OoO ELOMASSUT TOUKOKUUSSA OoO

Heipa!

PIkaisesti kirjotan kun täytyy mennä sit täyttään nuo kelan laput loppuun ja viemään sinne.

Ne keillä isä aikoo pitää sen isäkuukauden niin ootteko tiennyt että siinä on joku typerä juttu että vaikka äiti oliskin töissä niin ei tuu kuin toiselle rahaa tai joku tällänen siinä oli. Mä en muista kunnolla mutta terkkari mulle sen selitti ja mä päädyin siihen että ei meillä ainakaan kannata sitä pitää.. Ruotsissa vissiin molemmat saa siltä ajalta rahaa mutta suomessa ei. Eli ilmeisesti kodinhoitotukea ei makseta siltä kuulta jos äiti on töissä ja saa palkan. Tai jos äitikin on kotona niin maksetaan vain toiselle.

Mullekkaan ei oo vielä painoarviota sanottu, ehkä ens viikon neuvolassa?! Iso tästäkin tulee... meijän geeneillä. Neljän kilon paikkeille menee vaikka olis syömättä koko raskausajan.

Mutta nyt meen kiireesti ennekuin taas jää tältä päivää... laiskottaa niin vietävästi että!
 
shihtzu: Tai no, suurperhettähän minäkin haaveilen, minä, mies, tenava ja shih tzuja "rajaton määrä" =) Kai olet perinteisesti tulossa syksyllä Seinäjoelle? Nähtäis siellä varmaan sitten livenä.

Kävin tänään ensimmäisen kerran lastentervikeliikkeessä ja voi tsiisus, millainen paikka se oli :/ Tarkoituksena oli ostaa ammeteline ja ammeet vauvalle ja koirille. Ja sainkin nämä tarvikkeet hankittua, tosin alkoi ärsyttämään kun vanhahko myyjä tuli neuvomaan millaisessa ammeessa koirat on hyvä pestä. Hän on omistanut yhden koiran noin 10 vuotta sitten, joten kokemusta on. Sitten kyselivät, joko olen hankkinut vaunut, kaukalon, sängyn, hoitopöydän ym. tarvikkeet, totesin etten ole. Jopas oli työmaa päästä lähtemään kyseisestä liikkeestä. Mua raahattiin kädestä pitäen nurkasta nurkkaan katsomaan milloin vaunuja milloin rintapumppuja. Yritin ystävällisesti sanoa, että nämä ammeet riittää tällä kertaa ja palataan asiaan myöhemmin. Siitäkön nämä myyjät (2 yli innokasta myyjää) innostuivatkin, että et voi jättää myöhemmälle, jos LA on jo elokuun alussa, koska nyt hankkivat jo marras-äidit tarvikkeita, olen kuulemma autuaasti myöhässä. Yrittivät väkisin myydä mustat vaunut, koska olin pukeutunut mustiin housuihin ja takkiin. Äidin vaatetuksesta kuulemma näkee, minkä väriset vaunut hän valitsee. En yleensä pukeudu mitenkään erityisen mustiin, nyt vain sattui sellaiset päälle. Huh! lopulta pääsin lähtemään sieltä, enkä kyllä taida takaisin mennä. Täytynee käydä jossain kaupungissa tekemässä hankinnat.
 
Soma olen aloittanut nykyisessä työpaikassani vasta helmikuun alussa. Sain neuvoteltua kolmen viikon kesäloman, mutta säästän sen pidettäväksi sitten äloman jälkeen. Jää niin lyhyeksi tämä aika uudessa paikassa, joten koin, ettei olisi kohtuullista jäädä pois yhtään ennen aikojaan. Tietysti sitten on toinen asia, jos paikat ei kestä ja päätyy saikulle.

Alaisillani tulee valitettavan usein esimiehen vaihdoksia, kun minä tulin helmikuussa ja nyt sitten sijaiseni heinäkuussa. Kaikesta sitä huonoa omatuntoa kantaakin :ashamed:
 
RAHA-ASIOISTA piti tulla vielä kommentoimaan..

Minä olen siis pelkällä kotihoidontuella tuo tytön (08/06) kanssa kotona. Tuki on armottoman pieni, sillä ei tosiaan paljon juhlita. Mies tienaa suht hyvin, ei kuitenkaan mikään huippupalkka hällä. Maksettavana meillä on asunto- ja autolainat silti vaikka olen kotona. Kaikesta muusta "turhasta" on vaan karsittava, niin kyllä ne rahat saa aina riittämään. Suurempien investointien kanssa täytyy olla aina aikas tarkkana, että mitä pystyy ostamaan ja milloin. Mutta onneksi on nuo luottokortit hätätapauksia varten.. :LOL:
Minä oli ennen hyvinkin kova ostelemaan vaatteita yms itselleni, mutta nyt kotona ollessani olen joutunut tietenkin kaikesta sellaisesta luopumaan. Tein tietoisen päätöksen kotiin jäädessäni, että nyt eletään jokunen vuosi hieman pienemmällä rahalla. Pääasia minulle on se että saan olla lapsen/lasten kanssa kotona.Se aika kun lapset ovat pieniä on niin hurjan lyhyt aika, että ehtiihän sitä sitten taas jokusen vuoden kuluttua tienaamaan enemmän. Meitä on moneen junaan ja taloudellisiatilanteita samoin, joten tässä vain meidän esimerkki.

Nyt lähdetään tytön kanssa mummolaan illaksi kylään.

:heart: haaveilija
 
mammaliini musta on ihan ymmärrettävää, että vain se vanhemmista, joka on kotona, saa tukea yhteiskunnalta.

meillä mies jää vanhempainvapaan lopuksi ainakin isäkuukaudelle, sen päätyttyä pidän ens vuoden kesälomani (6 vk) ja mahdollisesti talviloman, jollen ota sitä rahana (meidän firmassa mahdollista) ja sit jokin aika kesällä hoitovapaalla, ainakin siihen asti, että lapsi on vuoden vanha. jollei sit vuorotella kesälomiakin miehen kanssa, kattoo ny, mihin on tarvetta. MUTTA, mitään en vanno, kun en esikoista odottavana mistään mitään oikeesti tiijä :D että miten tarpeelliseks me katsotaan ens syksynä lapsen kanssa kotiin jääminen vs. rahatilanne. kaikkihan riippuu siitäkin, onko lapsi perusterve, jne. joten vannomatta paras ;) isovanhempia ei löydy ku satojen kilsojen päästä, joten sieltä ei hoitoapua tule.
 
irtosora onkai se noinkin.. mä vaan sillä tuota sanoin kun kela ei sitä vissiin tarpeeksi selkeästi sano että toiselle jää silloin maksamatta sen isäkuukauden ajan ja joillekin voi tulla yllätyksenä se. Ainakin varmaan meille olis tullut jos oltais se pidetty (tai mies) ja mä jään näillänäkymin äitiysloman jälkeen kotia joksikin aikaa. Eli meillä oltais oltu sitten pienen pienellä rahalla se aika kun mun äitiyspäiväraha ei oo suuri ja se miehelle isäkuukaudelta maksettava summa on joku osa palkasta. Me ollaan molemmat pienipalkkaisissa töissä joten olis varmaan ollut tiukka kuukausi. Vaikka ei yleensäkkään näillä tuloilla hurrata.

Vein ne paprut kelaan ja laitoin että otan pakkauksen! Laskin että en mä sillä rahalla paljon mitään saa ja oli noissa vaatteissa onneksi sellasia neutraaleja ja aika yksivärisiä joten pidettyäkin tulee... esikoisen pakkauksessa bodyissa oli sydämiä tai jotain sirkusukkoja yms joten parantunut on pakkaus tosi paljon!

Mutta nyt ruuan laittoon.... tää päivä tuntuu menevän kuin siivillä! Kello on jo kuus!
 
mammaliini, no tuo on ihan totista totta, että hyvä varottaa, jos se sanotaan epäselvästi kelan jutskissa :) mut jossain sanottiin, että sitä ei kotiinjääviä puolisoita "valitessa" tarpeeksi huomioida, että kotiajasta saa tavallaan veroetua. eli kandee miettiä sitäkin. älä kysy miten se tarkkaan ottaen vaikuttaa, mää en ihan tajunnu sitä, mutta jäi mielikuva, että se liittyy siihen, että vuositasolla mieskin voi pudottaa veroprossaa, kun kokonaistulot on pienemmät kuin keskimääräsenä vuonna?? joku fiksu sanokoon hep ja kertokoon, miten homma pelaa! :)

peeäs, niin väkisinkin toi asia liittyi siihen, että jos tuijotetaan vain puolisojen keskinäistä tuloeroa, että kumpi sais normisti enemmän/kuukausi, niin pitää ottaa huomioon myös tuo veroetu. muistelen näin pätkittäin tätäkin asiaa :D
 
Heipat

Tänään oli sitten lääkärineuvola ja kaikki oli onneksi kunnossa. Eilen vielä valitin väsymystä, mutta hb oli retaferilla noussut 108 -> 137, joten tepsii ainakin mulla, enää ei tarvii ihan joka päivä syödä jos ei muista. Kai tämä on sitten vaan jotain muuta väsymystä : )
Ja painoa oli taas tullut reilu 600g/viikko, tuosta vähän stressaan vaikka ei tietysti pitäisi, nyt on tullut jotain 8 kg, mutta kun itse olen aika pieni niin ei tietysti niin kauheasti tarviisi tulla. Työkaverit lohdutteli että imetät vaan sitten kauan niin kyllä ne kilot siinä lähtee.. entä jos se imetys ei vaan onnistu.. noh, ehtiihän sitä sitten lenkkeillä ja laihdutella syksymmällä, jotenkin vaan huvittaa kun nyt vauva painaa n. kilon ja loput 7 on takapuolessa : )

Kelan sivuilta katsoin omia tietoja niin siellä oli hakemus saapunut 8.5. ja eilen oli annettu päätös, kait se sitten huomenna tulee postissa. Ja pakkaus pitäisi tulla parin viikon sisällä. Tällä alueella tuli justiin postista tiedote että postia on jaettu vääriin osoitteisiin, niin toivottavasti mun äitiyspakkaus löytää perille : )

Sitä piti vielä viisaammilta kysyä kun siellä Kelan sivuilla oli ne summat mitä maksetaan niin meneekö niistä vielä sitten vero? ilmeisesti.

Itse ajattelin jäädä vielä vanhempainvapaan jälkeen kotiin ainakin kesän ajaksi, ehkä vielä syksyksikin (saa sitten nähdä miltä ensi keväänä tuntuu) mutta nyt ainakin jo jotenkin stressaa että pitää jo kohta palata töihin.. meillä maksetaan kuntalisää 200 euroa mikä on aika hyvin, joten eiköhän siten jotenkin sitten pärjää vaikka paljon pitää tietysti sitten menoja karsia.

Vieläköhän lenkille lähtisi kun ei näytä satavan =) (vai odottaisiko että alkaa sataa ettei tarvii mennä.. )

Vointeja kaikille!
 
Moikka!

Hitto mua väsyttää!!! Tää on ihan järkyttävää, miten voi ihmistä koko ajan muka näin väsyttää!? Raivostuttavaa! :kieh: Onneks täällä moni muukin joka kärsii samasta vaivasta. :hug:

Muuten ei kummosia. "Menkka" jomotuksia tullu melkein joka päivä. Mutta ei ne ollu neuvolalääkärin mukaan mitää tuhojaan tehny tuolla alapäässä, kun pari viikkoa sitte hälle niistä valitin.
Ja närästää. :x

Mä en oo vielä kerenny ees aattelemaa, et mitä sitä tekis sitte ku noi äippälomat on vietetty. Nyt jos pitäis päättää, ni sanoisin 100% varmuudella, että kotiin jään koko loppu elämäks. Mutta voi olla mieli toinen ens keväänä...Ainaki esikosta kävi niin. :whistle:

Mä en ymmärrä mistä te näätte kelan sivuilta noita päätöksiä, tai et paperit saapunu sinne? Mä ku kirjaudun sinne, ni siel näkyy vaa noi mitä pojasta oon saanu joskus. Tai sit mä en vaa osaa käyttää sitä... :ashamed:

Nyt mentävä kaivaa Renniet esii ja lepäilee. Silmät meinaa taas väkisin painuu kii. ZZzzzz...

Viikonjatkoja! :wave:


 
Heippa hei mammat!
Mä täällä lomailen tän ja ens viikon. Ja nyt on aikaa istahtaa kirjottelemaan. Tai no ois sitä aikaa ollu muulloinkin, mut laiskuus on iskeny :ashamed:

Täällä on kirjoteltu niin kovasti kaikkee et mitähän mä sit kirjottaisin....

Ainakin tuosta kotio jäämisestä on ollut puhetta. Siihen on paha sanoa mitään, kun kokemusta ei ole. Mieluusti kyllä jäisin kotio lapsen kanssa, mutta katsotaan miten taloudellinen tilanne antaa periksi.

Me ei olla vieläkään ostettu juuri mitään vauvalle. Tällä tai ensi viikolla haetaan uusi auto meille (siis ei upouus vaan meille uus :D) ni sit jos menis ostaan istuimen. Vaunut ajateltiin ostaa vasta heinäkuussa kun jään kotiin... ja mitäs vielä.. kai niitä tässä pikkuhiljaa tulee osteltua.

Huomenna tarvis mennä kelaan viemään niitä papereita, oon niinkun niin hukassa niiden kanssa. Mut eiköhän siel kelassa vähän selviä ne jutut.

Sitten omaan napaan. Mua ahdistaa hirveesti jos oon pitkään selälläni. Joten yöt tulee nukuttua aika pitkälti kyljellään. Suonenveto on vähentynyt, miltei hävinnyt kokonaan kun aloin sitä magnesiumia popsiin...Ja voi että mä tunnen itteni välillä niin isoksi!! ja tää maha, jessus sentään. Tuntuu välillä että se poksahtaa kohta!! :LOL:

Meillä on toi mieskin muuttunu positiivisella tavalla. Hellyyden osotuksia satelee masuun välillä vähän liikaakin :D Se on niinkun niin innoissaan tästä kasvavasta mahasta ja liikkuvasta vauvasta että välillä ihan naurattaa! :heart:

Nyt taidan mennä syömään ja sit saunaan.
Vointeja kaikille mammoille!!
-Heitsu&Papu rv 26+3-
 
neitiperho
Niin ne mullakin KELAn sivut näyttää vaan että hakemukset saapuneet ja lisäksi kaikki muut saadut edut mitä joskus olen saanut. Täällä Lahen suunnalla tuntuu joutuvan odottamaan ikuisuuden noita päätöksiä. Jätin paperit omalta kohdalta sinne kolmisen viikkoa sitten. Saa nähdä kauan sitten menee. No joo, varmaan siellä ruuhkaa on ja tuskin mun asia se ensimmäinen siellä. Kärsimätön kun olen :D
Nyt katsastamaan Las Vegas ohjelmaa ja sitten nukkumaan. Onpahan sitten tämäkin vuoro yön jälkeen saatu päätökseen ja tylsä työkaveri saa jäädä..hihiih.


 
Moi!

Enpä minäkään tarkkaa painoarviota taida enää vauvasta saada, ultria ei ole enää tiedossa kun neuvolassakaan ei moista ole. Rv 25+1 4D-ultrassa painoarvio oli reilu 800g ja ihan keskikokoinen tyttö. Käsikopelolla täällä siis mennään, ja siihen en luota ollenkaan... Poikakin oli "kätkettynä" tuonne minun sisuksiin ja kaikkien mielestä niin siro ja pieni vauva masun päältä tunnusteltuna olikin 53 cm ja lähes neljä kiloa :)
Yliaikaiskontrollissahan painoarvio sitten tehdään ultralla, mutta toivon että sinne asti en enää joudu odottamaan vaan tämä tyttö tulisi aiemmin maailmaan!

Viime yönä heräsin ekaa kertaa kun närästi tosi ilkeästi! Ei kyllä ole muuten juuri närästänytkään... Taisi syynä kyllä olla ne iltapalaksi vetäisemäni kinkkupiirakan palat jotka pojan synttäreiltä jäi. Olivat muuten hippasen rasvaisia :D

Lonkat puutuu minullakin öisin, sitten ne paukkuu ja sattuu kun kylkeä vaihtaa. Iso tyyny jalkojen välissä on ihan kivasti auttanut, silloin kun se jalkojen välissä koko ajan pysyy enkä unissani viskaa sitä pois :)

Meillä tuntuu mies saaneen ne raskaushormonit minun sijaani... Hän on ollut viime aikoina kyllä niin kärttyinen ja kireä, oikea "ämmä" :D Minä sen sijaan olen ollut itse rauhallisuus, välillä tulee itku hassuista asioista mutta en raivoa enkä oikein edes suutu samalla tavalla kuin ennen. Jos mieheltä kysyy että mikä häntä vaivaa niin vastaus on aina 'väsymys' tai 'ei mikään'. Joopa joo...

Eipä tässä kummempia, viime yö meni kivasti vaikka poika vaihtoi uuteen sänkyyn. Kerran siellä itkeskeli kun unipupu oli hävinnyt :) Mutta heti nukahti uudestaan eikä tippunut kertaakaan sängystä :D
Päiväunetkin sujuivat entiseen malliin uudessa sängyssä. Ajattelin että hän pomppii sieltä heti ylös kun silmä välttää, mutta siellä hän kiltisti pysyy kunnes nukahtaa :heart: Ei voi tässä vaiheessa muuta kuin kiittää luojaa noin ihanasta lapsesta joka tekee kyllä kaiken mahd. helpoksi!

Lilli ja Tiitti 28+6
 
Niin ja miehestä sen verran piti vielä mainita että hän kyllä tuota masua ja vauvaa huomioi tosi paljon, ärsyttävyyteen asti... Tuntuu ettei minussa enää muuta olekaan kuin se masu, kiva olisi saada huomiota muutenkin :) No yksi ilta mies sanoi että olen ihanan pehmeä ja lämmin, minusta saisi hyvän tyynyn. Olikos se kohteliaisuus :LOL:
 
Heissan mammat!
Monenleista olette kirjoitelleet ja niitä olen lueskellut.
Joku puhui ummetuksesta, mulle ollut joka raskaudes täysin päinvastaista, että heti riennettävä vessaan kuin hätä on... Ei tämäkään niin kiva :LOL:

Soma: imetysliivit todellinen ongelma...Etukäteen vaikea tietää kokoa ja sitten se saattaa vaihtua useasti imetyksen eri vaiheissa. Mulla esikon jälkeen suureni kuppikoko kahdella, mutta voin lohduttaa, että ei tarkoita, että niin käy seuraavallakin kerralla. Mulla seuraavan kohdalla ei sitten juuri suurentunutkaan.

Kotihoidon tuesta: kysyy asennetta olla kotona, toki miehen on oltava silloin töissä, kuten kohdallasi varmaan onkin. Riippuu paljon, millaiseen elintasoon on tottunut. Tiukkaa meillä on ollut, mutta silti aina pärjätty ja siitä huolimatta onnellisia :D
 
Niin kauheasti oli tullu tekstiä viikon aikana, et oli oikein työ lukea ne kaikki... menihän tässä muutama ilta. Nyt voi sit itekki kirjoitella jotain...

Vyötärön ympärystä mittasin ihan uteliaisuuttani et mitäköhän se mahtaa mulla näyttää, niin 93cm ja sf- mittahan mulla meni viikko sit (rv 28+3, sf 27) ihan yläkäyrillä...

Ammateista ollu puhetta, ni olen Ruokapuolella suorittanut vanhamuotoisen Opistoasteen tutkinnon, joskus aikanaan (valmistuin 10 vuotta sitten, kääk vanhuus iskee...) vajaa kuus vuotta olen ollut ainoastaan kotiäitinä, ja täytyy sanoa et se on ollut ihanaa aikaa... Tiedän mitä on työssäkäynti ja siksi nautinkin tästä että saan olla kotona omien lasten kanssa. Meillä lyhennetään asuntolainaa, autosta ei onneks ole lainaa... mut ihan hyvin sitä pystyy elämään vaik toinen vaan käy työssä ( ei edes mikään huippu palkka, vaan keskitasoa...)
No me kyllä myytiin toissa keväänä meidän mökki pois, mikä omistettiin viiden vuoden ajan ja sillä oli arvo noussu sinä aikana kolminkertaiseksi, eli se on kyllä hiukan helpottanu tätä meidän arkea... ja sit nyt kun on jo tämän kokoinen katras lapsia, niin päivähoitomaksut tulee niin korkeiks ettei edes kannata miettiä töihin menoa vähään aikaan... odotellaan et kaks isompaa menee kouluu ja sit kattellaan taas työpaikkoja!! Ja kyllähän siellä työelämässä kerkiää olemaan sittenkin viel yli 30 vuotta!!

Tietty eläkkeeseenhän tämä kotona olo vaikuttaa, mut olen alkanut sen takia eläkesäästäjäks, onkos täällä muita?

Saunonu olen aina odotusaikoina ihan normaaliin tapaan, eli usein ja pitkään, eipä tuosta ole näköjään mitään haittaa ollut...

Aika vaivatonta on ollut tään munkin raskaus, eipä sitä aina taho edes muistaa raskaana olevankaan...

Mutta hyvät voinnit kaikille masunkasvattajille :hug:

Poipi 29+3
 
Tänään käytiin hakemassa lastenrattaat. Ostin huutonetistä muutaman vuoden vanhat mutta tosi siistit emmaljungon duo combi rattaat.ja vaan satasen maksoi :)
matkaa tuli yhteensä hakureissulle 160kilometriä, niin pakkohan se oli matkalla käydä vetäsemässä lehtipihvit ABC:llä. mun ruokahalu on varmaan nelinkertaistunut tän raskauden aikana :D
huomenna tän viikon ainut vapaa.ENKÄ AIO TEHDÄ MITÄÄN. vaikka kyllä vaikka mitä pitäisikin jaksaa..plaaah.
ajatar&vekara 27+4
 
täällä ollu noista kelan päätöksistä puhetta, mulla niis ei menny pitkään, vajaaseen viikkoon tulivat takasin, samalla kun tuli ilmotus sillon siitä äitiyspakkauksesta..
Meillä ollut tätä uuden kodin laittoa, nyt on hoitopöydät valmiina, vauvalle vaatteita tosi paljon kaapissa (sain siskolta) ja vaunut tulee kesemmällä niinkuin pinnasänkykin..
Jotenkin tuntuu ihan oudolta, siis ajatella että ei enää pitkä aika laskettuun aikaan, ehkä mä en ole vielä ite sisäistänyt täysin että "nyt se oikeasti tulee", varaudun vaan aina kaikkee pahimpaan..

Noista miehistä ollu puhetta, mä olisin ihan tosi hellyydenkipeä, siis ihan yli, mies on tosi paljon nyt kotoa poissa, ei juuri käy kun nukkumassa (tekee maataloushommia) ja aika paljon vietän sit itekseni aikaa, mua ainakin "syö" tämä.. ja muutenkin kun olen niin pirun herkillä, ja kun tuntuu että oon paisunu ja kohta oon ihan täysin muodoton, kaikki kyl sanoo että mul ei ole kuin maha pyöristyny mut itestäni musta tuntuu kuin olisin kauhea jättiläinen.

menipäs syvälliseksi, vointeja kaikille ja silitellään masujamme. :heart:

t. Hosso ja Iida 29
 
Pikaisesti jotain kommentoin...

Poipi Täällä ilmoittautuu yksi eläkesäästäjä :wave: Jo monta vuotta olen säästellyt...
Meillä mies pitää vanhempainvapaan lopussa sen isäkuukauden ja minä aloitan samalla kesäloman, jonka jälkeen olisi tarkoitus jäädä kotihoidontuelle näillä näkymin vuodeksi...mikäli rahatilanne sallii. Eli pari vuotta olisi tarkoitus olla kotona. Saa nyt nähdä jaksaako, vai tuleeko ikävä töihin...näillä näkymin en usko, johan töitä on tullut tehtyä putkeen kauemmin kuin täällä moni on edes elänyt :kieh:

Mikkka + pikku-Raksu 28+6 :heart:
 
Ai niin...Kelasta. 18.4 on paperit vastaanotettu.
8.5 päätös äitiysavustuksesta (pakkaus) ja tänään posti toi lapun, että olisi pakkaus noudettavissa.
Vanhempainrahasta ei minkäänlaista tietoa, paitsi siis se, että hakemus saapunut 18.4...
Kerran olen soittanut Kelaan ja sanoivat, että käsittely kestää toimistosta riippuen noin kuukauden...täällä sit varmaan kaksi, kun ei mitään kuulu.
 
Huomenta!!

Pakko kommentoida tota sängyn vaihtoa lapselle. Mein poitsu oli just täyttäny 2v. ni sillon vaihettiin pinniksestä tavalliseen sänkyyn ja hän on oikeesti ihan super aktiivinen liikkuja ollu aina..ajattelin kauhulla et mitäköhän tulee.. ni ei mitään ongelmia.. se kyllä heräili aina sillon tällön öisin ja iltasin itkemään mut aina se vaan istua kökötti siinä sängyssä kädet ojossa et nosta, ennen ku tajusin et se ei joko uskaltanu tulla pois tai sit se ei ollu hoksannu et siitä pääsee pois :D .. no meni varmaan 1kk tai jotain, ni kyllä se sit keksi sen et voihan sieltä tulla itekin pois ja sit olikin tekemistä et sen sai pysymään siellä.. mutta loppu hyvin kaikki hyvin!! ihanaa ku kaikki tollanen vauva aika ja kaikki ihanat jutut on taas eessä :heart:

Kotia jäämisestä.. Esikolta olin töissä muutamia päiviä kuukaudessa jo äitiys loman aikana.. sillon meidän toimisto oli minun vanhempien kotona, eli äiti hoiti poikaa mie tein töitä.. ja kokonaan alotin työt 1kk ennen äippäloman loppua, mutta poitsu oli siinä mukana, äiti hoiti. hoitoon poika meni 1v 2kk vanhana perhepäivähoitoon.

nyt miulla on sellanen kutina että äippäloma ku loppuu muistaaksen 13.5.09 ni pitäsin lomat pois ja olisin kotona sinne syksyy ainakin, pitempääkin jos on varaa, mutta hoitoon pitää lapsukainen viedä kun mie lähen töihin.. äiti ei enää jaksa hoitaa, niin paljon on töitä hällä ja stressia ja muuta.. ja toimistokaan ei ole enää heillä kotona..

mutta hei nyt on jo kiire, ku kello onkin noin paljon :eek:

Ihanaa päivää!!

Äiti lpr 29+1

ainiin, missä se päivityslista on nykyään?? onko se tuolla ekalla sivulla vai onx miul menny joku ohi..?? en oo kerenny katella..??!! =)
 
Heippa pitkästä aikaa :wave:

Joka päiväkäyn moneen kertaan lukemassa,mut oon niin huono kirjottelemaan.
Eilen oli neuvola painoa tullu yheensä nyt 13kg :ashamed: :ashamed:
kaikki muu olin hyvin,mut pissatulehdus on taas |O

Mä oon jäämässä kotiin vielä 3 vuodeks vauvankin kanssa,niinku esikonki kanssa :)

Meillä on hankinnoista vielä patja ja tuttipullontutit ostamatta.
esikko on nyt 3v6kk ja mietin tota seisomalautaa,jos sen hommais... en vielä tiiä,ku esikko on sit lähemmäs 4v kun vauva tulee ja kävelee aika pitkiä matkoja jo.

Alaselkä särkyjä on ollut tässä muutaman päivän sisällä aika hyvin :/

Mut nyt on riennettävä hommiin,palataan taas :wave:
 
Sone
Onko muitten leikki-ikäsillä kauhee uhma? Meijän 3v on ollut ihan mahoton jokusen viikon kohta.. Mustasukkanenkin on jo valmiiks vauvasta. Sanoin tytölle että vauvalle pitää antaa sit huomiota myös ja kumpikin on yhtä tärkeitä! tyttö siihen totes et joo vauvallekkin huomiota, mut MIULLE EKAKS! :LOL:

Olis neuvolaan meno kohta, jos vaikka selviäis mikä mahaan ja selkään koskee, epäilen tulehusta. Eilen soitin lääkäri aikaa, mutta en saanut. kävin vaan pissanäytteen viemäs ja lekurin terkut oli että jos vauva liikkuu niin kaikki on hyvin! :kieh: Noh, panadolia ja töihin..
 
Huomenta!

Eilen kontrollissa äitiyspoliklinikalla ja siellä varmistui, että meidän vauva syntyy heinäkuun puolella. Synnytys käynnistetään rv 38-39 kohdunsuun tilanteesta riippuen. Aikamoinen helpotus. Mun historialla kun vauvoja on kannettu vähintään se 42 viikkoa. Edellinen raskaus käänti tämän tilanteen nyt näin.

Lääkärille kerroin huoleni vauvan vähäisestä liikkumisesta aikaisempiin raskauksiin verrattuna. Lääkäri laittoin ultran ison näytön päälle ja sanoi, että aika zembalot on parhaillaankin menossa, etkö tunne? En todellakaan tuntenut. Sanoi sitten, että voi johtua vauvan asennosta, perätilassa selkä minun napaa vasten. Yksi keino on saada pientä liikettä aikaiseksi on se, että laitan soittorasian mahan päälle soimaan. Silloin alkaa tuntua pientä hipsutusta tuonne virtsarakon suuntaan, ilmeisesti pikkuinen lyö tahtia varpaillaan.


Pieni on meidän "rääpäle", 1200g rv 29+4. Normaalin rajoissa kuitenkin mennään ja jos samaa vauhtia kasvaa niin alle kolme kiloiseksi jää. Aika outoa minulle, isolle ihmiselle, jonka edelliset ovat painaneet 3,3-4,3kg. Kotiin jäämisestä oli puhetta. Ei se meidän suurperheessä ole taloudellisesti mahdollista, ainakaan täyspäiväisesti. Kun noita koululaisia ei oteta millään tavalla huomioon kotihoidontuessa. Ei ole kivaa sanoa heille, että nyt pitää harrastukset lopettaa, kun äiti haluaa olla vauvan kanssa kotona. Työtä teen kuljetuspuolella ja siellä on mahdollista heittää keikkaa ihan kivasti. Todennäköisesti hoitoon ei pienin vielä vanhempainvapaan jälkeen joudu vaan käyn silloin tällöin töissä, miehen ollessa vapaalla. Hänkin tekee vuorotyötä, joten aika joustavasti pystymme järjestämään.

Nyt pitää lähteä kärräämään varastosta roinaa pihalle ilmestyneelle roskalavalle. Pyyhkii hikeä jo pelkästä ajatuksesta...

Scala rv 29+5
 
Jospa nyt ehtisin ja muistaisin kommentoida joitain kekustelun aiheita.

Ammatti, no kouluja on tullut käytyä ehkä liikaakin. Yo:n jälkeen opiskelin merkonomiksi, ja sehän oli lastenleikkiä lukioon verrattuna. Enempi meni rillutteluksi, mutta tosi hyvät paperit sain. Eipä kuitenkaan kiinnostanut kirjanpitohommat. Kun tytöt sitten oli 2v ja 4v halusin pois kotiäidinhommista ja lähdin opiskelemaan. Sitten tuli minusta Datanomi, mutta töitä ei ollut. Siitä sitten alkoi ohjelmointi kiinnostaa ja vaihdettiin paikkakuntaa. Useamman ohjelmointi koulutuksen jälkeen sain vakituisen työpaikan "insinööri talosta", jossa olen ollut nyt nelisen vuotta.

isyysloma, meillä iskä jääkotiin ensikeväänä, minä aloitan työt noin puolitoista kk etuajassa. Mies halusi jo edellisen vauvan kanssa kokeilla kotona oloa, mutta silloin se opiskelu/työ juttujen takia ollut mahdollista. Minusta on ihan oikein että mies kokeilee koti-isän hommia. Tuntuvat joskus kuvittelevan että ne on pelkkää lepposaa oloa. Ja kun on jo kolme lasta ite hoitanu tuonne 2 - 5 vuotiaiksi kotona, niin on iskän vuoro.

hoitovapaa, vuosikaudet kiitutettiin hotihoidontuella ja miehen palkalla, niin nyt kun on elintaso minun ja miehen hyvien työpaikkojen vuoksi noussut, niin ei siitä halua luopua. Ja uskon ettei vanhemmat lapset olis valimiita luopumaan harrastuksistaan ja muusta mihin ovat jo tottuneet. Mutta hoidetaan tilanne niin että vaavi on ainakin sen vuoden täyttänyt ennenkuin hoitoon menne, kyllä talous ainakin yhden kuukkauden kotihoidon kestää.

äippäpakkaus, sain sen eilen. Se oli ihana ja tytöt valitsivat jo vaatteita mitä vauvalle laitetaan ekana päälle.


nyt töihin...... kunkahan kauan tätä työtä jaksaa vielä tehdä.

-siukko
 
Heissan kaikki! :wave:

Täällä vietetään myös viikon ainoaa vapaa päivää. Ajattelin tästä lähteä Jumboon käymään. Pitäisi löytää jotain päälle pantavaa miehen veljen yo-juhliin. Veljeksillä 12v. ikäeroa:) Ensi viikon maanantaina on seuraava vapaa ja sitten perjantaina jo lähdetään kotiseudulle juhlien viettoon. Olis mulla noita aamuvuoroja ensi viikolla, mutta pahoin pelkään, että olen niin naatti, että shoppailemaan en jaksa lähteä töiden jälkeen. Mitä ihmettä sitä oikein laittaa päällensä ja mistä löytää? Onko jollain ehdostuksia. Tykkäisin sellaisesta leningistä, jossa rintojen alta menee nauha ja sitten se klänninki laskeutuisi kauniisti masun päälle:):) Taitavat olla aika vanhanaikaisia. Ja heinäkuussa on kaveripariskunnan häät ja sinne pitää myös löytää sitten aikanaan päälle pantavaa. Ei taida enää tämä asu sitten mahtua....

Töissä olen vielä jaksanut käydä. Maanantaina oli aika tuskallinen päivä. Masuun sattui, sellasta pistelyä. Ajattelin eka, että olisi jotain vatsataudin poikasta, mutta taisi se raskaudesta johtua. Maha siis ei ollut sekaisin mitenkään. Jos tuollainen uusiutuu, on kyllä pakko hakea saikkua, mutta kun ei millään viitsisi...tai siis kehtaisi.

Täällä on ollut puhetta, että kuka ihme on sanonut, että keskiraskaus olisi jotenkin energistä aikaa. Ei mulla ainakaan. :):):) Välillä tuntuu, että haluais jo olla normaalis olotilas...tai normaalis ja normaalis...mut kuitenkin.

Meidän muutto lähestyy vinhaa vauhtia, juhuu!!! Joudun olemaan pari viikkoa "vanhas" kämpäs yksin, kun miehellä alkaa työt 2.6. meidän uudella kotipaikkakunnalla. Jos en sitten hae saikkua, kun olotkin on ollut mitä on. Suppailua yms. Noo, sen näkee sitten. Pakettiauto on varattuna kahdeksi viikkonlopuksi, että saadaan roudattua kamat täältä. Tuntuu niin uskomattomalta, että täältä pääkaupunkiseudun sykkeestä piäsee pois:)

Bella-Lumia 27+6
 

Yhteistyössä