Onko torakoita jokaisessa etelän maassa?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
eli onko niitä tosiaan kaikkialla? inhoan niitä yli kaiken. Kyproksen reissu meni pilalle niiden takia kun huoneessa oli niitä jatkuvasti. Ranskassa en niihin onneks törmännyt. Ne on niin puistattavia niin ku muutkin öttiäiset!
 
vieras
tuleekohan ne vaikka kuinka korkealle, jos siis pyytäis huoneen mahdollisimman korkealta niin oliskohan siitä apua? tai saakohan selville kun varaa matkaa onko siinä tietyssä hotellissa niitä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tuleekohan ne vaikka kuinka korkealle, jos siis pyytäis huoneen mahdollisimman korkealta niin oliskohan siitä apua? tai saakohan selville kun varaa matkaa onko siinä tietyssä hotellissa niitä?
Tulee ne korkealle...mä majailin aikoinaan pari kesää 4 tähden hotellin ylimmäisessä kerroksessa, hiton siistiä oli mutta torakat löysi mun partsille ja huoneeseen silti |O

En tiedä, saisiko matkaa varatessa selville, että onko hotellissa torakoita vai ei. Tuskin.
 
mä oon törmännyt noihin Kreikassa, yhden otuksen näin hotellihuoneessamme taisi olla neljäs kerros Rhodoksella, yhtään enempää ei näkynyt. Ja Kreetalla kerran hotellin ulkopuolella, omistaja lähti samantien hakemaan myrkyt.

Kanarian saarilla hotellissamme kuulemma oli, muissa huoneissa kuin meillä ja kerran olen siellä myös nähnyt torakkatulvan viemäristä, niitä oli varmasti tuhansia, kun vyöryivät rantakadulle.

Eli niitä on varmasti joka ikisessä etelän maassa niitä on varmasti, mutta kaikissa hotelleissa tai edes hotellihuoneissa ei niitä ole. Olen ollut kymmenillä etelän lomilla ja tosiaan kolmella reissulla olen torakan nähnyt, joten ne ei nyt niin kauhean yleisiä ole. Valot päällä olevaan huoneeseen eivät yleensä tule, eli esim. vessaan valot päälle ja ovi huoneeseen auki, niin ehkä saa olla rauhassa.
 
Torakoita on ihan kaikkialla etelassa ja hotellin tasokaan ei kerro onko niita vai ei.Itse loysin 5 tahden hotellin makuuhuoneesta haamatkala, kun menin yolla vessaan. paivalla ei koskaan nakynyt. Tuuripelia, hotellissa joko on tai ei.
 
Mummu on kertonut, että niillä oli aikanaan Fazerin tehtaalla vaikka kuinka paljon torakoita :whistle: Puolivuosittain tai välillä vaan kerran vuodessa yrittivät niitä häätää, mutta eihän se kovin hyvin onnistunut, kun koneet on niin isoja ja painavia, eikä myrkkyjä voinut karkkitehtaalla käyttää.. Lie onko niitä siellä vieläkin :kieh: :kieh:
 
peesi
Alkuperäinen kirjoittaja Kauris 71:
Ainoa maa, jossa olen torakoihin törmännyt on Venäjä (joka silloin tosin oli vielä Neuvostoliitto). Ja matkaillut olen sentään n. 20 eri maassa ml. Intia, Thaimaa, Espanja, Kreikka, Turkki, Kypros...
Mun täytyy peesata tätä, ja ihan Venäjä se on jo mun vieraillessa ollut. En muista etelän matkoilta torakoita, joskin mun etelän kokemukset on Italia, Kreikka ja Espanja. Venäjällä torakat ei ilmeisesti ole yhtä suuria kuin etelässä, mutta niitä on pal-jon. Esim. kun asuntolan keittiössä pisti kattilan tulelle, alkoi uunin sisuksista aina kömpiä torakoita esiin ;)
 
Matkailija
Olen ollut Marokossa, Italiassa, Kreetalla eikä torakoita ole hotellissa näkynyt. Kadulla Marokossa törmäsin isoon torakkaan, ja Kreetalla yhdessä kahvilan vessassa. Ei niitä kannata pelkäämään ruveta, vaikka ällöttäviä ovatkin! Teneriffalta olen kuullut että on isoja torakoita, ja sinne en aio matkustaa! Haluaisin Kyprokselle taikka Portugaliin, onkohan siellä torakoita? Kyproksella vissiin ainakin...
 

Yhteistyössä