Ootteko valittaneet Kelan päätöksestä?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Olen valittanut ja korjaus tehtiin paikallisessa Kelan toimistossa pikaisesti. Aikaa ei mennyt kuin viikko tai pari. Mutta jos valitus olisi mennyt korkeammalle taholle, niin sitten olisi kestänyt ja pitkään.
 
[QUOTE="vieras";26750605]Olen valittanut ja korjaus tehtiin paikallisessa Kelan toimistossa pikaisesti. Aikaa ei mennyt kuin viikko tai pari. Mutta jos valitus olisi mennyt korkeammalle taholle, niin sitten olisi kestänyt ja pitkään.[/QUOTE]


Näin tapahtui minunkin tekemälle valitukselle
 
"mammanen"
Jep mutta ihan puhelimitse sain asian kuntoon. Kaksi päivää siinä kesti kun piti soitella vaikka kuinka monelle virkailijalle mutta lopulta löytyi sellainen jolla oli päätäntävalta.
 
"Ewa"
Minä valitin noin 13 vuotta sitten (eli ei auta varmaan kysyjää mutta kerronpa silti :D) opintotuen takaisinperinnästä. Olin muuttanut takaisin vanhempieni luo, ja opintotukea maksettiin edelleen suurempana jotain 3 kk ajan, vaikka asumislisän maksu oli lopetettu. Perivät liikaa maksettua tukea sitten takaisin varmaan puolitoista vuotta myöhemmin, enkä halunnut palauttaa kun olin ilmoittanut muutosta ja minusta ei ollut minun asia tarkistaa että Kela osaa maksaa oikean summan muuton jälkeen. Tein asiasta valituksen paikalliseen Kelaan helmikuussa, ja kun heinäkuussa olin käymässä paikkakunnalla, ajattelin käydä kysymässä, miten valitukseni on edennyt, kun olin valitusta tehdessäni saanut tiedon, että valitustani ei käsitellä paikallisesti, vaan se lähetetään Jyväskylään jonkun keskusinstanssin käsiteltäväksi. Virkailija etsi valitustani, mutta siitä ei löytynyt järjestelmästä, ja hetken siinä ihmettelin että mitäs nyt. Sitten vrikailija keksi vilkaista jonkun laatikon paprut läpi, ja sieltähän se minun valitus löytyi hautautuneena... Virkailija, joka tässä yhteydessä paljastui kesätyöntekijäksi, pahoitteli kovasti ja ihmetteli,miksi valitustani ei oltu lähetetty eteenpäin (varmaan siksi, että vakivirkailija ajatteli, että minun kuuluisi palauttaa tuet). Hän laittoi valituksen eteenpäin pikana, ja alle kolmessa viikossa tuli päätös että ei tarvi palauttaa, kun oli Kelan oma moka ja minä olin ilmoittanut tarvittavat tiedot hyvissä ajoin Kelaan.
 
[QUOTE="vieras";26750569]Ootteko valittaneet Kelan päätöksestä?

Kuinka kauan käsittelyssä meni*[/QUOTE]


Oletteko valittaneet KELA:n päätöksestä?
Kuinka kauan käsittelyssä meni?

Kirjoitelma aika suppea. Sanojen määrään nähden paljon virheitä.
9p /U.M.
 
Ammanda
Oletteko valittaneet KELA:n päätöksestä?
Kuinka kauan käsittelyssä meni?

Kirjoitelma aika suppea. Sanojen määrään nähden paljon virheitä.
9p /U.M.
Myös mainitsemasi "KELA" käyttää itsestään lyhennettä Kela, minkä lisäksi kyseisen lyhenteen lienee hyväksynyt myös Kotimaisten kielten keskuksen kielenhuolto-osasto eli Kielitoimisto: Kotimaisten kielten keskus :: Tapahtuma-arkisto.

Eli ap:lle enemmän pisteitä kirjoitelmastaan.
 
"Vieras"
Oon valittanu, ja päätös tuli varmaan viikossa.

Josmkyseessä on selvä käsittelijän moka, niin käsittelijä korjaa virheensä itsenöisesti. Jos kyse on tulkinnanvaraisesta jutusta tia jos käsittelijän mielestä ei ole tapahtunut virhettä niin ne menee valituslautakuntaan, joka kokoontuu säännöllisin väliajoin, esim pari kertaa kuukaudessa, eli silloin voipi kestää pitempään.
 

Yhteistyössä