Ootteko huomannu, että miesgynekologit ovat paljon hellempiä kuin naiset?

  • Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti
"a p"
Mies kun tutkii alapäätä, otteet ovat hellät ja arvostavat. Naisgynekologit ilmeisesti tietävät, ettei toosa mene rajuistakaan otteista rikki, otteet ovat sen mukaiset.

Oletteko havainneet samaa?
 
Nainen on naiselle susi
Samantapaisia kokemuksia. JA mitä vanhempi se naisgynegologi niin sitä kauheampi. Yksi vanha harppu runttasi sen ihme skoopin mun toosaan niin nopeasti että hyvä kun pääsi kävellen pois.
 
samasama
Mä huomasin taannoin saman jutun.
Aina sattunut kun papa koe otetaan.Siksi oon aina inhonnut sitä kun on niin hiton kivulias ja mulla on ollut elämän aikana monta eri (nais)gyneä ja aina sattunut,sen takia on jopa ottanut tuntia aiemmin pamin että voin edes jotenkin rentoutua.
No nyt oli mies gyne ja jännitin taas...mutta ei tuntunut missään! Olin ihan ihmeissään kun vaan sanottiin että valmista tuli,en tuntenut kipua yhtään! :O
 
"Anne"
Olen. Ne muutamat harvat kerrat kun olen gynellä käynnyt niin on ollut naisgyne. Eka oli tosi vanha, kävelin jalat ristissä pois ja nuorena tyttönä päätin etten enää mene.
No eihän se lupaus pitänyt kun raskaaksi kuitenkin joskus myöhemmin tulin. Oli ongelmia raskaudessa ja kävin lääkärissä ja jouduin miesgynelle. Jännittihän se enemmän mutta ei se sattunutkaan!!
Jälkitarkistus ja papa kuitenkin palautti maanpinnalle taas, enkä ole sittemmin gynellä käynytkään.
 
.....
Ja mitä vanhempi miesgyne niin sitä huomaamattomampi ja hellempi se on. En ole vuosiin käynyt naisgynellä, lukuunottamatta raskausaikojen pakollisia, mutta perustarkastuksissa varaan ajan aina miesgynelle.

Ja sillä ei rentoutumisen kanssa ole mitään tekemistä. Yhtä epämukava tilanteena mutta miehet vaan osaa paremmin.
 
Nainen 40 +
Mä olen nyt joitakin vuosia käynyt naisgyniksellä, joka on todella miellyttävä myös ihmisenä, sinne on helppo mennä, enkä jännitä - ehkä johtuu iästään ja omasta iästäni.

Mutta aikaisemmin ja varsinkin nuorena huomasin kyllä saman eron. Tosin muutamia kertoja oli miesgynis, joka oli kyllä hyvin asiantunteva, mutta näin jälkeenpäin ajatellen ehkä tietyt otteet ja varsinkin rintojen tutkimisessa ne tuntuivat menevän aavistuksen yli ammattimaisuuden. Tai sitten kuvittelin, en tiedä.. Mutta nykyistä lääkäriäni en vaihtaisi enää!
 
"Tiita"
Musta tuntuu että kyseessä on juuri se, että mies ei uskalla käsitellä kovemmin, koska hänellä ei ole omaa kokemusta.

Muistan ikuisesti kuinka olin terveysalan opiskelijana raskaana, ja meillä oli sellainen parityö, jossa piti tehdä yksi kivuliaampi pistoharjoitus. Paikalla ollut naisopettaja sanoi että en saa siitä mitään vapautusta, vaikka näki että tilanne stressasi mua. Kun tulin harjoitukseen, nainen oli muualla käymässä ja mun ryhmään tuli miesope. Hän sanoi että minun iholla homma vain näytellään eikä pistetä oikeasti, jotta ei tule kipustressiä.

Harmittaa ihan sikana että se menee noin.

Nyt kun itse olen alalla töissä, mä olen erittäin varovainen odottavien äitien kanssa. Ajattelen tietoisesti että teen aina yhden ekstra-hellän jutun (esim. tyynyn selän taakse) kuin mitä mun rutiini on, jotta ei tulisi tuota eroa. Ja saan muuten viikottain hyvää palautetta tästä :)
 
"Hönö"
Mies on aina hellä naisen alapäässä seikkaillessaan. Muuten ei pääse pukille. Tämä koskee myös gynejä, joiden ammatinvalinnan motiiveja ei kenenkään rehellisen ihmisen tarvitse miettiä montaa sekuntia.
 
Mulla on miesgyne, joka on vielä lisäksi homo. Parempaa gyneä ei löydy mistään. Olen käynyt hänellä jo 8 v. Eli siitä lähtien kun aloin odottamaan esikoista. Ammatillisesti on mahtava, mutta kaiken kruunaa se, että hänelle voi puhua naisten jutuista, kuin nainen naiselle.:D
 
Kerran vain on miesgyne osunut kohdalle, ja oli kyllä kovakouraisin tapaus. Kaikki naisgynet ovat olleet, tai ainakin yrittäneet olla hyvin varovaisia ja muutenkin selittäneet paremmin koko ajan, mitä tekevät. Näin omalla kohdalla...
 
"Dixie"
Saman olen huomannut minäkin!
Paitsi kerran asuessamme Savitaipaleella vuoden, oli kyllä viisain naisgyne, mitä mulla on ollut!
Sanoi: "Nyt sä jännität" ja ei koskenut, vaan odotti mun vetävän
henkeä ja rentoutuvan ja vasta sitten jatkoi varovaisesti.
Ihan huippu naisgyne! Ikinä ennen eikä sen jälkeen ole tullut eteen
vastaavaa, että olis odotettu muutama sekunti ennen kuin jatketaan toimenpidettä.
 

Yhteistyössä