Onko viking goretex hyvät kengät?

  • Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
On hyvät. Kaupassa aika kalliit, mutta nyt voi löytää halvalla(parina vuotena 20-25e uutena maksanut ja ovh. jotain 80e). Kirpparihintoja jos meinaat niin on laidasta laitaan ja riippuu minkä kuntoiset ovat. 5-25e olen nähnyt kirpparilla käytettyjä. Tänä talvena tosin 5e:n cittarista ostetut coretexit oli tosi hyvät, joten ei aina se hintakaan ole tärkeä.
 
tykätään
Meillä niistä tykätään. Mutta ei lapset voi käyttää niitä kun pakkasta enemmän ku 15, varpaita alkaa paleleen kun tuntitolkulla ulkona viihtyvät. Uutena maksaa kait jotaion 60-80 mun käsityksen mukaan, mutta en ole oikealla hinnalla ostanut, vaan maksanut 20-40e uusista. Parit käytetyt olen ostanut kirpparilta (yhdet molemmille), hintaan 1e (nää oli kyllä tosi löytä, pikku paikkakunnan kirpparilta ;)) ja 5e siltä varalta että jos kastuu goret loskakelillä sisältä (hörppää vettä) niin voi nuita varakenkiä käyttää sen aikaa kun omat kuivuu. Tosin niitä ei olla tarvittu, mutta varulta on hyvä olla :)
 
..........
Itse olen myynyt käytetyt Vikingit aina vitosella. Ei käytetyistä kengistä saa kovin korkeita hintoja, sillä suurin osa haluaa ostaa kengät uutena... 8 euron hinnalla vaan nököttivät siellä kirpparipöydän alla, vitosella kävivät heti kaupaksi. Ja olivat siistejä.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;23114932:
No ainakaan itselläni ei ole varpaat palelleet minkäänlaisella pakkasella vaikka en käytä edes villasukkia.
No meillä molemmat lapset valittivat kylmiä jalkoja viimetalvena viikkareilla, ostettiin molemmille pakkaskengiksi Kuomat niin johan taas ulkoilu alkoi sujua. Molemmat on sen ikäsiä että osaavat tuoda onneksi julki kylmyyden sanoilla. Ja isomman kengät oli uudet. En ole viikkareita sitten ostanut enkä osta, meillä tulee tästäkin lähin Kuomat. Pienempi saa viikkarit sitten märkään keliin, hyvin ne vettä pitää. Isommalle on talvikumpparit siihen hätään sitten.
 
"Pusse"
Meinasin pyörtyä onnesta, kun mies löysi kyseisenlaiset kengät kirpparilta toissa talvena, hinta 5 euroa! Eihän ne toki juuri kaupastahaetunnäköiset olleet, mutta hintaansa nähden todella siistit. Ja pitivät kyllä sekä kosteutta että kylmää...
 
"vieras"
[QUOTE="Pusse";23115098]Meinasin pyörtyä onnesta, kun mies löysi kyseisenlaiset kengät kirpparilta toissa talvena, hinta 5 euroa! Eihän ne toki juuri kaupastahaetunnäköiset olleet, mutta hintaansa nähden todella siistit. Ja pitivät kyllä sekä kosteutta että kylmää...[/QUOTE]

Ne pitävät vettä, ei ole kosteuttapitävät vaan vesitiiviit ja kylmälle kelille ne ei ole edes suunnattu, vaan näihin loskakelitalviin joita etelä-suomessa oli muutama vuosi sitten.
 
Huom harmaana
[QUOTE="vieras";23114907]On hyvät kengät suojakeleille, pakkasella kylmät.[/QUOTE]

Höpö höpö.
Meillä ei ole minään talvena muita kenkiä ollutkaan ja ulkona ollaan 20 asteen pakkasellakin.
Siellä on sisällä karvavuori ja lämmin pohjallinen, miksi ne olisivat kylmät? Jostain syystä palstalla elää ajatus että vedenpitävä kalvo kengässä tekee kengistä kylmät :headwall:
 
vierailija
Tosi vanha ketju, mutta kirjoitan siltä varalta, että joku tän ketjun lukee.

Muistakaa, että goretex kenkään ei saa laittaa puuvillasukkaa. Sitten varpaat on varmasti kylmät. Urheilu/coolmax sukka kenkään ja on varpaat lämpimät.
 

Yhteistyössä