opetus tuttipullolle, tarvitsen neuvoja.

Hei!

Haluaisin opettaa vauvan syömään tuttipullosta, miten aloittaisin?
Vauva on pian 3 kuukautta vanha, eikä ole aiemmin pulloruokinnalla ollut paljoa.

Muutaman kerran on yritetty ja pari kertaa on onnistunut, mutta ainakin, jos itse yritän niin menee pienellä huutamiseksi. Johtuisiko se siitä, että minä tuoksun maidolta ja vauva "tietää" että olisi parempaakin tarjolla :D

Kertokaa omia kokemuksianne, kiitos.
 
valitettavasti voin vaan sanoa sen että minulla ei kumpikaan lapsista oppinut koskaan pullolle.vaikka yritettiin kaikki mahdolliset tutit ja pullot :/ ja aloitettiin totuttaminen ajoissa....

mutta se voisi olla hyvä idea että isä kokeilisi syöttää pullosta koska äiti tuoksuu maidolle =)
 
Täällä kohtalotoveri...Meillä 2kk ja on tehnyt nyt totaalisen pullolakon.Ei olla kovin paljoa annettukkaan mutta on nyt kuitenkin silloin tällöin juonut.Onpa tosi mukavaa kun menen jumppaan niin neiti huutaa pää punasena sen aikaa jos on sattunut nukkuun kun lähden sinne.. :( Ja muutenkin olisi mukava käydä jossain yksin.Meillä aian mies syöttänyt, siltä on ottanut mut ei enää.Olemme myös lämmittänyt tutin päätä kuuman veden alla mut ei auttanut.Kokeilkaa sitä!
Esikoinenkin oli kranttu pullolle mutta ei näin kranttu.Ajattelin ma soittaa neuvolaan ja kysyä niiltä vinkkejä koska eihän tämä voi näin jatkua....
 
EAK
Ystäväni opetti vauvansa pullolle näin: Pumppasi omaa maitoa pulloon ja juotti sen saman tien vauvalle. Näin se on juuri oikean lämpöistä ja maistuu samalle kuin äidinmaito. Rintamaidon maku on kuulemma eri kun se on ollut pakkasessa ja sieltä lämmitetty käyttöön.
 
Vastapumpattuna kannattaa tosiaan tarjota. Toiset saattaa syödä paremmin jos on annettu ensin tissiä, toiset taas jos on nälkäsiä. Kannattaa sitäkin kokeilla että mies tai joku muu joka ei tuoksu maidolle antais. Ja eri mallisia ja materiaaliltaan erilaisia tuttiosia kannattaa myös kokeilla.

Meillä auttoi tuo että joku muu antoi. Tosin se johtui siitä että pikkunen joutui sairaalaan joten vaihtoehtoja ei ollut kuin syödä tai olla nälässä... :/ Kotona ei aiemmin kelvannut mikään.
 

Yhteistyössä