Onko TV:n mainoskatkokäytäntö muuttunut?

  • Viestiketjun aloittaja ei mainoksia
  • Ensimmäinen viesti
ei mainoksia
Katsoin pitkästä aikaa mtv3:sta ja ihmettelin outoja mainoskatkoja Helppo elämässä. Yksi katko tuli melkein heti alun jälkeen ja toinen melkein heti perään. Onko tämä normaalia vai oliko jotain vikaa?
 
ei mainoksia
Ok, kiitos tiedosta. Jos tämä on tosiaan nykyinen käytäntö, niin saa jäädä mainoskanavien katsominen kyllä kokonaan. Melkoista katsojan aliarviointia tuollainen pätkiminen.
 
Keittiönoita
On kyllä vähän tylsää, kun osa ohjelmasta jää näkemättä. Mainoskatkolla kun on tottunut tyhjentämään tiskikoneen tai nostamaan pesukoneesta pyykit narulle. Mä olen ratkaissut ongelman tallentamalla ohjelman digiboxiin ja katsomalla myöhemmin. Saa kelattua mainoskatkot ohi ja pysäytettyä ohjelman siihen kohtaan, kun itse haluaa pitää tauon.
 
Ehkä mainoskatkoajan lyhentäminen ja kertojen nostaminen onki tehty ihan siks että ei ehtis tekemään mitään siinä välissä -> ihminen todennäköisesti istuu useammin sen mainoskatkon ajan siinä töllön ääressä ja mainokset katsotaan todennäköisemmin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Ehkä mainoskatkoajan lyhentäminen ja kertojen nostaminen onki tehty ihan siks että ei ehtis tekemään mitään siinä välissä -> ihminen todennäköisesti istuu useammin sen mainoskatkon ajan siinä töllön ääressä ja mainokset katsotaan todennäköisemmin.
Hyvin ehtii tekemään muuta, jos tauko menee pitkäksi, niin kelaan digiboksilla takaisin mainoskatkon loppuun. Seuraavalla sitten voi hypätä mainoskatkon yli. Tai yleensä käy niin, etten alusta ehdi katsomaan, mutta tallennusta voi katsoa alusta ja hyppiä mainosten yli, lopussa sitten tulee suorana.

Muutoksen myötä etenkin kolmosen ohjelmat ovat ruvenneet alkamaan usein melkein ajallaan, ei tarvitse kymmentä minuuttia alusta kelata ohi, ihan minuuttikin riittää monesti.
 
Helekutti
Tämmöstä oli joskus 90-luvulla maikkarilla. Tuli jonkun ohjelman tunnari, heti perään mainoskatko, 5 min. ohjelmaa ja mainoskato. Ja ne mainoskatkot oli pitkiä, joskus 10 min.
 
tviit
Eilen katoin X-factoris ja ärsytti kun joka laulun perään mainoskatko. Tuntuu ettei viitti paljon enää maikkarilta ohjelmia kattella kun ohjelman sisältö katoaa mainoskatkojen alle.
 
Mediamaksu
Ja täällä kehutaan kuinka ei makseta TV-lupaa, koska kanavat voivat mielihyvin rahoittaa toimintansa mainoksilla. Sitten kun mainoksia lisätään (kanavien kulut lisääntyvät koko ajan, rahaa pitää saada lisää), niin urputetaan.

Jos ei ole valmis maksamaan TV-lupamaksua, niin ei saisi valittaa mainoksista. Ja itse asiassa pitäisi kantaa vastuunsa, ja katsoa ne mainokset. Siihen se koko homma loppujen lopuksi perustuu, että ostetaan niitä mainostettuja tuotteita, ja saadaan se raha jotain kautta virtaamaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minsku82:
Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaan vartija:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
haha, ihmettelin et tuntu et csi ois loppunut, mutta tuli katko. Katkon jälkeen tuli lopputekstit. Jepjep aika toimiva käytäntö :D:D
Oikeesti?! :eek:
mä olin kans et mitä vi*** kun tuli vikat mainoskatkot ja sit lopputeksti
joo mä kävin tauolla vielä jääkaapin kautta et kun se kerran jatkuu se csi niin vois mussuttaa jtn. Oli kyl aika ylläri kun katkon jälkeen pamahti lopputekstit :D
 
Joo huomasin saman että jonkun muutenkin puolen tunnin ohjelman aikana tuli kolmosella kahet mainokset. Sit kun mä aina kanavasurffaan toiselle kanavalle mainosten aikana, seurauksena oli se etten nähny kun kaks kertaa alkavat mainokset ja sit pysyinkin toisella kanvalla. Yle rules!
 

Yhteistyössä