Onkohan harvinaista, että lapsi EI inhoa kuravaatteita?

  • Viestiketjun aloittaja harvinaisuus
  • Ensimmäinen viesti
harvinaisuus
En aikonut edes enää ostaa kurahousuja tokaluokkalaiselle, mutta kun serkulta saatiin hyväkuntoiset, niin otettiin käyttöön, koska tyttöä ei tunnu yhtään häiritsevän kurahousujen pukeminen, vaikka ovat ihan sellaiset peruskurahousut henkseleineen. Harvinaista? Nytkin puuhailee tuossa pihalla kurahousut jalassa. On meillä siis muitakin vedenpitäviä kuin nuo, kouluun ja muualle siis.
 
Meillä ei kumpikaan lapsi (8v. ja 5v.) inhoa kurahousuja, päinvastoin, pyytävät itse niitä päälleen jos tahtovat remuta kunnolla. Kyllä se kurahousu-inhon alkuperä taitaa olla peräisin vanhemmilta omaksutusta asenteesta.
 
Meillä on partioretkiä varten viidesluokkalaisellakin sadevaatteet. Muuten ei käytä, mutta on kyllä täällä meillä ihan vanhemmista lähtöisin toi juttu, ettei koululaiset voisi enää käyttää sadevaatteita tai edes haalaria. Mua on jopa iltiksen ohjaaja ohjeistanut, etteivät ole enää koulussa suotavia vaatteita :O
 
"Vieras"
Meillä on tytöllä sellaiset fleecevuoriset kurahousut ja takki. Mielellään pukee päälleen. On lämpimät ja saa touhuta pihalla ihan rauhassa. Eskariinkin lähtee ne päällään jos on sadeilma.
 
Minkälaiset kurahousut sillä 8v:lläsi on? Ja käyttääkö niitä myös kotipihan ulkopuolella, leikkipuistossa tms?
Ihan tavalliset, ei-vuorelliset siniset kurahousut henkseleillä. Rapakelillä ei ole käyty leikkikentällä käytännön syistä vaan pysytty kotipihassa, mutten usko, että tuo häpeäisi kuriksiaan leikkikentälläkään. Yleensä ottaen olen kuitenkin sitä mieltä, että kuravaatteet ovat kotivaate, eivätkä sovi kauppareissuille tai minnekään, missä pitää pukeutua asiallisesti. Kukaan ei mene mönkimään kurakkoon kaupungilla, joten ei niitä sinne tarvitse pukea.
 
harvinaisuus
Ihan tavalliset, ei-vuorelliset siniset kurahousut henkseleillä. Rapakelillä ei ole käyty leikkikentällä käytännön syistä vaan pysytty kotipihassa, mutten usko, että tuo häpeäisi kuriksiaan leikkikentälläkään. Yleensä ottaen olen kuitenkin sitä mieltä, että kuravaatteet ovat kotivaate, eivätkä sovi kauppareissuille tai minnekään, missä pitää pukeutua asiallisesti. Kukaan ei mene mönkimään kurakkoon kaupungilla, joten ei niitä sinne tarvitse pukea.
Joo, vain kotivaatteena meilläkin. Muuten, onko teillä vielä kurarukkaset käytössä?
 
ennen vanhaan
Minä lapsena rakastin kuratamineita ja oikein toivoin sadesäitä. Kummallista miten harvoin sellanen keli tuntui olevan. Elin varhaislapsuuteni 60 luvulla.
Sama täällä. Muistan hyvin miten tykkäsin pitää lapsena kuravaatteita, ne päällä sai touhuta rauhassa. Mulla oli sellaset punaiset lappuhaalari malliset kurahousut joissa oli linnun kuva siinä lapussa. Saman väriset kurarukkaset, kirjavat sadetakki ja sydvesti. Olin varmaan 7 - 8 v ikäinen. Elettiin 60 - 70 luvun taitetta. Kyllä silloin koulussakin käytiin sadevaatteet päällä jos ilma vaati.
 

Yhteistyössä