Onks tää normaalia koiralle ja väheneekö se ajan kuluessa?

  • Viestiketjun aloittaja Eila_Jeyne
  • Ensimmäinen viesti
Eila_Jeyne
Olen vuorotyössä käyvä nainen, joten välillä pitää nukkua päivällä kotona. Omaan hyvät unenlahjat ja korvatulpat, joten pärjään kyllä vaikka häiriötä onkin. Naapurissamme asuu tämmöinen mieshenkilö, jonka uusi naisystävä koiransa kera muutti kesän alussa hänen luokseen. Mitään ongelmaa ei ole aiemmin ollut, mutta nyt kun pariskunnan kesälomat on ohi, niin koira on yksin kotona koko päivän.

Haukkuu helvetisti siellä täällä ja aika usein myös repii ja raapii ulko-ovea, tuntuu että tulis sieltä läpi. Aina kun joku tulee rappuun, niin haukkuu niin helvetisti. Oikeasti niin kovaa, että ihmiset pelästyy.

Ainakin tällä viikolla mölynnyt molempina päivinä lähes koko ajan ja tänään taas sama meno. Itte olen nyt iltavuorossa, joten en oo nukkumaan ees menossa. Mutta mites on, luuletteko että koira tottuu pikkuhiljaa yksinoloon vai onko se niin, että jos on tommonen niin sitten on...
 
hlh....
Ei se opi jos ei ole opetettu tai ei opeteta... Koiruus ei varmaan ole ollut aikaisemmin kerrostalossa. Kerro naapurille, jos heitä kiinnostaa niin he opettavat koiran olemaan yksin. Jos taas ei kiinnosta niin voi voi...
 
"Mauri"
Ei se vähene. Pilalle kasvatettu koira. Toivottavasti repii joskus kämpän mäsäksi niin saa omistajatkin kärsiä. Meillä kanssa talossa koira, joka ulvoo, haukkuu ja sekoilee koko saatanan päivän jos on yksin. Vituttaa, mutta en tiedä mitä tekisin.
 
"ap"
No ei tässä talossa tartte valittaa mitään, koska täällä on semmoinen ammattivalittaja, joka on taatusti pannut tämän asian merkille. Mutta mitäpä tuolle hänkään voi. Itse aattelen, että vähän kurjaa tommonen möly ja koiraakin käy sääliksi, mutta ei voi mitään.
 
Hei ihan oikeasti!

Koiranomistaja ei välttämättä edes tiedä koiransa tekosista, kun on poissa! Kuinka voisi tietää? Ei silloin ole kyse pilalle kasvattamisesta tai ettei tarkoituksen mukaisesti ole opetettu. Meillä kävi näin, koira ei koskaan jäänyt kiinni meille haukkumisesta tai ulisemisesta kotona, koska ei tehnyt sitä vaikka "kytättiin" salaa oventakana tms.. kävin sitten kun asia vaivasi minua, sanomassa naapureille että tulisivat kertomaan jos tämmöistä on, niin yksi tuumasikin niin närkästyneenä että jatkuvasti haukkuu jne! Justjoo, eli "kiva kun kerroit", pöhelö, seläntakana asialle nyrpistely ei todellakaan auta asiaan.. Nyt asiat paremmin kun koiralla kaveri ja tekemistä ja käyn tauolla kotona, ja naapurikin nolona. Tietysti ajatteli, ettei "piskilleni" ole mitään tehtävissä, vaan toisin kävi.

Satunnaiset haukahteluthan nyt pitää sallia koiralle kuin koiralle, esim. postin tullessa tms. mutta taukoamatta räksyttäminen tai tunteja jatkuva uikuttamien ihan eriasia.
 
"huhhuh"
Eipä se omistaja ole siellä kuulemassa haukkua, ulinaa ja raapimista poissa ollessaan, niin nämä asiat voivat tulla ylläreinä omistajille.

Itsellä on koira, joka malttaa olla ruhtinaalliset 4h. rauhassa, kunnes alkaa ulisemaan ja haukkumaan sinnikkäästi, kun on omasta mielestään ollut hylättynä tarpeeksi kauan.
Onneksi me asutaan omakotitalossa, niin siinäpähän haukkua paukuttaa keuhkonsa puhki, kun ei ole kuitenkaan kukaan kuuloalueen sisäpuolella.
(olen monesti tehnyt tarkistuskäyntejä ihan hiljaa hissukseen ja kuunnellut, niin aamupäivän koira nukkuu ihan kiltisti, kunnes 11-12 aikaan alkaa se kauhea meteli) Mulla on haukunestopanta, mutta koira ressaa sitä pantaa vielä enemmän ja saattaa paskoa lattialle pelosta.
 
  • Tykkää
Reactions: Naspula
"..."
meillä koira haukkui kaiken aikaa aina kun jäi yksin... hommattiin toinen koira niin ainakin naapurin mukaan haukkuminen on vähentynyt.. mutta postin tulo ja rapusta kuuluvat äänet ovat edelleenkin ongelma, enkä tiedä miten sen saisi kitkettyä pois... ei pitäisi aina haukkua omistajaa että ei ole kasvattanut koiraa hyvin... meillä on kyllä yritetty kaikkea mutta miten opetat koiraa olemaan hiljaa yksinään olessa jos et itse ole kotona opettamassa...eihän se hauku kun silloin kun on YKSIN!
 

Yhteistyössä