Opintolainan ylimääräinen lyhennys?

  • Viestiketjun aloittaja ansku
  • Ensimmäinen viesti
ansku
miten sen voi tehdä itse, onko se tuo luoton numero se tilinumero johon sen ylimääräisen lyhennyssumman voi laittaa? Ainakin näyttää tilinumerolta :)

kun olen kuullut/lukenut että sen voi tehdä ilman että ottaa yhteyttä pankkiin...
 
S
Alkuperäinen kirjoittaja ansku:
miten sen voi tehdä itse, onko se tuo luoton numero se tilinumero johon sen ylimääräisen lyhennyssumman voi laittaa? Ainakin näyttää tilinumerolta :)

kun olen kuullut/lukenut että sen voi tehdä ilman että ottaa yhteyttä pankkiin...
Älä käytä sitä numeroa, ei ainakaan Nordeassa toiminut niin!
Nordeassa lähetin verkkopankin kautta viestin pankille, kuinka paljon halusin lyhentää lainaa ja miltä tililtä. Pankki sitten hoiti lyhennyksen sovitusti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja S:
Alkuperäinen kirjoittaja ansku:
miten sen voi tehdä itse, onko se tuo luoton numero se tilinumero johon sen ylimääräisen lyhennyssumman voi laittaa? Ainakin näyttää tilinumerolta :)

kun olen kuullut/lukenut että sen voi tehdä ilman että ottaa yhteyttä pankkiin...
Älä käytä sitä numeroa, ei ainakaan Nordeassa toiminut niin!
Nordeassa lähetin verkkopankin kautta viestin pankille, kuinka paljon halusin lyhentää lainaa ja miltä tililtä. Pankki sitten hoiti lyhennyksen sovitusti.
Näin miekin tein. Kysyin ensin pankista ja sain sieltä tuon ohjeen käyttää verkkopankin sähköpostia.
 
vieras
Op:ssa luoton nro on yleensä se tilinro johon tehdään lyhennys ja sen voi tehdä ihan itse verkkopankin kautta. Klikkaa vaan luotot ja sitten valitsee siitä sen nron ja kun sen laittaa siihen uusi maksu kohtaan niin sieltä tulee automaattisesti kysely mitä tahtoo tehdä (maksaa seuraavan erän ennakkoon tai tehdä ylimääräisen lyhennyksen).
 
-?-
Mulla oli OP sovittu tasalyhennys, joka lähti kuukausittain, nettipankissa oli lisäksi kohta, josta sai maksettua ylimääräisiä lyhennyksiä ja valittua, maksaako ns. etukäteen vai koko velkasummasta.
 
Joo, osuuspankissa voi maksaa opintolainan lyhennyksiä ihan normaalin laskun tapaan. Sinmppeliä. Ja ainakin meillä se luoton numero toimi tilinumerona, ja eikun vaan makselemaan.

Nordea -pankista mulla ei oo juurikaan (hyvää) sanottavaa missään asiassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiira-:
Mie taas boikotoin op:a ja kannatan nordeaa :D
Meidän Nordean boikotti alkoi siitä, kun työssäkäyvinä ei saatu lainaa, vaan olisi pitänyt alkaa asuntosäästäjiksi kolmeksi vuodeksi. Osuuspankissa taas ei ollut mitään ongelmaa, ja saatiin laina näppärästi. Eikä tosiaan mikään megalaina edes. No, mitäpä siitä, jollei asiakkaat kelpaa =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vastarannankiiski:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiira-:
Mie taas boikotoin op:a ja kannatan nordeaa :D
Meidän Nordean boikotti alkoi siitä, kun työssäkäyvinä ei saatu lainaa, vaan olisi pitänyt alkaa asuntosäästäjiksi kolmeksi vuodeksi. Osuuspankissa taas ei ollut mitään ongelmaa, ja saatiin laina näppärästi. Eikä tosiaan mikään megalaina edes. No, mitäpä siitä, jollei asiakkaat kelpaa =)
Mulla just toisinpäin; op:sta en saanut mutta nordeassa ei mitään ongelmaa :D Miehellä on laina op:ssa, mutta hän on myös niin kyrsiintynyt koko pankkiin, että jahka saa lainan pois niin vaihtaa nordeaan =)
 

Yhteistyössä