Onpas mulla ihana tyttö :)

Tyttö (syyskuussa 5 v) meni ja tiskasi meidän aamuastiat ja lounasastiat.

Kun tulin katsomaan, mitä keittiössä oikein tapahtuu, oli ottanut mammut-jakkaran, että yltäisi ja tiskaili tärkeänä juuresharjalla ja huuhteli ja laittoi kuivumaan tiskikoneeseen. (Tiskikone on rikki). Selitti että mä ajattelin nämä tiskata kun sä oot kipeä ja isi nukkuu. Mulla on korvatulehdus.

Hyvin se sujui, tarkkaa työtä teki.

Palkkioksi tein pakkasesta sydänmunkit :heart: .
 
Alkuperäinen kirjoittaja mammeli-80-:
Sulla on etevä ja viksu tyttö:) Hyvä kasvatus ja pienen huomiointi kantaa hedelmää juurikin näin:))
Hieman hidasta tuo tiskaus oli :) mutta ei haittaa. Varmaan jännitti ettei mee astiat rikki, olihan siinä ihan laseja ja ruokalautasia ja mukeja jne.

Olen aina antanut tehdä kotitöitä. Annan mikrokuituliinan käteen kun itse siivotaan, niin hän pyyhkii myös. Ja saan itse rauhan siivota sillä...

Hän mieluiten pesee esim. saunan lasiovea tai muuta tuollaista näkyvää. Pesuhuoneen altaita pesee tiskiharjalla ja käsisaippualla.

Hän osaa myös tehdä ruokaa (huuhtelee vihanneksia ja sekoittaa munakkaita jne, helppoa).
 
En oo muuten itse mikään kova siivoamaan, mutta eikös se sanontakin kuulu että laiskojen äitien tyttäristä tulee ahkeria ja ahkerien laiskoja :). Mun lapsuudenkodissa eli tytön mummolassa on aina moitteettoman siistiä :LOL:
 

Yhteistyössä