Onkos teillä ollut tällaista siskosten kesken?

Meidän tytöillä ikäeroa 1v8kk ja ovat kyllä parhaat ystävykset, mutta esikoisen käytös rasittaa. Aina kun saavat jotkut lelut tai ostavat omilla rahoillaan, isompi on jossain vaiheessa vaihtamassa. Pikkusisko-raukka sitten kiltisti vaihtaa, kun mun silmä välttää. Ikävää olla koko ajan vahtimassa, että pienempi saa edes oman lelunsa pitää!
 
mie
Meillä ei lapset vaihtele leluja ja aina kyllä pidetään huoli että isompi ei höynäyttele pikkuista. Mun mielestä kuuluu opettaa että pitää olla reilu eikä käyttää hyväkseen pienempiään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie :
Meillä ei lapset vaihtele leluja ja aina kyllä pidetään huoli että isompi ei höynäyttele pikkuista. Mun mielestä kuuluu opettaa että pitää olla reilu eikä käyttää hyväkseen pienempiään.
Näin meillä myös. Opetamme että tuollainen käytös on toisen ihmisen huijaamista ja kurjaa. Voi reilusti kysyä saanko leikkiä lelullasi, sä saat mun mutta ei mitään salahuijausvaihtokauppoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Alkuperäinen kirjoittaja mie :
Meillä ei lapset vaihtele leluja ja aina kyllä pidetään huoli että isompi ei höynäyttele pikkuista. Mun mielestä kuuluu opettaa että pitää olla reilu eikä käyttää hyväkseen pienempiään.
Näin meillä myös. Opetamme että tuollainen käytös on toisen ihmisen huijaamista ja kurjaa. Voi reilusti kysyä saanko leikkiä lelullasi, sä saat mun mutta ei mitään salahuijausvaihtokauppoja.
Niin minäkin yritän opettaa, mutta paha mieli tulee joka kerta, kun esikoinen ei vaan ota opikseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Ihan samaa meillä, lapset 5,5v ja 4v. Olen antanut aika vapaasti "käydä kauppaa", neuvottelutaidothan siinä kehittyvät. Tietenkin niin ettei pienempi kaupanteossa ihan kauheasti jää häviölle.
Mutta kun meillä on aina niinpäin, että kuopus joutuu vaihtamaan, kun haluaa miellyttää esikoista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keikas:
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Ihan samaa meillä, lapset 5,5v ja 4v. Olen antanut aika vapaasti "käydä kauppaa", neuvottelutaidothan siinä kehittyvät. Tietenkin niin ettei pienempi kaupanteossa ihan kauheasti jää häviölle.
Mutta kun meillä on aina niinpäin, että kuopus joutuu vaihtamaan, kun haluaa miellyttää esikoista.
Niin meilläkin on noin päin, mutta ei hän minusta halua miellyttää isompaa, vaan isompi saa puhuttua pienemmän pään pyörälle niin että tämä oikeasti haluaa vaihtaa lelut :) Jos kyseessä olisi jotain sellaista että isompi haluaa vaihtaa vajaan karkkiaskin pienemmän täysinäiseen, siihen puuttuisin, koska siinä pienempi joutuu oikeasti tappiolle. Jos kyse on vain leluista, niin ei vaihto minusta haittaa, koska yhteiseen käyttöön ne lopulta kuitenkin tulevat.
 
MintunKukka
Meillä kun on poikia niin en osaa tytöistä sanoa. Mut meillä menee niin päin et se nuorempi on se pomi ja vanhempi alistuu kaikkeen. Tämä nuorempi poika on nyt 5v ja jos ei saa mitä haluaa niin saattaa huutaa vaikka koko päivän samaa asiaa ku ei saanu tahtoa läpi. Olemme monta kerta ajanu 60km mummolaan ku ei ole kelvannu se paikka autossa mikä on pojalle annettu. Niin poika on huutanu koko matkan täyttä kurkkua. Mut ei voi aina antaa vanhemman antaa periksi.
 

Yhteistyössä