Onks joku oikeesti siivooja siksi, koska haluaa olla?

  • Viestiketjun aloittaja ------
  • Ensimmäinen viesti
"Hymytyttö"
Työhän on kivaa! Omatoimista ja tarkkaa. Itse ainakin tykkäsin. Tosiaan jos siivoojana mielii liksoille niin oon ymmärtäny et laitoshuoltajille maksetaan enemmän, ja sielhä saa tehä ehkä ruokaakin? Oon ollu erikoissiivoojana (painepesurilla pesemässä) tehtaassa ja siitä kans maksettiin hyvin. Oli lisäks yötytöä. Ja kai työssä ku työssä saa kokemuslisää? Alkaahan ne palkat muillakin aloilla sieltä alhaalta.. Aivan aliarvostettu ammatti!
 
hukkanenhannele@suomi24.fi
Minulle siivoustyö on sopinut, se on vapaata ja liikkuvaa ja olen hommannut koulutuksenkin siihen, puhdistuspalvelualan perustutkinto sekä laitoshuoltajan tutkinnon. Pidän työstäni muuten, mutta tuo palkkaus...
 
Siivoojan työtä pidetään liian alhaisena. Siinä työssä ei kiitoksia paljoa heru. Päinvastoin. Rutistaan ja valitetaan. Jos ei kuulu mitään se tarkoitaa et hommat on tullu tehtyä hyvin. Nämä ihmiset tekee töitä sillon kun muut nukkuu perse homeessa. Itse en ole siivooja mutta seuraan aika läheltä tätä tärkeää ammattia. Heille laitetaan monta paikkaa ja aika taulu on tosella tiukkaa, mitä olen kuullut. Voi toki olla kuulopuheitakin mut näin uskon itsekkin.
Tulikin mieleen et tikurilaan sais muuten yksi kotisiivooja ottaa yhteyttä :) eli minuun.
 
"argh"
Meidän tuttu siivooja-/monitoimipariskunta tuli joku päivä sitten vastaan Lexus-maasturilla... Aloin miettimään että ehkä se siivoojan ammatti ei ole niin paha juttu :D Jos siis on yksityisyrittäjä.
 
njoo
Mieheni kanssa pyöritetään siivousfirmaa . Työ ei ole kutsumus ammattini mutta mukavaa on ollut. Työn jälki näkyy ja monen laista siivous kohdetta. Kyllä varmasti tulen pysymään tässä työssä viellä jonkun aikaa
 
hhhhh
Mitään kutsumusta työhön ei sinänsä ole, paitsi että tykkään siivota :D Päädyin kerroshoitajaksi vasta valmistuttuani kun ei oman alan töitä silloin ollut, en ole nähnyt syytä edes katsoa muita töitä. Työ on fyysisesti sen verran raskasta, etten tiedä haluanko koko ikääni tehdä vaikka tästä tykkäänkin. On saanut huomata miten vanhemmat työntekijät alkava olla huonossa kunnossa.
 
akateeminen
Olen monesti sanonut, että unelma-ammattini olisi siivoaja, jos siitä maksettaisiin vain paremmin. Opiskeluja olen rahoittanut mm. siivoamishommissa, ja minä vaan tykkäsin ja oikeen rentouduin kun tein sitä hommaa.
 
Omatoimisiivooja
Haluamisesta en mene vannomaan, mutta tähän olen tyytynyt, kun ei muuta ole enkä jaksa vaivaa nähdä...Kahdenlaista siivousta vedän eli kerroshoitaja päivisin ja iltaisin koulusiivoojana...
Palkka on peffasta, mutta parempi kuin joutilaana, kun on noita elätettäviä ja velkaa...
Onnex on erilaista työntekoa ja eri firmat, jotta ei välistä ehdi ketutus iskemään turhien inisijöiden takia!!
 
vierailija
Minä olen korkeakoulutettu ja pyörinyt monilla työpaikoilla ja uinut monissa vesissä etsien sitä, mitä tykkäisin tehdä. Nyt oikeastaan haaveilen tässä elämäntilanteessa, loppuunpalamisen ja masennuksen kokeneena, että kouluttautuisin laitossiivoojaksi ja että siivoustyötä sitten tekisin.

En kestä kovinkaan paljoa stressiä kaikkien kokemuksien jälkeen. Haluan mahdollisimman yksinkertaisen työn. Siivoustyötä etsin nytkin ja toivon että saan.
 
vierailija
Siivous on varmasti työnä perseestä, jos aikataulut ovat tiukat ja joutuu urakalla vetämään. Sen sijaan jos aikataulu on kohtalainen, niin siinähän on paljon hyviä puolia. Itsenäinen työ, jossa ei kukaan kyttää selän takana. Työpäivän päätteeksi voi unohtaa koko homman sillä sekunnilla kun sulkee oven takanaan eli ei tarvitse märehtiä työasioita kotona. Jos samat kohteet, niin paljon rutiinia, josta moni tykkää. Sopivalla tavalla fyysistä eli saa vähän hyötyliikuntaakin kenties.

Ilmeisin huono puoli on matala palkka, mutta pari päivää sitten oli hesarissa juttua uuden ajan siivousfirmoista, jotka pyrkivät pitämään henkilöstön tyytyväisenä, ja siinä jutussa mainittu palkkatasokin oli oikein kohtuullinen koska ko. firmat maksoivat yli tessin. Ei siivous varmaan koskaan ole mikään varsinainen kutsumus, mutta ei se automaattisesti ole huonoin mahdollinen työkään.
 

Yhteistyössä