Onks kaikilla lapsilla tällänen kausi...?

Auto lattialla: Poika hokee auto-auto-auto-auto
Ihan niinkuin ei ite osais nostaa sitä

Peitto-peitto-peitto: ei osaa muka itse laittaa sitä päällensä

Leipä-leipä-leipä: ei osaa itse ottaa sitä siitä pöydältä

Eli ilmeisesti odottaa, et me tehtäs kaikki asiat hänen puolestaan :whistle:
 
Teillä taitaa olla pienempi lapsi kyseessä. Mutta meillä tuli tytölle 5-vuotiaana mahdoton taantuma ja vauvavaihe. Heittäytyi aivan tekemättömäksi ja kaikki olisi pitänyt tehdä hänen puolestaan. Eikä yhtään helpottanut tuota vauvatusta kuopuksen syntymä, päinvastoin pahensi asiaa..nyt alkaa olla vihdoin uudelleen omatoiminen ja reipas oma itsensä..mutta kyllä koitteli hermoja!
 
Ei meillä kai ihan just tollasta oo ollu, mutta jos kerran lapsi osaa tehdä ite, niin antaa hokea vaan; huomaa jossain vaiheessa varmaan ettei sillä tavalla saa palveluja... On meilläkin kyllä jossain muodossa vastaavaa ja huomiotahan ne sillä vaan hakee.
 
Juu, meillä toi 2v on harrastanut tota jo kauan. Nykyään onneks vähemmän, pienempänä oli ihan mahoton *huokasu*
Kuvitteli kai et on helpompaa kiljua kurkkusuoraan jotta joku tulis antaan rätin hälle joka on hänen jalkojensa juuressa. Että ei oo helpompaa taittaa polviaan sen verran et yltää siihen rättiin :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Poolo:
Ei meillä kai ihan just tollasta oo ollu, mutta jos kerran lapsi osaa tehdä ite, niin antaa hokea vaan; huomaa jossain vaiheessa varmaan ettei sillä tavalla saa palveluja... On meilläkin kyllä jossain muodossa vastaavaa ja huomiotahan ne sillä vaan hakee.
Juu, siis ihan rauhassa me annetaankin jankuttaa
Muutaman kerran sanotaan, että siinä on, ota itse ja sitten jätetään huomiomatta
Sitten kun poika itse sen ottaa, niin hieman kehutaan, että katsoppas nyt, saithan siä sen itekkin :D
Otettu se periaate, että ei aleta palvelemaan ollenkaan.

Mietin vaan, että onks kaikki lapset samanlaisia :
 
vieras
kyllä meidän esikoinen ainakin on sitä mieltä, että helpompi on, jos joku muu tekee. Ihminen on laiska luonteeltaan, fiksuahan se on passuuttaa muita ja makoilla itse. Mutta pitemmän päälle ei ole kiva. Ei luista suksi tuolla menolla pitkän päälle.
 
Tiiteni harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jep. tyttö 2v8kk ja ihan samanlainen. :headwall:
Meillä poika 2v9kk :D
Meillä tyttö 2v8kk myös saa hirveitä naksuja, jos ei itse viitsi tai onnistu heti tekemään jotain. Ruokapöydässä syö vähän itse ja sitten:"Äiti voitko auttaa?" Sitten kun auttaa, niin ei kelpaa kuitenkaan. Muutenkin ihan kammottava uhmapäällä joka asiassa. Kiukuttelua ja kitinää: "Harmittaa, äiti ei kelpaa, ei isiä.."
 
tiina
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Auto lattialla: Poika hokee auto-auto-auto-auto
Ihan niinkuin ei ite osais nostaa sitä

Peitto-peitto-peitto: ei osaa muka itse laittaa sitä päällensä

Leipä-leipä-leipä: ei osaa itse ottaa sitä siitä pöydältä

Eli ilmeisesti odottaa, et me tehtäs kaikki asiat hänen puolestaan :whistle:
On, meillä poika 2v5kk saattaa katsoa 30cm päässä olevaa autoaan ja marista "mamma anna auto", itse olen esim. keittiössä.
 

Yhteistyössä