut alkavat sinua tahallaan ärsyttää, kun kysyt jotain asiallista. Sellainen ei ole mukavaa, eikä reilua. Mutta itse aloitat tällaisia ketjuja, joissa moitit toisia ja olet ihan samanlainen itsekin. Eivät sinun hysteriasi ja pakkosi ole mitään sen tärkeämpää tai todellisempaa kuin muidenkaan. Ole vain sellainen kuin olet, et siihen tarvitse kenenkään lupaa, mutta sama lupa on kaikilla muillakin.
 
Onneks mulla ei ole sun aivoja, muuten elämää olisi kamala
Luojan kiitos mulla ei ole noin tyhmän, lapsellisen, säälittävän ja itsekkään ihmisen aivot.

Paskat sulla mitään pakottavaa menoa sinne Meksikoon ole. Sä vain olet päättänyt haluta sinne. Normaali äiti pyrkisi siihen, että on lapsensa kanssa eikä lähde hummailemaan kuudeksi viikoksi ulkomaille.
 
  • Tykkää
Reactions: Katylina
mutta
Heiiii Venakko. Kaikista aloituksistasi paistaa läpi se, että pidät itseäsi parempana kuin me muut palstalaiset. Ihan siksi et vaivaudu kenenkään ketjuun vastailemaan, sillä eihän sua kiinnosta. Mutta suoraan sanottuna minuakaan ei kiinnosta pätkääkään sun alapääongelmat ja siksi en viitsi niihin vastata, vaikka osaisinkin.
 
NOooH
Niin, ihmiset saattavat jännittää tai olla hysteerisiä eri asioista.
Itse en ole hysteerinen.
Ero meillä on se, että itse huolehdin ennen kaikkea lapsistani.
Sun ainoat aloitukset, jotka ovat liittyneet huoliin tai jännitykseen, littyvät vain sun omaan napaasi.
 
"joo"
On olemassa sellaisia äitejä, mutta harva kuitenkin tekee sitä avoimesti, vaan yleensä selän takana. Toki tiedän muutamia jotka ovat tulleet avautumaan kuinka väärässä olen jonkun tekemäni asian suhteen, mutta yleensä "live-palstamammat" vain luovat katseita ilman että kehtaavat sanoa mitään.

Olen monesta asiasta kanssasi eri mieltä, mutta puolustan ihmisten oikeutta omaan mielipiteeseensä, joten uskon että meillä olisi mielenkiintoiset keskustelut :)

Tästä olen kuitenkin kanssasi samaa mieltä, ettei ole kenenkään etu jos äiti uhrautuu ja on lastensa kanssa 24/7. (Eri asia on jos haluaa olla koko ajan, mutta luulen ettei silloin oikeasti pidemmän päälle jaksa hyvin.) Lapsille parasta on hyvinvoiva äiti, ja naisen tulisi itse määritellä mitä tarvitsee voidakseen hyvin. Minulle se on lukemista, kavereiden kanssa ulkona syömistä, ja kävelylenkkejä. Kun saan tehdä noita asioita, jaksan olla parempi äiti.
 
ulkonainen
En tieda oletko jo vastannut tahan ap, mutta etko voisi ottaa aitiasi ja vauvaa mukaan Meksikoon? Isommat parjaavat kylla hoitajien kanssa kotona, toki vauvakin parjaa mutta han parjaisi myos hyvin reissussa.
 
"vieras"
Tämä nainen suorastaan pursuaa omahyväisyyttä ja itserakkautta. Joskus minäkin pidin häntä hauskana, mutta nyt hän vaikuttaa enää ilkeältä ja naiivilta. Tunnen pari sympaattista virolaista äiti-ihmistä, joten onneksi! Muuten voisin ajatella, että kaikki venakot ovat tuollaisia oman navan ympärillä pyörijöitä.
 

Yhteistyössä