Ope ei pyyhkinyt pyllyä

  • Viestiketjun aloittaja vihainen äiti
  • Ensimmäinen viesti
vihainen äiti
Kertokaa mielipiteitä mitä teen! Lapsi, ekaluokkalainen erityislapsi oli koulun ja ip-kerhon jälkeen mennyt suoraan pianotunnille. Kesken pianotunnin oli tullut kakkahätä ja lapsi ei vielä itse ihan selviä vessassa, Piano-ope oli saattanut vessaan lapsen pyytäessä mutta ei ollut suostunut tulemaan pyyhkimään pyllyä!!! Koulussa ne kerrat kun kakkahätä on tullut tämä on mennyt ongelmitta. Ope tai avustaja on tullut auttamaan. Itkuinen häpeissään oleva lapsi sieltä tunnilta sitten tuli, oli vessasta jotenkuten selviytynyt ja kakkaa vaatteissa tuhriintuneena. Olen niin raivoissani tästä että ei tosikaan ja soitin jo useamman kerran piano-opelle, ei vastausta vaikka laitoin tekstarilla soittopyynnönkin. Sen aion tehdä että konservatorion rehtoriin huomenna yhteys, opettajan vaihtoa pyydän ja anteeksipyyntöä. Mitä muuta voi tehdä?
 
  • Surullinen
Reactions: Lispetti
vieruus
Millä lailla erityislapsi jos pianotunneillakin kykenee käymään? Jos kyse on liikuntavammasta niin ymmärrän asian mutta toisaalta ymmärrän opettajaakin jotta voi peljätä että tulee jälkiseurauksia jos menee vessaan lapsen kanssa, varsinkin nykyaikana.
 
vihainen äiti
Ei ole liikuntavamma kyseessä ja on hyvin musikaalinen joten miksi ei voisi erityislapsi harrastaa musiikkia? Kyllä nyt olisi voinut jumaliste sen pyllyn pyyhkiä!! Kyllä tämä oli sen verran kauhukokemus lapselle että asiaa ei tähän jätetä mutta ope menee kyllä vaihtoon , kalliista oppilaspaikasta ei luovuta. Ja mihin sen avustajan tarvisi pianotunnilla, siksikö että jos sattuu tulemaan kakkahätä :D Ensimmäinen kerta kun näin käy ja koulussakin vain pari kertaa.
 
V.ieras
Alkuperäinen kirjoittaja vihainen äiti;30465488:
Ei ole liikuntavamma kyseessä ja on hyvin musikaalinen joten miksi ei voisi erityislapsi harrastaa musiikkia? Kyllä nyt olisi voinut jumaliste sen pyllyn pyyhkiä!! Kyllä tämä oli sen verran kauhukokemus lapselle että asiaa ei tähän jätetä mutta ope menee kyllä vaihtoon , kalliista oppilaspaikasta ei luovuta. Ja mihin sen avustajan tarvisi pianotunnilla, siksikö että jos sattuu tulemaan kakkahätä :D Ensimmäinen kerta kun näin käy ja koulussakin vain pari kertaa.
No en usko että se seuraavakaan ope suostuu pyllyä pyyhkimään. Lapsi opetelkoon sen homman nyt, niin selviää siitä itse.
 
V.ieras
Alkuperäinen kirjoittaja vihainen äiti;30465503:
Siis mitä "suostumista" siinä on että auttaa lasta eikä jätä pulaan, haloo! Ja muka ammattilaiset kyseessä!
Mutta hei ihan oikeasti tän piano-open ammattitaitovaatimuksiin ei kuulu kakkapyllyjen pyyhkiminen.

Taidat olla provo.
 
nooh
Soitonopettaja on aivan eri asia kuin oma opettaja. Monikaan ei lähtisi puolitutun ison lapsen avuksi vessaan, siitä voi joutua vaikka vaikeuksiin. Eikä se kyllä kuulu mitenkään toimenkuvaan vaikka sinä kuinka raivoaisit ja soittelisit opettajalle ja esimiehelle. Jos lapsi soittaa pianoa, niin oppii kyllä pyyhkimäänkin. Nyt harjoittelemaan ja kunnon palkkio.
 
"muumuu"
Todella valitettavaa ettei lastasi autettu asiassa. Reagoin luettuani sinulle tulleita vastauksia.... On se niin julmaa äitien välinen "keskustelu" näillä palstoilla. Nimettömäna ja kasvottomana on niin helppo jyrätä toinen äiti. Vahva vittuilu korostuu useinmiten. Lienee turhaa minun vaahtoaminen, tämä asia ei tule koskaan muuttumaan!
 
Vihainen äiti
Siis kuinka iso asia voi olla muka lapsen pyllyn pyyhkiminen??! Kyllä on puhuttu asiasta kotona ja harjoiteltu mutta edetään pikku askelin ja nyt tuli iso takapakki. Lapsi kokee tämän vaikeaksi ja on pelännyt että osuu kädellä kakkaan tai pissaan
 
V.ieras
[QUOTE="muumuu";30465520]Todella valitettavaa ettei lastasi autettu asiassa. Reagoin luettuani sinulle tulleita vastauksia.... On se niin julmaa äitien välinen "keskustelu" näillä palstoilla. Nimettömäna ja kasvottomana on niin helppo jyrätä toinen äiti. Vahva vittuilu korostuu useinmiten. Lienee turhaa minun vaahtoaminen, tämä asia ei tule koskaan muuttumaan![/QUOTE]

Ap siellä vastailee itselleen :D ei kukaan oikeasti voi odottaa että soitonopettaja on vessa-apurina.
 
V.ieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vihainen äiti;30465524:
Siis kuinka iso asia voi olla muka lapsen pyllyn pyyhkiminen??! Kyllä on puhuttu asiasta kotona ja harjoiteltu mutta edetään pikku askelin ja nyt tuli iso takapakki. Lapsi kokee tämän vaikeaksi ja on pelännyt että osuu kädellä kakkaan tai pissaan
Kädet voi pestä ;)

Ja kyllä se voi olla iso juttu sellaiselle, jonka sitä ei kuulu tehdä. Ja joka ei edes osaa olettaa että joutuisi moista tekemään.
 
V.ieras
Alkuperäinen kirjoittaja vihainen äiti;30465535:
Siis missä tuossa on se iso juttu, hei haloo lapsen pyllyn pyyhkiminen!
Niin, sulle ja mulle se ei ehkä iso juttu olekaan. Mutta jollekin muulle voi olla.

Jossain päiväkodeissa pitää käyttää kumihanskoja jos avustaa pyyhkimisessä. Oliko soitonopettajalla tätä mahdollisuutta?

Ja kyllä se toisen ihmisen paska vaan saattaa ällöttää.
 
mikone
Eiköhän tästä asiasta ois pitänyt puhua sillon kun pianotunnit alotettiin? Että lapsella on juttuja joissa saattaa tarvita apua että sopiiko opettajalle sitten että auttaa.. Aika ikävää jättää lapsen avunpyyntö huomioimatta mutta ei se hänen hommaansa kyllä kuulu. Varsinkin kokemattomalle aikuiselle se toisen pyllyn pyyhkiminen voi olla hankala juttu ja vaikka olis omia lapsiakin niin niiden kanssa osaa toimia yhteistyössä. Ei oo ihan yks taikka kaks kertaa kun oon ollu kädet kakassa kun päiväkodissa pyyhkii "vieraan" lapsen pyllyä eikä se toimikaan samalla lailla kun minun lapset (enkä minä niinkuin sen lapsen vanhemmat) ja mennään liikkeissä ristiin.
 

Yhteistyössä