Opel Astra - Kokemuksia kaivataan

Meillä kiikarissa Opel Astra 1.8-16 Enjoy Wagon (farmari) Vuosimallia -05
Ajettu vajaat 100 000 km.

Kokemuksia kaivataan, niin hyviä kuin huonoja.
Myös kokemuksia siitä kuinka lasten turvaistuimet toimivat tässä autossa :)
 
vieras
Meillä oli 06 farmari viimeksi ja ihan ok oli. Kaksi turvaistuinta ja kolmas matkustaja vöillä oli takapenkillä. En muista onko 05 jo uusi isompi korimalli. Me vaihdettiin Zafiraan syksyllä ja meillä mittarissa oli vaan reilu 20 tuhatta kun vaihdettiin. 100t on jo mun mittapuun mukaan "paljon" jos vertaa siihen että meillä tulee vaan 10t per vuosi. Hyvin sillä vielä ajaa , mutta kohta tulee varmaan jakohihnat ym vaihtoon. Korostan että mä vaan ajan ja mies hoitaa kaikki koskien autoa , tietoa mulla ei oikein ole autoista.
 
On uudempaa korimallia tuo mikä meillä kiikarissa. Koeajolla auto tuntui hyvältä ajaa ja on kuin uusi -> eli siistissä kunnossa..

Kaikki huollot tehty ajallaan kun ollut leasing-autona yhdellä omistajalla :)
 
juupa juu
muista etä opelin arvo laskee kuin kissan häntä...Meille ei tule enää yhden opelin jälkeen toista,6000e putos hinta kahdessa vuodessa...pellit on mitä on edelleenkin siinä merkissä ja astra on vielä aliarvostetumpi mitä vectra.
 
Alkuperäinen kirjoittaja juupa juu:
muista etä opelin arvo laskee kuin kissan häntä...Meille ei tule enää yhden opelin jälkeen toista,6000e putos hinta kahdessa vuodessa...pellit on mitä on edelleenkin siinä merkissä ja astra on vielä aliarvostetumpi mitä vectra.
Minkä tahansa uudehkon auton arvo laskee 6000 parissa vuodessa.

Kyllä mä olen tykännyt meen farkkuastrasta, ei siinä oo ollu mitään vikoja. Meillä ei kyl oo ku yksi istuin.
 
vieras
Kuulostaa hyvältä vaihtoehdolta. Me taidetaan hankkia vuoden 2006 farkku Astra. Ajettu 140 tuhatta. Malli on Opel Astra Wagon 1,6 Twinport Enjoy. Sekin kuin uusi. Meillä on ollu Ooppeleita, eikä meillä ole valittamista. Hyviä autoja ovat. Kun ei tarvi ostaa egon pönkittäjää, voi valita huoleti Ooppelin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja juupa juu:
muista etä opelin arvo laskee kuin kissan häntä...Meille ei tule enää yhden opelin jälkeen toista,6000e putos hinta kahdessa vuodessa...pellit on mitä on edelleenkin siinä merkissä ja astra on vielä aliarvostetumpi mitä vectra.
Minkä tahansa uudehkon auton arvo laskee 6000 parissa vuodessa.

Kyllä mä olen tykännyt meen farkkuastrasta, ei siinä oo ollu mitään vikoja. Meillä ei kyl oo ku yksi istuin.
Totta. Aina se arvo laskee. Toisissa herkemmin, mutta eipä niiden lähtöhintakaan ole liian korkea.
 
katja
No; mulla ei ole kuin hyvää sanottavaa! Tosin auto jo vuosimallia 1999. Ostin vuonna 2001 kuun mittarissa ehkä 30 000. Nyt mittarissa 240 000 ja hyvin palvelee edelleen. Mitään isoja korjauksia ei ole tehty, perushuollot + ehkä tonnilla ylimääräistä eli halvalla on ajettu kahdeksan vuotta!
 
yksi ooppelisti
ostin ooppeki astran 1.6i 8v vm o3 ajettu nyt 180000 km motti paskana yli tonnin remontti orottaa kaasupoljin sähköinen vajaa 400e plus työt ym.ym vikoja on poistettava euroopan liikenteestä
 
tunari
äläkää hyvät hyssykät ostelko noita ooppeleita ihan paskoja kaikki minullaki huoneistokeskusksen käytöltä astra 03vm ajettu reiru 100 000 joka paikka oireilee tullee vaihto muuhun merkkiin esim.toyota avenss
 
vierailija
Meillä oli astra farkku 07-10 vuosina ja voin sanoo että elin silloin elämäni onnellisinta aikaa. Onnellisuus ei tosin liity siihen autoon mitenkään mut ei se sitä poiskaan vienyt. Lapset oli pieniä ja talo juuri hankittu. Olin niin onnellinen!
 
Meillä oli Astra n 6kk. Oli hyvä ajaa silloin kun se jopa toimi, mutta muuta kehuttavaa mulla ei siitä autosta ole.
 
vierailija
Mulla on nyt ollut -05 Astra farkku jo 7 vuotta ajossa. Olen tyytyväinen, kertaakaan ei ole mitään vikaa ollut. Erittäin halpoja kilometrejä ollut kun ei ostohintakaan silloin ollut kuin 11,5 t€. Nythän sillä ei enää oo kun käyttöarvoa :D

Ainoa vika on että alkaa ruostua lähinnä takaluukusta.
 

Yhteistyössä