Onks tää ny reilua (huutonetin postareista)

Jos minä myyjänä ilmoitan, että postituskulut on jonkun tietyn summan, niin huutaja päättää itse, että hän maksaakin vain tämän ja tämän verran.
Ei mun maailma siihen kaadu (kyse on tosiaan 30 snt:stä), mutta hiukan ihmetyttää asia.

Kun vaikka katsoo noita muumimukeja, niin jotkut ottaa postituskuluja 9€, kun taas toiset lähettää 3,60€:lla.

Kai se tosiaan on sen myyjän päätettävissä, mitä ottaa postituskuluja, ei ostajan, ainakaan ominpäin päättämällä.
 
[QUOTE="Vieras";25250117]Jos olet maininnut postikulut, niin ostaja on sitoutunut maksamaan ne.
Mutta jos et ole maininnut, niin kyllä voi valittaa kuluista.[/QUOTE]

Juu olen kyllä maininnut ne kohteissani.
Eikä mun maailma tosiaan tuohon kaadu, mutta ihmetyttää vaan kun laittoi mulle vaan viestiä, että "laitoin postikuluiksi 1,20 kun saa mun puolesta tulla kakkoluokan kirjeenäkin". Olisi fiksusti kysynyt edes ensin.

Ja kun tää huutaja vielä maksaa eri pankista kuin omani on, eli näkyy joskus kun näkyy, niin voin "joutua" lähtemään postiin varta vasten hänen takiaan, koska olen luvannut postittaa kolmen päivän sisällä siitä, kun maksu näkyy mun tililläni.

Ja sitten vielä se pakkaus. Taidan laittaa muovipussiin vaan ja teipata kiinni, vaikka olen yleensä laittanut lähettämäni tuotteet siisteihin paketeihin.
 
häh
No hitsi, jos myyjän ilmossa ilmoitetaan selkeesti postitus-/toimituskulut, niin ei siinä pitäisi olla mitään epäselvää kellään. Siinähän se summa lukee. Ja jos se on ostajaehdokkaan mielestä liikaa, niin joko jättää huutamatta tai kyselee asiasta myyjältä ENNEN huudon tekemistä. Mä en tajua, miten joka asiasta saadaan niin vaikeaa. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja häh;25250175:
No hitsi, jos myyjän ilmossa ilmoitetaan selkeesti postitus-/toimituskulut, niin ei siinä pitäisi olla mitään epäselvää kellään. Siinähän se summa lukee. Ja jos se on ostajaehdokkaan mielestä liikaa, niin joko jättää huutamatta tai kyselee asiasta myyjältä ENNEN huudon tekemistä. Mä en tajua, miten joka asiasta saadaan niin vaikeaa. :D
Niin, ei kenenkään talous voi kaatua 30 snt:iin, ei edes mun. :D
 
"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;25250165:
Juu olen kyllä maininnut ne kohteissani.
Eikä mun maailma tosiaan tuohon kaadu, mutta ihmetyttää vaan kun laittoi mulle vaan viestiä, että "laitoin postikuluiksi 1,20 kun saa mun puolesta tulla kakkoluokan kirjeenäkin". Olisi fiksusti kysynyt edes ensin.

Ja kun tää huutaja vielä maksaa eri pankista kuin omani on, eli näkyy joskus kun näkyy, niin voin "joutua" lähtemään postiin varta vasten hänen takiaan, koska olen luvannut postittaa kolmen päivän sisällä siitä, kun maksu näkyy mun tililläni.

Ja sitten vielä se pakkaus. Taidan laittaa muovipussiin vaan ja teipata kiinni, vaikka olen yleensä laittanut lähettämäni tuotteet siisteihin paketeihin.
Siis nyt mä kyllä tipahdin kyydistä! Siis miten eripankkisuus liittyy tuohon, että joudut hänen takiaan lähtemään postiin?
 
[QUOTE="Vieras";25250201]Siis nyt mä kyllä tipahdin kyydistä! Siis miten eripankkisuus liittyy tuohon, että joudut hänen takiaan lähtemään postiin?[/QUOTE]

Siis kun mulla aina sulkeutuu samana päivänä useampi kohde. Olen luvannut postittaa kolmen päivän sisällä siitä kun maksu näkyy tililläni (yleensä kyllä aina postitan heti seuraavana arkipäivänä).
Ne, jotka maksaa samasta pankista näkyy heti ja jos on eri pankki, niin siinä voi mennä se kolmekin päivää, ennen kuin se näkyy mun tililläni.
 

Yhteistyössä