Oppisopimuskoulutus

Onkos kukaan ollut oppisopimuksella opiskelemassa?
Sitä mietin että kun oppilaan pitäisi saada vähintään tessin mukaista palkkaa, niin onko se työnantaja joka sen palkanmaksaa, vai saako työnantaja palkanmaksuun jostain tukea?
 
Eli työnantaja voi saada tukea jos palkkaa työttömän henkilön. Muussa tapauksessa tessin muakinen palkka, mutta työnanatajan ei ole pakko maksaa kun 70% tessin mukasesta palkasta. Itse sain täyden palkan aikanaan, mutta kavei sai ton 70% oppisopimuskoulutuksessa.
 
Mä luulen et jos on valmis työpaikka niin työsopimus pysyy samana joten palkka tulee olemaan sama paitsi sillon kun on lähiopetuspäivät (jollon voi saada koulutusrahaa niiltä päiviltä). Mun työnantaja maksoi koulussa olostakin, tosin oon erikoisalalla jossa on pakko kouluttaa oikeastaan oppisopimuksella tai muuten vaan.

Mutta tukea työnantaja ei tule saamaan susta koska olet jo siellä töissä.
 
Mä luulen et jos on valmis työpaikka niin työsopimus pysyy samana joten palkka tulee olemaan sama paitsi sillon kun on lähiopetuspäivät (jollon voi saada koulutusrahaa niiltä päiviltä). Mun työnantaja maksoi koulussa olostakin, tosin oon erikoisalalla jossa on pakko kouluttaa oikeastaan oppisopimuksella tai muuten vaan.

Mutta tukea työnantaja ei tule saamaan susta koska olet jo siellä töissä.
Siis en menisi nykyiselle työnantajalle oppariin, ihan kokonaan alanvaihto olisi edessä :)
 

Yhteistyössä