Onkohan tällaisessa tilanteessa mitään toivoa saada töitä?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Hyvät puolet:

- Olen opiskelemassa alaa, jossa pitäisi olla ihan hyvät työllistymismahdollisuudet ja jopa pulaa työntekijöistä ja tilanne oletettavasti pysyy samanlaisena myös tulevaisuudessa, ellei jotain aivan poikkeuksellista tapahdu

Ja sitten ne huonot puolet

- Olen valmistuessani tähän uuteen ammattiin olen melkein 50-vuotias ja takuulla monen mielestä ihan liian vanha aloittamaan alusta uutta uraa (No, jonkin verran on kokemusta asioista, mitä uudessakin ammatissa tarvitaan, mutta paljon on myös täysin uutta asiaa, mistä ei ole minkäänlaista kokemusta)

- Minulla on erittäin rikkinäinen työhistoria; paljon (ja pitkiä) työttömyysjaksoja, paljon määräaikaisuuksia ja osa-aikatöitä ja kaikkea muuta paitsi normaaleja kokoaikaisia työsuhteita. (eivätkä nämä työsuhteet ole edes olleet saman alan töitä.

Onkohan tässä enää mitään mahdollisuuksia työllistyä edes työvoimapula-alalle, vai pelottavatko ikäni ja "epäilyttävä" työhistoriani työnantajia liikaa. Mitäpä veikkaatte ?
 
vierailija
Äh, älä nyt itse ainakaan takerru noihin negatiivisuuksiin eli surkuttele itseäsi. Kaikki lähtee siitä, minkälaisena työntekijänä näet itsesi. Eli jos oikeasti haluat paikan, niin totta ihmeessä myös painotat hyviä puoliasi. Nöyristellen ei työpaikkaa saa.
 

Yhteistyössä