OoO ELOMASSUT TOUKOKUUSSA OoO

terveppä terve =)

ajattelin kanssa ehdottaa tota systeemiä että jätetään rv:t pois listasta, mutta mairo ehätti ensin =) että sitä mieltä minäkin siis että niin olis kiva

mahanympäryksen mittasin tänään ja oli 92 cm yhtään en muista mitä oli ennen raskautta mutta onhan tuossa nyt tollanen mukava pallo joka kyllä välillä ahdistaa kun pieni punkee niin ylös...

saunomisesta oli kans puhetta, en oo pitkiin aikoihin pystyny löylytteleen, tulee vaan kauhee ahdistus, ihan hetken voin lasten seurana istua siellä mutta muuten on jääny miehen hommaks lasten saunottaminen, no se siitä enemmän tykkää muutenkin
nyt ei tyttökään voi pariin viikkoon saunoa kun sai sen kipsin käteensä, onneks ei ollu kovin pahasti murtunu eikä pahemmin sattunu

työsskäynnistä, oon ollu nyt kuus vuotta kotona lasten kanssa ja vielä jatkuu, en tiedä kuinka kauan, sen näkee sitten, tää sopii meille ainakin tällähetkellä parhaiten =)

upp suuret onnittelut =) :flower:

ja ponia piti onnitella tammavarsan syntymän johdosta =) varmasti hurjan sulonen

tatjana mitä lääkäri on sanonu nenäsumutteesta? oon vaan kuullu että kun se supistaa verisuonia niin että se vois supistaa sit istukankin verisuonia, mut ilmeisesti jotkut nenäsumutteet ei olis niin pahoja kun toiset ja jos lääkäri niitä on määränny niin eikai siitä sit mitään vaaraa oo

kiia hae vaan sairaslomaa jos siltä tuntuu, tärkein kuitenkin on se pieni ja sun oma vointi =)

mutta palailen taas :wave:

eliisa ja pikkuruinen 28+1
 
neitiperho
Kiitoksia kannustuksista kaikille.

Vointi tosin ei ole helpottanut. Oli tosin kaksi yötä etten oksentanut vaikka närästikin, mutta viime yönä otin taas vahingon takaisin ja oksensin kolmeen otteeseen. Siis mulla tosiaan tuon aiheuttaa vaan niin paha närästys, polttaa nielussa niin pahasti, että oksu nousee heti suuhun. Ihanaa varmaan lukea tällaista tekstiä :D
Nyt vaan taas närästää ja pitäis kavereiden kanssa lähtee syömään..hmm..mitähän sitä uskaltaa suuhunsa laittaa.

Joku kyseli töistä. Itse siis olen sairaankuljettaja...Mutta enää viikko jäljellä, ihanaa. Ja sitten loppuu mummojen nostelut ja ihmisten kantamiset. En mitenkään innoissani en..tosin esimiestehtäviä jatkan vielä kesäloman jälkeen hetken aikaa, mutta se käytännössä tarkoittaa paperihommaa ja sen sellaista.

Upp onnea valkolakista, hieno saavutus :flower: ja mitäs vielä...no onnitteluja tasapuolisesti kaikille ja haleja niitä tarvitseville. Ei voi taas kaikkea muistaa.


 
Hui, kun oli taas monta sivua tekstiä... Onnea upp:lle lakista! Mä itse aikanaan kirjoitin jotkut c-m paperit ja eipä niistä ole kukaan ollut kiinnostunut sen jälkeen kun pääsin amk:in. Työtodistuksia ne tulevat työantajat kattelee paljon enemmän, mitä koulun papereita.

Sieki77 kyseli obsidanista, mulla se vetää mahan ihan kivikovaksi ja kipeäksi, vaikka pitäisi olla vatsaystävällinen. Spartocine on mun mahalle sopiva rautavalmiste - ja sellainen, mikä myös nostaa hemppaa.

Listan päivittäiselle päivitykselle en mäkään näe tarvetta, kait me jokainen suunnilleen muistetaan, millä viikolla mennään. Säästyy paljon vaivaa päivittäjältä.

Mahan ympärystä en oo mittaillut, normitilassa taitaa olla jotain 70 ja 75cm väliltä, enpä muista millon se ois viimeeks mitattu.. varmaan hääpukua varten melkein 5v sitten!
Sf-mitta mulla veteli siellä yläkäyrällä ja kätilö päivitteli, miten alhaalla mun maha on. Ihan sama oli esikoisella. Sillon neuvolassa hoettiin koko ajan, että kun on maha näin alhaalla, ei varmaan mene kauaa synnytykseen ja itekin sit luulin, et ennenaikojaan vauva tulee syntymään, vaan hyvinpä se tuolla masussa viihtyi, syntyi 40+4.

Me ollaan pakkailtu kamoja, tänään vietiin postiin 4 laatikollista tavaraa, yhteensä n.30kg. Halvemmalla selvittiin, mitä oletettiin, ei mennyt "kuin" 1300kr... loput kamat pitäis saada la&su aikana jotenkin mahtuu matkalaukkuihin ja rinkkaan, ma-aamuna sit pirteenä muuttamaan, 7.27 lähtee juna Tukholmaan. Huomenna norskit viettää kansallispäivää, täällä on melkoiset hulabaloot tulossa. Joka paikka täynnä ilmapalloja, koivuja, pillejä, lippuja, lapsille pomppulinnoja, torvisoittokulkueita... huomenna tästä meidän ohi marssii 7.20 torvisoittokunta, et herätys on taattu! Tosin jostain syystä oon nukkunut viime aikoina tosi levottomasti, heräillyt joskus 5 ja 6.30 välillä muutenkin. Liekö muuttostressiä?

Suonenvedot ja raskaat jalat on helpottaneet, kun ilmat vähän viileni. Lisäks rupesin ottaa vitamiinitabletin vasta illalla, siinä on samassa sitä magnesiumiakin, tiiä onko se sit helpottanut öitä, vai joku muu.

Nyt parturoimaan miehen hiuksia, toi sakset ja kamman vihjeeksi tuohon viereen...

Hauskaa viikonloppua!!! Ja kannustakaa niitä jellonia munki puolesta, harmittaa "pikkasen", kun täällä ei näytetä kuin Norjan omat pelit...


Hemuli 25+6 tai jotain sinnepäin ;)
 
Kylläpä tuntuis oudolta anella sairaslomaa... En ole koskaan saikkua pyytäny, viimeksikin ollu pois töistä sairauden takia vuonna 2006. :eek: Tuntuu niin luonteen vastaiselta pyytää saikkua, kun tottunut siihen, että sitä annetaan... En taida osata sitä hakea :ashamed: Kai sitä on luullu, että ku vaivoja on tarpeeksi ( niin kuin nyt tuntuu olevan ) ja niistä sanoo, niin sairaslomalle sitten pistetään, mutta ei se niin vain näköjään menekään... Meidän työpaikalla on niin vähissä lääkärit, että työpaikkalääkäri ei ota vastaan henkilökuntaa, vaan hoitaa vaan noita "Maseja"... Yritän nyt tässä muita apuja, en tosiaan niitä tabuja ala vetämään. Aion käydä ostamassa tukivyön ja kokeilla aluksi sitä. Eikös jollakin ollut siitä hyviä kokemuksia?

Hemulille Tervetuloa kotosuomeen! :flower:

Kohta alkaa matsi ja töitäkin olisi vielä tunti jäljellä. Kannustetaan Suomi voittoon!

Kiia
 
Pakko kommentoida tota Kiian tilannetta ekax.. niiku lääkäri sano et älä istu ja itekin totesit et et voi työtäsi tehä seisaalteen, niin hae ihmeessä saikkua!! JOs tuntuu pahalta, ni ei oo mitään järkee kituuttaa, sie kärsit ja vauva kärsii.. ite teen istuma työtä ja on tosi vaikeeta, oonki nyt tä viikkoo lähteny heti pois ku en enää voi olla.. miulla on se tukivyö ja auttaa kyllä mut ei tohon töissä istumiseen, siinä se painaa ilkeesti tonne alas, ei hyvä, muihin juttuihin kyllä, jos paljon pitää seisoo tai kävellä, ni sit on hyvä!! Mut jokanenhan tietty ite päättää.. tiedän kyllä tunteen ku ei kehtaa hakee..ite oon äitilläni töissä, ja hän kyllä ymmärtää, mutta silti on muutamia töitä vielä mitä pitäs tehä.. mitä äitikään ei kerkee/pysty tekee.. vaikeeta, mut vauva on tärkein! miulla on nimittäin alkanu tuntuu sellasta lievää kovempaa kipua tosta häpyluun kohalta, ja tän kivunku kertoo 50-100:lla, ni esikon synnytys supistukset oli just sellasia.. viime yönäki heräsin siihe, et vissii vähän koski.. sen takia haluun nyt oikeesti rauhottua, ettei vaan ala paikat aukee liian aikasii.. vielä on pitkä aika elokuuhun!!

Muihin juttuihin.. miulle käy kanssa tuo päivitys ihan miten vaan, mutta kiva on jos jotenkin HooÄs jaksaa jatkaa, että aina jossain välissä näkyy se lista, kiva aina katella ketäs meitä onkaan!!

Upp3 Onnea hirmusti valkolakista =) . Nyt saat keskittyy täysillä vauvan tuloon, ilman mitään opiskelu stressiä ym!!! tietty ekax ne juhlat!!!

ja tietysti unohin jo mitä kaikkee piti kommentoida..hmm.. no jatkataan sit vaikka huomenna.

Mies meni kattoo peliä miun vanhemmille ja mie saan kattoo rauhassa nauhalta eilisen teho-osaston ja rimakauhua ja rakkautta!!!

Hyvää vkloppua kaikille ja oikeesti levätään.. heinäkuisissa tuplamammoissa on jo kahdet kaksoset syntyny..toiset rv 32 ja toiset rv 29, kovasti ovat pieniä, mutta hui, noin aikasin.. onhan meillä yksösodottajilla se hyvä puoli, että paikat ei ihan noin herkästi ala aukeemaan, kun tuplaodottajilla..

nyt häviän :D

Äiti lpr 28+3

Ainiin juu Hemulille kovasti tervetuloa takas suomeen!!!
 
iltaa!!!
upp: suuret onnittelut valkolakista :flower:
mäkin mittasin ton mahan ympärystän tänään ja sain huikeet 103cm eli taidanpa kuulua valaisiin =)
nuista imetysliiveistä sen vertaa että mää oon ostanut itelle imetysliivit ennen synnytystä kun on se vaan mukavampi kun on heti "alan"liivit päällä, mun liivit on ainakin ollut sellaisia joustavia ja mun rinnat ainakin pienenee kun maidon tulo tasoittuu aluksi on kyllä olleet kunnon melonit.
HooÄssälle kiitokset uudesta listasta, huippua kun joku viihtii värkätä tollasii.
tänään kävin shoppaileen löysin itelle pari paitaa ja kesäiset housut ja kesäksi lyhyt vartisia sukkia kun minähän en voi olla ilman sukkia helteilläkään kun muuten jalkoja särkee yöllä.
olenko muuten ainut jota tuo jäkis ei kiinnosta??
joku kyseli työtilanteista eli meitsi on 9vuotta pyöriny saman firman kirjoilla ja nyt oon sit kesäkuussa 2006 jäänyt äippälomalle ja sen jatkoksi olen jäänyt kh-tuella kotiin kun keskimmäinen poikamme sairastui helmikuussa 2007 niin se alku oli niin raskasta aikaa niin en kyennyt palaamaan töihin ja nyt sitten onnellisesti odotellaan neljättä.
mut nyt täytyy heittää peiito korville ja painua unten maille, ei taho pysyy silmät enään auki.
voimia jaksamisia kaikille, pidetään itsestämme ja mahaasukeista hyvä huoli!!!
 
ainiin sehän multa unohtui pitääkös mun ilmoittaa työnantajalle että mun kotona olo muuttuu heinäkuussa äippälomaksi??? kun siltä ajaltahan kertyy lomapäivät.
nyt uus yritys hyvää yötä :wave:
 
upp3 Paljon onnea valkolakista :flower:

sieki77 ihan samoja hommia teen kuin sinäkin. yksityisessä palvelukodissa ja yksin ollaan aina vuorossa. vaikkei kiirre oliskaan, niin takapuolta ei ehdi tuoliin laittaa. illalla kyllä masua vihloo ja jomottaa, supistuksia tulee koko ajan. nyt meinaa selkäkin reistailla, kun ei kotonakaan saa levätä ja 1- vuotias haluaa vielä paljon olla sylissä.

Saunaan tässä just suunnittelin ja tukka värikin on päässä, jospa sitä hiukan piristyis? ja huomenna on vapaa :D

Hyviä viikonloppuja mammat!

Triine ja trinsessa 25+5
 
upp Paljon Onnea :flower:

Kyllä oli karu tuo Suomen peli. En edes täysillä viittinyt kattella. Tyttö myös piti huolen ,että peliä ei aktiivisesti katsottu. Hän oli vielä illan hoidossa mummolla ja pappalla ,kun mulla oli tunnit oppilaille ja mies ei pysty käsileikkauksen takia tyttöä yksin hoitaa. Vaikka tyttö on miellellää siellä ,mutta huomaa ,että kotona on ihan villi ja äitinen. Töistä olikin puhetta.. Mulla on tuo ratsastuskoulu ja siinä ohessa noita hevosia kasvatetaan. Tallihommista olen nyt kokonaan sivussa ,mutta opetustyöt hoidan edelleen.

Hemuli Tervetuloa takaisin Suomeen. On varmasti ihana palata kotiin.

Pitäsi koittaa alkaa nukkumaan ,kun aamulla aikainen lähtö yhden varsan kanssa laatuarvostelu karsintaan. Jännä päivä tulossa :whistle:
-Poni ja Manteli 26+2
 
upp3: Onnittelut meidän ylioppilaalle! :flower:
Oi, voi. Siitä on tasan kymmenen vuotta, kun itse pääsin ylioppilaaksi. Ja sitä todistusta ei tosiaan ole tarvinnut muuhun kuin seuraavaan kouluun pääsemiseen. Itselläkin jäi harmittamaan matikan arvosana, mutta eipä tuota kukaan ole kysynyt, ja sinne kouluunkin pääsin, jonne halusin.

Hemuli: Tsemppiä muuttopuuhiin!

Jyffe: Tosiaan kaksi kuukautta ennen pitää ilmoittaa äippäloman alkamisesta työnantajalle, joten soittelepa heti maanantaina sinne suuntaan. ;)

Täällä aloitan puunaamaan puudelia. Olisi tarkoitus viedä villikko huomenna ensimmäistä kertaa näyttelyyn. Jännittää, että mitäköhän siitäkin tulee. No, tämä näytelmäura myös loppuu pian. Toinen ja viimeinen näyttely on viikon päästä.

Marikki ja pikkuinen 26+4
 
Sone
Töistä oli puhetta, minä olen kosmetologi ja hieroja. Kotikäynneissä (laitosjalkahoitoja paljon) tulee todella huonoja työasentoja, joten voi olla että heinäkuussa en enää taivu niihin. Hieronnat olen vähentänyt max.3-4h päivä. Ja loppuajoista voi olla etten enää tee hierontoja ollenkaan. Joten työnkuva on sitten pelkästään kosmetologisia hoitoja, jos mahtuu mahan kanssa tekemään töitä :LOL: Selkä vähän reistailee...
 
Huomenta!

Mä oon lähihoitaja ja tällä hetkellä kotihoidossa töissä. Tuntuu joinain päivinä tosi rankalta työltä, niin henkisesti kuin fyysisestikkin, ja taas toisina päivinä on ihan iisi biisi. =)
Onneks kaks viikkoa enää töitä ja sit alkaa piiitkä loma.

upp3, onnea myös täältä suunnalta valkolakin johdosta! :wave:

Mä oon lueskellu mielenkiinnosta melkein joka päivä noita toukokuisten kirjotuksia. Jännittää niitten puolesta, kun vähän väliä joku alkaa tekemää lähtöä sairaalaa. Oispa sitä jo itekki siinä vaiheessa... :whistle: Jos ei kuitenkaa ihan vielä, jos vielä jonku aikaa jaksais ootella.

Me lähetään tänään mun enon perheen luo yökyläilemään. Grillaillaa, saunotaan, herkutellaan... :p Poju ihan innoissaa, kun siellä on mun serkkupoika, joka on meijän vilperiä vuoden vanhempi. Niillä riittää touhua keskenään. =)

Jos lähtis pakkailee tavaroita ja vähän aamispalaa nappaamaa.

Mukavaa viikonloppua mammat ja masun asukit! :wave:



Hui, enää 82 päivää jäljellä... :eek: :p
 
unohdin aivan upp3:ea onnitella eilen, onneksi olkoon! :flower: aivan hullua et itelläkin on jo neljä vuotta siitä kun kirjoitin, tuntuu että ihan vastahan se oli. mulla kävi niin et kun hain tuonne parturi-kampaaja-kosmetologikouluun niin ne opettajat katto siellä mun yo-todistusta vähän silleen et mitä sie tuolla tänne haet, oli M:n paperit ja pari E:täki löyty. mut mua kun ei voisi vähempää kiinnostaa oppikirjojen lukeminen, oon aivan totaalisen käsityöläinen ja onnellinen sellainen enkä voisi ikinä kuvitella itteäni yliopistoon istumaan. en mie varmaan ois totta puhuen päässykkään mihinkään yliopistoon sisään:D

hittolainen ku sitä pitää olla noita vaalennusjauheita ja hiusvärejä kaapissa, eilen taas ku ei ollu muutakaan tekemistä niin vähän vaalentelin tätä tukkaa ja nyt sain sitten robbielta lempinimeksi Scandinavian Hunktress :LOL: mulla on ollu musta tai tumman ruskea tukka siitä asti ku ollaan tavattu vaikka luonnollisesti olenki ihan täys blondi ja vissiin se on tämä tuleva äitiys kun pistää fiilikset ihan sekaisin kun tuli tässä kevään korvilla semmoinen olo että nyt haluaa takasin vaaleaksi ja vähemmän tummanpuhuvaksi, vaatekaappiki on tuntunu niin mustalta et ei oikeen oo tienny mitä pistää päälle. mut ihanaa nyt ku ei tarvi olla joka 3-4 vko värjätä juurta piiloon!

onkos täällä muita jolla on semmonen krooninen kuivat-nenän-limakalvot-vaikka-toisaalta-limaa-on-kurkku-täynnä-koko-ajan-tautia? sehän kuulu näihin raskaushormoonijuttuihin tuo limaneritys ja muuta mut ihan kauhea kun joka aamu ku herää niin on räkää kuivunu limakalvoille ja sit veri lentää ku yrittää niistää niitä pois. oon miettiny et onkohan tää meidän kämpän ilma vielä jotenki kuivempi ku muualla ja si mietin et jos on niin tuleekohan vauvalle jotain hankaluuksia siitä. pitää vissiin hankkia joku ilmankostutin makkariin ja kattoa helpottaako yhtään.

no jaa jospa mie jätän teijät taas rauhaan, ei ois pitäny juua tuota kahvia ku musta tulee tämmönen hyperventiloiva räpätäti näköjään sen vaikutuksesta:D kiitos nyt kuitenkin jos joku jaksoi lukeakkin näitä mun tosi mielenkiintoisia ja tärkeitä aivoituksia :LOL:

toivottavasti teillä muilla on lämpimämpi lauantaikeli ku meillä, nimim. 1,4 astetta "lämmintä" täällä...

salamanteri&steve 28+1 :heart:
 
Upp3 iiisot onnittelut valkolakista, nauti juhlistasi..se on ainutlaatuinen kokemus :)

ei olisi pitänyt tänään herätä ollenkaan, heti aamutuimaan oli tuon ukkelin kanssa riitaa ja nyt on sitten koko päivä pilalla :ashamed: oon jotenkin kauhean stressaantunu kaikesta ja alkanu tuleva synnytys jännittää.. tuo toinen ei oikein tahdo ymmärtää mikä mulla on, eikä se jaksa mun valituksia kuunnella. Käy vaaviakin sääliksi kun äiti on tämmönen..ei varmaan ihmekään kun supistelee ja mahaa vihloo nyyh :'( ja nyt on taas antibioottikuuri päällä poskiontelontulehdukseen..varmaan jotain allergiaa kun näin tuo tulehdus uusii. Ärsyttää kun anopin piti vielä tuoda tuo koiransakin hoitoon, en tykkää tuosta elikosta yhtään nyt.. niin ja meillä on vessapaperikin loppu..yyh...sainpas purattua vähän huonoa oloani, anteeksi :ashamed:
 
Upp3 onnittelut valkolakista :flower:
omista kirjoituksista taitaa tulla jo 10 vuotta tänä keväänä, mihin ne kaikki vuodet on vierineet???

Mullekaan ei ole kelasta tullut vielä mitään tietoa, siellä sivuilla taisi näkyä että hakemus on saapunut, lähetin sen palkkikseen joskus pari viikkoa sitten. Toivottavasti tulisi jo, ois kiva päästä niitä vaatteita penkomaan =)
Olen kyllä muutaman 50 cm vaatteen ostanut, jotenkin tuntuu että kun miehen kanssa kumpikin ollaan aika pieniä niin vauvakin syntyy 'pienenä', siis niin että mahtuu nuo 50 cm vaatteet jonkun aikaa, mutta sittenhän sen näkee.

Painoa vaan kummasti koko ajan tulee lisää, vaikka käyn lenkillä lähes joka päivä, syön ihan normisti ja karkkipäiväkin on vaan viikonloppuisin.. mutta kai sitä sitten vaan tulee. Tiistaina olisi taas lääkärineuvola siellä sitten näkee paljon on tullut. Retaferia olen syönyt myös, maha ei siitä kovin pahaa ole tykännyt, saa nähdä onko hemppa mihinkään siitä 108:sta noussut, toivottavasti.

Saunomisestakin oli ollut puhetta. Itse en kovin kovista löylyistä tykkää muutenkaan, nyt käyn pari kertaa viikossa istuskelemassa ihan kuin ennenkin eikä mitään kummempaa oiretta ole tullut.

Pitää lähteä hätyyttämään miestä ruuanlaittoon =)
Mukavaa päivää kaikille ja hyviä vointeja

 
Kiitosta kaikille :wave: Jännittää kyllä kovasti tuo juhlapäivä, siis se lakitus..sinne kun pitää lavalle kivuta, odotella että muut saa lakin, ottaa lakki yms vastaan ja vielä koittaa selvitä hengissä alas lavalta jyrkkiä portaita pitkin "korkkareilla" (ehkä sentin minikorko..) , eikä nää masun takaa katsoa askelmia!!! :eek: huhhuh. ehdin varmaan sen aamun aikana juosta 10 kertaa vessassa kun maha taatusti stressin takia sekasin!! oon huomannu että kun jonnekki tärkeään paikkaan meno ja jännitän niin maha on aamusin aivan järkky stressimaha....... :headwall: eikä ruoka maistu ja sit tulee huono olo lukiolla sen kolmen tunnin juhlan aikana. :x Mutta onneksi sitten kun pääsee kotiin juhlimaan ja ottamaan vieraita vastaan yms niin voi olla rennommin (ja SYÖDÄ leipä- ja herkkupöydät tyhjiks!!:) ) Klo 7.30 mun ois tarkotus olla jo kampaajatutun luona, se tekee meikin ja kampauksen.. sit viimestään 9.30 täytyy olla lukiolla..

Luultavasti en tee yhtikäs mitään noilla yo-tokarin arvosanoilla, tällä hetkellä sellanen tuntu etten ikinä enää halua opiskella.:D mutta ollaan vähä miehen kans juteltu, nii luultavasti tehdää niin että hän opiskelee nyt 2vuotisen lähihoitajakoulun (jos pääsee siihen), sitten hän tulee vauvaa hoitaa kotiin ja minä yritän opiskella... mitä alaa, se on täys mysteeri vielä! Vähän aikaa sitten kiinnosti media-ala, mutta en tiiä siitäkää enää. Laitoin mä huvinvuoksi amk-hakuun paperit, mutta luulempa että käyn kaksvuotisen yo-pohjasen amiksen mieluummin kuin oon amk:ssa 3,5-4 vuotta! Ei oo opiskelu mun juttu... ja kun työntekokaan ei kiinnosta :whistle:

joo no jos nää mun jutut riittäis nyt tältä erää...
 
Tänään kävin vähän shoppailemassa itselleni parit äippähousut, kesäiset caprit ja college-caprit. Kirppikselläkin kävin, mutta huomasin, että olen hyvin nirso, sillä minusta nuo kaikki käytetyt vauvanvaatteet näyttävät kulahtaneilta ja en sitten mitään sellaisia ostanut. Yhdessä pöydässä oli aika kivan näköisiä vaatteita, mutta ne olivat tytöille tarkoitettuja ja kun me ei tiedetä kumpi on tulossa, niin en sitten uskaltanut ostaa.
 
upp3 Samanlainen fiilis oli mulla kun poikaa odotin ja jäin amiksesta kotiin (jäi silloin kesken). Tarkoitukseni oli kuitenkin hoitaa se loppuun kun poju olis isompi. Siinä kuitenkin kotona ollessa oli aikaa miettiä (3-vuotta siinä meni) mitä oikeasti haluan elämälläni tehdä. Tajusin ettei ko. ala ollut minua varten, en alunperinkään hakenut sinne kun vaan siksi että sillä alalla olisi melko varma työtilanne (Gatering-ala). Päätin puskea vaikka läpi harmaan kiven, menin aikkariin kun kotihoidon tuki loppui, sinnittelin opintotuella puoli vuotta yksinhuoltajana ja toteutin nuoruusvuosieni haaveen jonka en koskaan uskonut toteutuvan. 22-vuotiaana minusta tuli rekkakuski. Sain heti vakityönkin vaikka en voi tehdä kuin päivätyötä lapsen takia. Pidän työstäni ja pärjään hyvin vaikka olen alle 160cm pitkä ja normaalisti 50kg painava, siis muidenkin kuin omasta mielestäni :D Tarkoitan tällä sitä että eipä sulla kiirettä ole, eikä tarvitse vielä tietää mitä haluat tehdä. On sulla aikaa ja kyllä se ihan varmasti sulle valkenee mikä on se "sun juttus". :) Ja muista pitää mielessä että lapsi ei ole useinkaan oikeasti este, korkeintaan hidaste! Ja paljon onnea lakista :flower:

terv. Jennika1983


 
Heippa kaekille tuas pitkästä aekoo!

Täällä ollaan oltu ihan lukemiskannalla viimeset viikot, ei vaan jaksa ikinä kirjoitella tänne vaikka päivittäin (!) käyn katsomassa mitä muille kuuluu ja missä mennään. Ihanaa vertailla aina, että onkohan tämä oire nyt muilla ja säntään ihan paniikissa lukemaan... sit saakin huokasta helpotuksesta kun muut valittelee samasta. Vertaistukea ;)

Masu-asukki voi hyvin, viime neuvolakäynti oli viime kuun 29pv ja sillon oli kaikki hyvin. Ensimmäinen kilokin oli tullut puntariin lisää, alkoi jo nyt kammoksuttamaan kun tuota vararavintoa on kerääntynyt jonkin verran muutenkin. Eipä nuo tädit ollu moksiskaan siitä,sanoivat vaan et "kuule on täällä isompiakin tapauksia" :x Aika jännä et niin sanoivat. Hemppakin pyörii 145 kieppeillä koko ajan ilman lisiä, todella tyytyväinen olen. Rautainen nainen B) Seuraava neuvolakäynti onkin nyt 29pv,se on sitten lääkärikäynti. Pitääkin kysäistä, mistä johtuu ainainen vihlominen ja alavatsan särky. Joskus tuntuu kuin menkat olisivat alkamassa (koskee muuten aina kuukauden loppuvaiheessa,jolloin norm.kuukautisvuoto aina alkoi...). Massukin kasvaa kivasti, potkuja tuntuu ihan KOKO AJAN. Joskus ihan hermostuttaa kun haluais nukahtaa mut tää pistää bileet pystyyn samantien :D

Hemuli80: Eikös me olla aikaslailla samoilla viikoilla menossa? Joskus aikasemmin jo huutelit minua, mutta se kirjoittaminen jäi. Muutitteko Jyväskylään? Minnekkä päin? Kauhea utelu mutta kun jos hyvin käy niin satutaan olemaan synnärillä samoihin aikoihin. Itse asustellaan Halssilassa, mukava saada Jykylään uutta porukkaa! =)

Miekkonen makaa (ollaan mökillä) yläkerrassa kauheassa migreenissä ja mahataudissa,käy poloista ihan sääliksi. Taidankin hipsiä häntä hoivaamaan :heart:

Hyviä kelejä odotellessa!
 
Onnea upp3 :flower: mulla olikin viime keväänä kans valmistujaiset ja jouduin masuineni kiipeämään lavalle, pelkäsin koko ajan että kierin raput alas! Hyvin meni kuiteskin, en kierinyt:)

Tuli eilen käveltyä liikaa kun käytiin kaupungilla, paha olo siitä seurasi ja kipeä masu ja vieläkin olen vähäsen poikki. Käytiin kävellen kun en halunnut bussillakaan mennä... en vaan tykkää! Käytiin vanhassa koulussa moikkaamassa opeja ja sitten kävin ostamassa ompelutarvikkeita ja yhdet housut. Housut ei ole äitiyshousut mutta hyvin menevät sellaisista; ne on hm:n löysät kangashousut joissa on resorivyötärö. Mulla on yhdet sellaiset ja käytän melkein pelkästään niitä; nyt piti saada samat erivärisenä. En tykkää tavallisista äippähousuista, kun tuntuu pahalta jos jotain ylimääräistä on mahan päällä! Mulla on kyllä yhdet ihanat mahan alle tulevat äitiyshousut joita tykkään kanssa käyttää. Mukava yhdistelmä on myös löysä hame ja polvisukat!

Kohta meennään saunaan:) Ihanaa.

Mäkin mittasin masunympäryksen; se oli 74cm. Mutta älkää luulko etteikö mulla olisi mahaa, mulla vaan normaalisti se on alle 60 kun olen muutenkin "pieniluinen" ja hoikka, mutten ikinä ole ollut mikään laiha kuitenkaan. Pari päivää ennen pojan syntymää mitattiin viime raskaudessa, ja silloin se oli 92 cm, ja kuitenkin sf oli tuolloin 36,5, eli pelkkää vauvaa olin koko tyttö:)

Hauskaa iltaa kaikille, menen syöttämään pojulle spagettia!
 
Täyty tulla hehkuttamaan, ku ostettiin vaaville turvakaukalo! Brion primo tarttui mukaan, ku sen sai isofix-kiinnityksellä eikä maksanu älyttömiä! Samalla ostin sen tukivyön ja nyt kokeillaan onko siitä mitään apua.

Ja poistuu...
 

Yhteistyössä