Onks täällä hätäsectiolla synnyttäneitä äitejä paikalla?

  • Viestiketjun aloittaja apuja
  • Ensimmäinen viesti
Täällä yks... En ole raskaana, mutta olen jo suunnitellut pyytäväni neuvolasta synnytystavaksi suunnitellun sektion sitten kun sen aika koittaa. Pelottaa että homma menee samaa rataa kuin edellinen, enkä haluaisi ottaa sitä riskiä.
 
viivi
Mulla ei ollut kuin kiireellinen, mutta kyllä todellakin mietityttää seuraavan lapsen synnytys, vaikkei toista lasta ole vielä edes suunnitelmissa. Sectioon jouduttiin sellaisesta syystä, ettei sitä olisi mitenkään voitu selvittää etukäteen, en olisi tajunnut minkään olevan vialla, ennen kuin aivan liian myöhään jan ytkin minut otettiin sairaalaan sisälle "ihan vain kaiken varalta" kun raskaus vaikutti hiukan yliaikaiselta ja synnytysosastolla oli poikkeuksellisen rauhallista.
 
yks
Alkuperäinen kirjoittaja viivi:
Mulla ei ollut kuin kiireellinen, mutta kyllä todellakin mietityttää seuraavan lapsen synnytys, vaikkei toista lasta ole vielä edes suunnitelmissa. Sectioon jouduttiin sellaisesta syystä, ettei sitä olisi mitenkään voitu selvittää etukäteen, en olisi tajunnut minkään olevan vialla, ennen kuin aivan liian myöhään jan ytkin minut otettiin sairaalaan sisälle "ihan vain kaiken varalta" kun raskaus vaikutti hiukan yliaikaiselta ja synnytysosastolla oli poikkeuksellisen rauhallista.
Mun kohdalla kanssa on ollut samainen tilanne kun teidän kohdalla. Oli onni!
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Mulla oli eka hätäsektio, ja siitä johtuvista syistä seuraavaksi määritettiin suunniteltu sektio. Erikoislääkäri suositteli sitä jo silloin heti sektion jälkeen.
saanko kysyä mitä syitä sinulla oli sectioon?
 
Mulla kans poika syntyi hätäsektiolla, kun tuli sydänkäyrään aika paha hidastus. Syytä hidastumaan ei ole saatu selville. Nyt asia ei onneksi ole ajankohtainen, mutta silti asia mietityttää välillä. Synnytyksen jälkeen leikannut kirurgi sanoi ettei alatiesynnytyksille ole mitään estettä, mutta jotenkin suunniteltu sektio tuntuisi paremmalta vaihtoehdolta. Vaikka ennen ensimmäistä synnytystä olin melko vahvasti "luomu"synnytyksen kannattaja. :|
 
Mulla tehtiin kiireellinen sektio, käynnistetyssä synnytyksessä kohdunsuu ei auennut ja lisäksi sydänäänten laskua. Jäi pelkoja/traumoja, mutta asiaa käsittelemällä olen niistä päässyt. Ensin ajattelin, etten uskalla alakautta synnyttää, mutta kävin juttelemassa pitkään erään kätilön kanssa ja nyt kun on 2 kk laskettuun aikaan, aion yrittää normaalia synnytystä.
 

Yhteistyössä