Opetellaanko uusi elämasenne?

http://www.youtube.com/watch?v=Gc4HGQHgeFE

Videolla on kädettömänä ja jalattomana syntynyt mies, jolla on todella upea elämän asenne, tuli tippa linssiin paatuneemmallekkin naiselle. Aina kun tulen marisemaan turhasta ja siitä mielessäni, että mikään ei onistu, aion katsoa tämän ja muistaa, että olen etuoikeuttettu, huonomminkin voisin olla ja saan positiivista energiaa hänestä ja jaksan yrittää uudestaan, lujempaa ja paremmin :)
 
En nyt töissä ala katsomaan viedota, mutta olen sitä mieltä, että itse kunkin pitää suhteuttaa murheensa omaan elämäänsä eikä niihin, joilla on asiat vielä kurjemmin. Ei tarvitse jaksaa ja tsempata vain siksi, että aina jollain on vielä pahemmin asiat.

Hyvä elämänasenne olisi toki suotavaa itse kullekin. :saint:
 
-Jonttu-
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
En nyt töissä ala katsomaan viedota, mutta olen sitä mieltä, että itse kunkin pitää suhteuttaa murheensa omaan elämäänsä eikä niihin, joilla on asiat vielä kurjemmin. Ei tarvitse jaksaa ja tsempata vain siksi, että aina jollain on vielä pahemmin asiat.

Hyvä elämänasenne olisi toki suotavaa itse kullekin. :saint:
Tuossa videossa kerrotaan raajattomasta miehestä, joka on uskomattoman sitkeä, eikä luovuta vähästä. Hänellä on sellainen asenne, ettei vähällä luovuta. Suomalaiset mun mielestä tarttis tuollaisen asenteen, liian moni masentuu kun elämä vähän ottaa vastahankaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja no en jaksa kiinnostua jonkun muun ongelmista:
Omissa asioissa on ihan tarpeeksi.Jos sitä alkaa ajattelemaan maailman kurjuutta voi samantien vetää itsensä hirteen.
Yleensähän maailman kurjuutta ajatellessa huomaa, että itsellä on asiat ihan hyvin. Ei se mua ainakaan masenna niin että pitäisi sanoa, että voi saman tien vetää itsensä hirteen. Mutta tyylinsä kullakin.
 
ole pakko ei, mutta kyllä turhan valittamisen voi jättää pois, ihan itsekukin. Se on sitten eri, jos on todellisia murheita ja sairautta ja siltikin niihin voi paljon vaikuttaa omalla asenteellaan. Joskus vaan ärsyttää, kun kaikki päivät kitistään jostain turhasta ja siinä kitistessä se elämä sitten menikin :kieh:
 
-Jonttu-
Alkuperäinen kirjoittaja no en jaksa kiinnostua jonkun muun ongelmista:
Omissa asioissa on ihan tarpeeksi.Jos sitä alkaa ajattelemaan maailman kurjuutta voi samantien vetää itsensä hirteen.
Kannattais vaan katsoa tuo video - se ei ole mikään säälinkerjäysfilmi, vaan kertomus miehestä jolla on enemmän kanttia kuin kaikilla suomalaisilla yhteensä. Voisimme kaikki ottaa oppia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
En nyt töissä ala katsomaan viedota, mutta olen sitä mieltä, että itse kunkin pitää suhteuttaa murheensa omaan elämäänsä eikä niihin, joilla on asiat vielä kurjemmin. Ei tarvitse jaksaa ja tsempata vain siksi, että aina jollain on vielä pahemmin asiat.

Hyvä elämänasenne olisi toki suotavaa itse kullekin. :saint:
Tuossa videossa kerrotaan raajattomasta miehestä, joka on uskomattoman sitkeä, eikä luovuta vähästä. Hänellä on sellainen asenne, ettei vähällä luovuta. Suomalaiset mun mielestä tarttis tuollaisen asenteen, liian moni masentuu kun elämä vähän ottaa vastahankaan.
Täälläkin on aika paljon niitä, jotka ruikuttaa aivan jatkuvasti jostain mitättömistä asioista ja tekevät kaikesta ongelmia, vaikka asiat on oikeasti ihan hyvin.
 
HarmisParmis
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
En nyt töissä ala katsomaan viedota, mutta olen sitä mieltä, että itse kunkin pitää suhteuttaa murheensa omaan elämäänsä eikä niihin, joilla on asiat vielä kurjemmin. Ei tarvitse jaksaa ja tsempata vain siksi, että aina jollain on vielä pahemmin asiat.

Hyvä elämänasenne olisi toki suotavaa itse kullekin. :saint:
Tuossa videossa kerrotaan raajattomasta miehestä, joka on uskomattoman sitkeä, eikä luovuta vähästä. Hänellä on sellainen asenne, ettei vähällä luovuta. Suomalaiset mun mielestä tarttis tuollaisen asenteen, liian moni masentuu kun elämä vähän ottaa vastahankaan.
Ja minä kun luulin, että kovin moni suomalainen masentuu juuri sen vuoksi, kun eivät osaa ajoissa luovuttaa. Mennään vaikka läpi harmaan kiven, eikä myönnetä uupumisen merkkejä ennen kuin syöksytään alas tai pysähdytään kokonaan ja ollaan itsemurhan partaalla.
 
HarmisParmis
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
En nyt töissä ala katsomaan viedota, mutta olen sitä mieltä, että itse kunkin pitää suhteuttaa murheensa omaan elämäänsä eikä niihin, joilla on asiat vielä kurjemmin. Ei tarvitse jaksaa ja tsempata vain siksi, että aina jollain on vielä pahemmin asiat.

Hyvä elämänasenne olisi toki suotavaa itse kullekin. :saint:
Tuossa videossa kerrotaan raajattomasta miehestä, joka on uskomattoman sitkeä, eikä luovuta vähästä. Hänellä on sellainen asenne, ettei vähällä luovuta. Suomalaiset mun mielestä tarttis tuollaisen asenteen, liian moni masentuu kun elämä vähän ottaa vastahankaan.
Täälläkin on aika paljon niitä, jotka ruikuttaa aivan jatkuvasti jostain mitättömistä asioista ja tekevät kaikesta ongelmia, vaikka asiat on oikeasti ihan hyvin.
Sekin on sitä ongelmienkäsittelyä. Uskokaa pois, ruikuttamisesta on apua. Se on asioiden järjestelyä. Se on tapa hoitaa harmeja pois nimettömyyden suojassa. Jokaisella on omat harminsa ja tapansa hoitaa niitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja HarmisParmis:
Sekin on sitä ongelmienkäsittelyä. Uskokaa pois, ruikuttamisesta on apua. Se on asioiden järjestelyä. Se on tapa hoitaa harmeja pois nimettömyyden suojassa. Jokaisella on omat harminsa ja tapansa hoitaa niitä.
Samaa mieltä. Jos pikkuasioista ei saa valittaa, kertyy niistä helposti suuri tulppa. Ja moni suomalainenhan ei valita "oikeasti", ei mene lääkärille tai hae apua.
 
kolmen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
En nyt töissä ala katsomaan viedota, mutta olen sitä mieltä, että itse kunkin pitää suhteuttaa murheensa omaan elämäänsä eikä niihin, joilla on asiat vielä kurjemmin. Ei tarvitse jaksaa ja tsempata vain siksi, että aina jollain on vielä pahemmin asiat.

Hyvä elämänasenne olisi toki suotavaa itse kullekin. :saint:
Peesi!!
 
tylsinveitsi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tylsinveitsi:
kun sanot että tulen marisemaan turhasta, niin meinaatko että tulet palstalle marisemaan jne?
Ehkä hän käytti futuuria, jota suomen kielessä ei ole, mutta jonka kaikki kyllä ymmärtävät.


jaaha, kiitosntäsmennyksestä, minä en sitten ole kaikki kun en ymmärtänyt, mutta nyt ymmärrän.
en taida pystyä katsomaan tuollaista.
tällaiset asiat pyörivät kyllä päivittäin mielessä, ja varmasti kaikki suhteellisuus on melkeinpä pakollista, suhteellisuudentaju siis.

paljon joutuu kuulemaan, ennen kuin korvat putoavat päästa (vähän kömpelösti ilmaistu, sanonta)
mutta totta on, että monenlaista asennetta tulee vastaan, kun riittävän kauan vaeltaa.


 
vieras
mä luulen että jopa tuo videon mies masentuu välillä, tai hermostuu siitä että vahingossa läikyttää kahvit pitkin pöytää tai muusta vastaavasta. Sellaista vaan ei koskaan missään selviytymistarinavideoissa kerrota.
se kun on inhimillistä.
 
tylsinveitsi
[/quote]
Ja minä kun luulin, että kovin moni suomalainen masentuu juuri sen vuoksi, kun eivät osaa ajoissa luovuttaa. Mennään vaikka läpi harmaan kiven, eikä myönnetä uupumisen merkkejä ennen kuin syöksytään alas tai pysähdytään kokonaan ja ollaan itsemurhan partaalla. [/quote]


nyt vasta ehdin lukea muiden kommentteja

en pysty katsomaan, ainakaan nyt, ehkä myöhemmin kun on vahva hetki...ooikein siis erikoisvahva,

mutta tässä on paljon asiaa myös että kyllä ne murheet varmasti pitäisi saada kertoa, ennen kuin ihan murtuu.

ja valittaminenkin pitäisi sitten sallia, eikö palsta ole hyvä paikka siihen, eihän niitä pakko ole lukea, jos se kovin pännii
 

Yhteistyössä