Onkohan se sittenkin rotta?

  • Viestiketjun aloittaja APUA
  • Ensimmäinen viesti
APUA
Naapurit on nähneet rotan muutaman viikon sisällä ja itse näin eilen kun meni pihan poikki ja olen ihan paniikissa!!! Nimittäin pari yötä sitten kuulin rapinaa ullakolta eikä koskaan aikasemmin ole ollut hiiriä, nyt kyllä muistan että muutama kuukausi sitten kuulin ullakolta vikinää ja samoin yövieras kuuli 2 viikkoa sitten vikinää ja sanoi tuolla olevan varmaan hiiriä. Molemmilla kerroilla lapsellisuuttani kuvittelin että ne on linnunpojan jotka ullakonrajassa vikisee mutta eivät ne varmaan öisin siellä olis vikiseet.

Edellisena yönä mies laittoi myrkkyä, semmosta jonka pitäis tappaa kaikki jyrsijät mutta kuulin aamulla edelleen liikettä joten joku siellä on. Hiirenpapanoita en ole havainu ja niitä kammotuksia ei ole näkynyt, muuten kun se yksi ROTTA joka oli takapihalla.

Mitä pitää tehdä? Pelottaa että jos siellä ullakolla onkin rottia, hiiretkin on ihan tarpeeksi hirveetä mut rotat enempi kun kauhistus. Askeleet kuuluu siis vaan ullakolta.

Ihan paniikissa...meillä lapsiakin niin pelottaa.
 
Milkkis
Ei paljon lohduta mut jos näkee yhden rotan niin niitä on oikeasti 10. Eikä se myrkky heti tapa. Usein syövät myrkyn sisällä ja sitten menevät ulos kun on jano. Kuolevat kyllä kun baari tarpeeksi pitkään auki.
 
Alkuperäinen kirjoittaja APUA:
Naapurit on nähneet rotan muutaman viikon sisällä ja itse näin eilen kun meni pihan poikki ja olen ihan paniikissa!!! Nimittäin pari yötä sitten kuulin rapinaa ullakolta eikä koskaan aikasemmin ole ollut hiiriä, nyt kyllä muistan että muutama kuukausi sitten kuulin ullakolta vikinää ja samoin yövieras kuuli 2 viikkoa sitten vikinää ja sanoi tuolla olevan varmaan hiiriä. Molemmilla kerroilla lapsellisuuttani kuvittelin että ne on linnunpojan jotka ullakonrajassa vikisee mutta eivät ne varmaan öisin siellä olis vikiseet.

Edellisena yönä mies laittoi myrkkyä, semmosta jonka pitäis tappaa kaikki jyrsijät mutta kuulin aamulla edelleen liikettä joten joku siellä on. Hiirenpapanoita en ole havainu ja niitä kammotuksia ei ole näkynyt, muuten kun se yksi ROTTA joka oli takapihalla.

Mitä pitää tehdä? Pelottaa että jos siellä ullakolla onkin rottia, hiiretkin on ihan tarpeeksi hirveetä mut rotat enempi kun kauhistus. Askeleet kuuluu siis vaan ullakolta.

Ihan paniikissa...meillä lapsiakin niin pelottaa.
Hmm,hiukan mietityttää kirjoituksen todenperäisyys.Nimittäin mikään lintu ei tee poikasia TALVELLA!Taisi tulla lapsus ap:lle :LOL:
 
Mikkis
Kun laittaa pähkinävoita/suklaata syötiksi , niin menee rottakin loukkuun :D kyllä ne rotat, varsinkin nuoret syö myrkkyä ihan hyvin. Se ei vaan saa loppua kesken. Ei ne sitä toistamiseen syö jos ekalla kerralla tulee kipeäksi.
 
APUA
Ei voi olla totta! Ei siis syö myrkkyä eikä helposti mene loukkoon ja poikaset immuuneja myrkylle.
Pakko olla jotain mitä voi tehdä! Oli sitten mitä hiiriä tai rottia tahansa haluan niistä eroon nyt heti! Eli onko niin että kun eivät nyt siihen myrkkyyn kuolleet niin onkin rottia? Ei prkl...ikinä olis uskonu että tällasta ongelmaa kysyn.

 
APUA
[quote="Levoton tuhkimoHmm,hiukan mietityttää kirjoituksen todenperäisyys.Nimittäin mikään lintu ei tee poikasia TALVELLA!Taisi tulla lapsus ap:lle :LOL:
[/quote]

MAinitsinkin että suhtauduin lapsellisesti vieraan huomautukseen, vasta nyt (hävetys) tajuan että ei ne olleet linnunpoikasia vissiin kesälläkään. Olis pitäny varmuuden vuoksi silloin laittaa myrkkyä mutta oikeasti koko ajatus jo pelkästään hiiristä sai minut kieltämään mielestäni koko asian.

Nytkin olisin mieluimmin kuullut vastaukseksi että ei ne varmaan rottia ole, joku vaan eksyny viereiseltä maatilalta eikä ne mihkään taloihin sisään mene vaikka olis ollut ikkunat ja ovet joskus selkosen selällään eikä ne mihkään kiipeä...tekis mieli vajota pelosta ja kauhusta.
 
höh, heti myönnän tyhmyyteni...en varmasti älyäisi että eihän linnut muni talvella ;) Ja toinen juttu on se, että mä olen ihan dorka noissa jyrsijöissä :ashamed: siis on mulla ollut marsu ja kaverilla hamsteri...mutta yksi päivä ulkoiltiin niin kaverit sanoi että aikun suloinen myyrä menee tuolla, ja mä olin että wauuuu missä. Niin täh, sehän olikin sellainen hiiren kokoinen pikku otus. mä luulin että myyrä on sellainen kyynärvarren mittainen peto!!! Ja rotta, hmmmm. Se olisi mun mielestä varmasti sellainen kissankokoinen jyrsijä :D
 

Yhteistyössä