Onkos jo syyskuussa mahdollisesti syntyviä paikalla?

Noopu, mä tuhruttelin siihen aikaan, kun menkkojen olis pitäny alkaa ja olin varma, ettei tää nyt onnistunutkaan. Vuoto loppui parin päivän päästä, niukkaa se olikin ja ei ole sen jälkeen näyttäytynyt. Huoleta voit olla, jos vuoto ei ole samanlaista kuin kuukautisten aikaan.

Sandemar jotain 5+0
 
Lunea Meillä miehen vanhemmalla veljellä itsellä on herisemätön kanta lapsiin; ei ikinä. Kunnioitan jokaisen ihmisen päätöksiä, mutta se oma mielipide/päätös ei aina ole sama kuin muilla. Veljen vaikea ymmärtää miksi ihmeessä pikkuveli "haluaa pilata elämänsä" lapsilla. Veljesside pojilla on suuri.

Ja ollaanhan tässä nuoria, mies 20, minä kohta 19.

Juomisesta Mä lupauduin uutenavuotena kuskiksi. Luulen, ja toivon ettei kukaan sen kummemmin kiinnitä huomiota, kun en juo alkoholia muutenkaan.

Oireista, tosi vähäisiä. Välillä joutuu jopa kuulostelemaan itseään. Repäisykipuja on sillon tällön, rinnat aristaa hiukan...
mut tää flunssa :eek: kurkkua kutisee, yskittää, kuiva suu, nenä vuotaa, limakalvot rikki..
Eilen ensimmäistä kertaa elämässä multa tuli verta nenästä, jopa 2 kertaa ja koko ajan maistu veri suussa..

Mä lähden tänään ideaparkkiin katsastamaan alennusmyynnit, vaikka hiukan turhalta tuntuukin ostella kauheasti uusia vaatteita tässä vaiheessa. :D
 
Noopu, onneksi oli vain säikähdys tuo pieni vuoto =)

Oireista, mullakaan ei (vielä) ole pahoinvointia. Viime yönä näin kyllä siitä unta, ihan oksensin unessa! Joten ehkä se on sieltä tulossa... Muita oireita on kyllä jonkin verran. Jo yli viikon on ollut outo paha maku suussa ja se ei tunnu lähtevän pois. Välillä se tuntuu vähän lievemmältä mutta voi olla että olen vaan jo tottunut siihen. Koko ajan on myös ihan karmea jano - join eilen työpäivän aikana yli 2 litraa vettä! Jano ja juominen aiheuttaa myös tiheää pissallakäymistä. Viime yönä alkoi pissattaa kesken ihanaa unta ja unissani vedin housut kinttuun, hyvä etten pissannut sänkyyn! Onneksi tajusin että nyt on oikeassa elämässä mentävä vessaan :O

Ihan ensimmäisenä oireena, jo viikko ennen kuin menkkojen piti alkaa, alkoi hullut ja todentuntuiset unet (kuten edeltä huomaa, jatkuu yhä...) ja iltaisin rupesi väsyttämään kovasti. Vasta parin viime päivän aikana on alkanut tissit vähän turvota, ja lähinnä nännit on laajentuneet ja vähän kuumottavan oloiset. Mahaa juilii välillä mutta hyvin lievästi. Viime päivinä on myös tullut tosi helposti nälkä ja kun se tulee, tuntuu että on pakko saada ruokaa heti! Ja ekassa puolikkaassa raskautta ei saisi lihoa juuri lainkaan, kiva...

Nyt mulla menossa kai 4+3 (luulin että 4+4, mutta ilmeisesti edellisten menkkojen alkupäivä onkin 0 eikä 1?)
 
minttumi, joo edellisessä raskaudessa (km) näkyi syke helposti jo 6+2 :)

Kyllä olen nyt havainnut pahoinvointia ja se on tällä viikolla voimistunut, samoin hajuaisti. Tulee kumarreltua pönttöä päivittäin(aina ei tule mitään) ja yökittyä pahoille hajuille. Ja tosiaan mieluummin näin, kuin ei olisi mitään. Edellisessä raskaudessa tätä en havainnut (km).

Oireita riittää edelleen

- Väsymys (12h yöunet + päiväunet menee helposti)
- Pahoinvointi (pahimmillaan aamulla ennen aamupalaa)
- Kauheesti näppyjä(finnejä!) ilmaantunut kasvoihin ja selkään
- Nännit aristaa ja niissä on valkoisia pikkunäppyjä(myös nännipihoissa)
- Rinnat kipeet, varsinkin aamulla ylös noustessa
- Turvottaa
- Kokoajan nälkä
- Juiliminen nivusissa on ehkä pikkuisen vähentynyt, mutta repäisykipuja tulee esim. sängyssä asentoa vaihtaessa, aivastaessa tms. Joskus kyllä juilii kunnolla, mutta ei ns jatkuvaa, kuten kiinnittymisen aikaan.

Pissalla ravaamista en laske oireeksi, koska ravaan siellä muutenkin.

Neuvolan mukaan nyt 6+3, mutta eiköhän noi viikot ole nyt jotain 4+.
 
Viimeksi muokattu:
Laiskana kopsaan päikystä:

Eilen sain todella herätyksen siihen, että mikään ei ole varmaa. Tottahan mä sen nyt oikeasti tiedän, mutta ei tule ajatelleeksi ellei kohdalle satu. Mulla alkoi vasen puoli kipuilemaan jossakin vaiheessa, alavatsasta siis. Alkuillasta vessassa käydessäni kohtasin kirkasta verta! Ei sitä paljoa tullut, mutta tuli kuitenkin....ja toisellakin kertaa....ja kolmannella.... välissä ei onneksi housut tahriintuneet eli sitä ei tosiaan paljon tullut. Soitin lääkärille joka soitti mulle 2h päästä takaisin. Mä en tajunnut, että olisin voinut soittaa tyksiinkin...mä ajattelin, että olen niin alussa, että nauravat mut pihalle siellä. Sain neuvoja joita noudatin ja ihme kyllä nukuttuakin yöllä. Aamulla ei näkynyt punaista, ei ole kipuakaan *kop kop kop*

No otan rauhallisesti edelleen...

Mies ja lapset ovat olleet poissa lauantaista asti. Hirmu ikävä ja puhelinlaskua kertyy. Mun pieni 3-vuotiaani halusi välttämättä soittaa mulle ja puhuin tottakai hänen ja muidenkin kanssa ja sitten lopetin puhelun. Puhelin soi hetken päästä ja siellä oli itkuinen pieni poika joka ei ollut saanut sanoa kunnolla kuulema heippa joten soitti erikseen sen asian mulle. Että tuli hyvä mieli vaikka tältä itkulta voisi luulla muuta :D On kaivattu olo ja siitä iso ilo!

Juu, kopsasin laiskana toiselta foorumilta tuon lyhyen pätkän ;)

Nyt suihkuun ja sitten asioille. Menen systerin kanssa ja ihan autolla niin eipä pitäis liikoja rasittaa. Ikeassa vois käydä syömässä lihapullia.... kamala himo just niihin iski eilen :LOL:
 
Meillä on isännällä ihan rehellinen paskatauti! Lentää molemmista päistä, jännityksellä odotan, että milloinkas se meille muille rantautuu. Itsellä ollu tänään vähän pahoinvoivampi olo, en oikein saa syötyä kaikkea tarjottua ja se mulle ei oo ollu koskaan ongelma :D Mahassa vähän kiertää kans et jokohan tässä kohta saapi tuolla posliini-istuimella aikaansa viettää. Samperi, tämäkin vielä :kieh:
 
Mä varasin nyt ar-ultran 26.1. eli melkein neljän viikon päähän. Miten mä kestän sinne asti! Sitten on menossa 8+2 eli jos tuolla jotain elää niin on pakko näkyä. Neuvolankin olisin varannut mutta siellä olikin jo puhelinaika ohi.
 
Haudi.. Täällä sitä sitä lasten kans "lomaillaan" Espoossa. Tosi rentouttavaa joo todellakin.

Mulla uus vuos menee helposti, ku ollaan naapurissa, jossa tietävät tilanteen. Eli ei tarvii juomattomuutta selitellä, eikä muutenkaan ole tapana paljoa juoda.

Mulla on nyt se tilanne, et kokoajan nälkä, mut ei tee mieli oikein mitään. Serkkulikka arvas raskauden, ku sanoin ettei kebeb maistu, normaalisti suurta herkkua. En sit pystyny valehtelemaan, ku naamasta näki.. =)
Päätä särkee ja väsyttää. Nälän kans yhdessä lievää kuvotusta, muita oireita ei juuri ole.
Himoja en ole havainnut... Kaakao maistuu ältsin hyvälle, mut ei vielä semmosta et pitäs kokoajan saada.

Jos sitä tammikuun listaa siellä rakennellaan ni mulle saa laittaa:

Menkkojen mukaan la 3.9, 3.lapsi ja synnytän OYS:ssa ja viikot nyt sit kait 4+5 tai jotain. Viimeset menkat siis alko 27.11. ja kierto ollu aikalailla sen 28.
 
Sandemar, kurjaa.. Meillä mies ei oo koskaan kipeenä, mutta ite olen sitten hänenkin edestä :/

G: Oletteko meinanneet/harkinneet kotidopplerin hankkimista? Itsehän ostin jo edellisellä kerralla (km raskaus) sen, kun "halvalla sain" Ebayn kautta. Ei vaan taida olla vielä tarvetta, mutta käyttöön tulee varmasti, jos sinne asti päästään :)
 
Korjaatko mulle päivittäjä LA Tein täs netissä raskauslaskurin menkoista ni anto vastaukseksi vauva syntyy 24.8-2011 :heart: hedelmöittyminen tapahtunut 1.12,en kyl tiiä uskosko tota.. mut kuitenki.Mulla tulee tämäkin vauveli "iltatähti" sectiolla maailmaan,joten en tiedä monesko pvä se sitten on,kun molemmat lapseni on syntynyt 42 vko:n jälkeen 42+3 ja 42+5 ja molemmat on olleet alle 4 kilosia.. :)
 

Yhteistyössä