Onko yleistäkin, että aterialla "salaatti" on viipaloitua kurkkua ja tomaattia?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
sh-äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijakkaa:
Jaaha, tänään kinastellaan salaateista, joku päivä sitten tapeltiin makukermoista ja pussipastoista... Mistä näitä riittää?
Hih, mä tein aloituksen jossa kyselin pastaohjeita ja joku antoi oikeesti hyvän ohjeen valmiista pastakastikkeesta, mutta heti utli joku terveysterroristi joka lynkkasi valmiit kastikkeet ties minne ja piti hirmu selostukset mitä liwsäaineita mikin sisältää. Minua kun ei vois vähempää kiinnostaa paljonko mitäkin lisäainetta ruoassa on. Meillä niitä ei tuijoteta hysteerisesti, eli ei lainkaan, lihaliemikuutiotkin joku heti tuomitsi ohjeissa, ja minulle ne ohjeet taas oli oikein sopivia, meillä kun varmaan ainut ruoka mihin en lihaliemikuutiota laita on riisipuuro.
Minä ilmoittaudun siksi terveysterroristiksi. Jos olet oikeasti sairaanhoitaja, luulisi ravitsemuksen nyt edes vähän kiinnostavan...
Ei vähempää vois kiinnostaa. Uskon että kuolen kyllä ihan johonkin muuhun kuin esim lihaliemikuutioitten lisäaineisiin;)
 
plm
En jaksa lukea kaikkia viestejä. Mutta mun mielestä kurkku ja tomaatti on ihan kelpo lisuke.
Ja vaikka ei tykkäisi kastikkeista, öljyistä ja litkuista, jotain hyvää rasvaa pitää kyllä jokaisen syödä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijakkaa:
Jaaha, tänään kinastellaan salaateista, joku päivä sitten tapeltiin makukermoista ja pussipastoista... Mistä näitä riittää?
Hih, mä tein aloituksen jossa kyselin pastaohjeita ja joku antoi oikeesti hyvän ohjeen valmiista pastakastikkeesta, mutta heti utli joku terveysterroristi joka lynkkasi valmiit kastikkeet ties minne ja piti hirmu selostukset mitä liwsäaineita mikin sisältää. Minua kun ei vois vähempää kiinnostaa paljonko mitäkin lisäainetta ruoassa on. Meillä niitä ei tuijoteta hysteerisesti, eli ei lainkaan, lihaliemikuutiotkin joku heti tuomitsi ohjeissa, ja minulle ne ohjeet taas oli oikein sopivia, meillä kun varmaan ainut ruoka mihin en lihaliemikuutiota laita on riisipuuro.
Minä ilmoittaudun siksi terveysterroristiksi. Jos olet oikeasti sairaanhoitaja, luulisi ravitsemuksen nyt edes vähän kiinnostavan...
Ei vähempää vois kiinnostaa. Uskon että kuolen kyllä ihan johonkin muuhun kuin esim lihaliemikuutioitten lisäaineisiin;)

Mahtava asenne, johon törmää usein vaikkapa ympäristöasioissa. En minä tee sitä tätä ja tuota, koska joku muukaan ei sitä tee tai tekee jotain muuta vielä enemmän kuin minä.
Tai en välitä lisäaineista ruuassa, koska jokin muu on vaarallisempaa.

Eikö ne tosiaan opeta sairaanhoitajakoulutuksessa mitään terveysasioita...?
 
V
Alkuperäinen kirjoittaja tt ei kirj:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Salaatinkastikkeita ja öljyjä ei edes suositella käytettäväksi! Ja lapsi kyllä saa tarvitsemansa vitamiinit ilman salaatinlehtiäkin :)
Siis kuka ei suosittele öljyjä käytettäväksi? En ole ikinä tuollaisesta kuullutkaan.
No ei kukaan! kerroppa missä sitä suositellaan TERVEYDELLISISTÄ syistä lisäämään salaattiin?
Arvoisa vieras voisi perehtyä enemmän asiaan, ennen kuin hutkii menemään tuollaisia kakkapuheita :D
Aiemmin kirjoittelin että täytyy olla aika tynnyrissä kasvanut tapaus jos ei tiedä öljyjen hyödyistä.
 
UGH
Kyllä minäkin kyseenalaistan sen, miksi lapsille pitäis raikkaan salaatin sijasta tarjota öljyssä uitettua. Kyllä, öljyllä on hyötynsä, mutta tartteeko sen tulla juuri salaatista? Eikö voisi muun ruokarasvan korvata sillä öljyllä?

Saalaatti ei ole yhtään sen "parempaa" tai "trendikkäämpää" oliiviöljyllä marinoituna!!! antakaa lapsille raikasta tuoresalaattia vaan!!!
 
V
Alkuperäinen kirjoittaja UGH:
Kyllä minäkin kyseenalaistan sen, miksi lapsille pitäis raikkaan salaatin sijasta tarjota öljyssä uitettua. Kyllä, öljyllä on hyötynsä, mutta tartteeko sen tulla juuri salaatista? Eikö voisi muun ruokarasvan korvata sillä öljyllä?

Saalaatti ei ole yhtään sen "parempaa" tai "trendikkäämpää" oliiviöljyllä marinoituna!!! antakaa lapsille raikasta tuoresalaattia vaan!!!
Missä muualla käytät kuumentamatonta oliiviöljyä? Mielestäni helpoin ja maistuvin salaatissa. Ja eihän sitä salaattia uiteta öljyssä!
 
Meillä salaatti on tomaattia ja kurkkua-pilkottuna kulhossa!!!! Saattaa olla mukana myös jäävuorisalaattia, parsakaalia, zuccinia.....oliiveja ja kapriksia ailloin tällöin suolapitoisuuden vuoksi ja tietty herkkusalaatit sitten vain viikonloppuna.

muoks, ja lorottelen oliiviöljyä salaatin päälle.....
 
öljyt? autoonko ne laitetaan?
Älä nyt hyvä ihminen tuota kauhistele! Käytä mieluummin energiasi siihen et kauhistelet meidän perheen tilaan kun meillä ei ole koskaan salaattia. Ei koskaan. Joskus on kurkkua tai tomaattia. En edes tosin muista koska olisin niitä viimeksi ostanut et viot varmaan kuvitella kuinka harvoin niitäkään meillä on. Kuolla kupsahdetaan koko sakki ihan just.
 
sh-äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:
Alkuperäinen kirjoittaja V:
Missä muualla käytät kuumentamatonta oliiviöljyä? Mielestäni helpoin ja maistuvin salaatissa. Ja eihän sitä salaattia uiteta öljyssä!
sivusta sanon, että minä laitan kasvissosekeittoon muutaman tipan öljyä, sekä koristukseksi annokseen ja makua tuomaan :)
Meillä on hyivn yleistä että näille alipainoisille lapsilleni lorautan öljyä tipat ruokaan kuin ruokaan. Ja joka päivä!
 
V
Alkuperäinen kirjoittaja mammaliii:
Meillä ei kyllä oo joka päivä mitään salaattia tai kasvista ruoan kanssa. ja mieti! Mä oon vielä ravintolakokki ammatiltani..
Siis ei mitään? Ja kasviksia pitäisi saada vähintään puoli kiloa per päivä!
 
ahaa
Alkuperäinen kirjoittaja mammaliii:
Meillä ei kyllä oo joka päivä mitään salaattia tai kasvista ruoan kanssa. ja mieti! Mä oon vielä ravintolakokki ammatiltani..
No, mun mielestä sun ammattisi pohjalta en ole yhtään yllättynyt tästä tiedosta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ahaa:
Alkuperäinen kirjoittaja mammaliii:
Meillä ei kyllä oo joka päivä mitään salaattia tai kasvista ruoan kanssa. ja mieti! Mä oon vielä ravintolakokki ammatiltani..
No, mun mielestä sun ammattisi pohjalta en ole yhtään yllättynyt tästä tiedosta.
Niin, suomalaisissa ravintoloissa kun yleisin ruokalaji on pihvi ja perunat.
 
hmm
eiköhän tuo puolikiloa päivässä ole aikusten määrä, lapsille sitten iittää vähemmän.

Ja haluaisin muistuttaa, että on meitä allergisia, jotka ei voi välttämättä syödä muutakun kurkkua ja salaattia, joten parempi sekin kai kun ei mitään...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ahaa:
Alkuperäinen kirjoittaja mammaliii:
Meillä ei kyllä oo joka päivä mitään salaattia tai kasvista ruoan kanssa. ja mieti! Mä oon vielä ravintolakokki ammatiltani..
No, mun mielestä sun ammattisi pohjalta en ole yhtään yllättynyt tästä tiedosta.
Niin, suomalaisissa ravintoloissa kun yleisin ruokalaji on pihvi ja perunat.
Tai jos ruoka itsessään jo pitää sisällään kaiken tarvittavan??

 
Alkuperäinen kirjoittaja V:
Alkuperäinen kirjoittaja mammaliii:
Meillä ei kyllä oo joka päivä mitään salaattia tai kasvista ruoan kanssa. ja mieti! Mä oon vielä ravintolakokki ammatiltani..
Siis ei mitään? Ja kasviksia pitäisi saada vähintään puoli kiloa per päivä!
En sanonut ettei meillä syödä ollenkaan kasviksia/vihanneksi, mutta siis ei ruoan kanssa välttämättä, vaan poika syö välipalaksi, iltapalaksi jne... :saint:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ahaa:
Alkuperäinen kirjoittaja mammaliii:
Meillä ei kyllä oo joka päivä mitään salaattia tai kasvista ruoan kanssa. ja mieti! Mä oon vielä ravintolakokki ammatiltani..
No, mun mielestä sun ammattisi pohjalta en ole yhtään yllättynyt tästä tiedosta.
Niin, suomalaisissa ravintoloissa kun yleisin ruokalaji on pihvi ja perunat.
Tai jos ruoka itsessään jo pitää sisällään kaiken tarvittavan??
Siis ilman kasviksia?
 
TilkkuTyttö
Alkuperäinen kirjoittaja jjjooo:
Siis mä nyt kyllä ihmettelen, kun moni niitä salaatteja hehkuttaa kera juuston, pähkinöiden, oliivien jne. Mä en kyllä aterian kanssa tarjoa mitään muuta kuin rehuja, en todellakaan totuta lapsia siihen, että salaatissa on juustoa..... Se nyt ei ole mikään terveellinen salaatti enää...
Mun esimerkissä ainakin oli paljon salaattiaineksia, joita en todellakaan laita kerralla kaikkia yhteen salaattiin, siinä oli vain esimerkkejä. Enkä oikein ymmärrä mitä terveydellisesti pahaa on, että salaatissa on välillä juustoa? Meidän lapset eivät kummatkaan suostu juomaan maitoa, mutta tykkäävät esim mozzarellasta todella paljon. Kätevä tapa tuoda heidän ruokavalioonsa enemmän maitotuotteita, on antaa salaatin kanssa juustoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ahaa:
Alkuperäinen kirjoittaja mammaliii:
Meillä ei kyllä oo joka päivä mitään salaattia tai kasvista ruoan kanssa. ja mieti! Mä oon vielä ravintolakokki ammatiltani..
No, mun mielestä sun ammattisi pohjalta en ole yhtään yllättynyt tästä tiedosta.
Niin, suomalaisissa ravintoloissa kun yleisin ruokalaji on pihvi ja perunat.
Tai jos ruoka itsessään jo pitää sisällään kaiken tarvittavan??
Siis ilman kasviksia?
Jos ruokaan vaikka tulee sipulia, paprikaa, valkosipulia, perunaa, ituja, herneitä ja minimaissia niin eikö tossa ole jo pitkä lista kasviksia? Tarviiko tohon vielä vierelle tomaattia ja pari salaatinlehteä?

 

Yhteistyössä