osaako teidän 5v olla itsekseen?

musta tuntuu että meidän poika ei osaa leikkiä tai tehdä muutakaan itse. Hetken aikaa ok, mut site alkaa äiti,hei.. On kotihoidossa et pitäis saaman kyllä huomiota. Hermo vaan menee jos sanoo, et odota hetki, niin pian tulee kysymään, menikö jo hetki??
 
Meidän 5v poika kyllä aika kivasti leikkii itsekseen, mutta johtuu varmaan siitä, että se on niin harvinaista herkkua, kun pikkuveli 4v on yleensä aina mukana. Välillä siitä tuleekin riitaa, kun isompi haluaisi leikkiä yksin lastenhuoneessa ja pienempi väkisin menisi mukaan.

Toisaalta nyt on syksyn aikana tullut merkillisiä pelkoja, ettei uskalla aina yksin mennä esim. toiseen huoneeseen. Äidin haluaisi aina mukaansa vaikka vaan jotain tavaraa hakemaan. Pelkää, että siellä on muumimörkö tai hirveä kuuraparta :eek: tai jotain muuta itse keksittyä karmeutta. Lietsoo pikkuveljeäänkin noihin juttuihin eikä velikään enää aina uskalla käydä edes vessassa pissalla yksinään. Ymmärrän kyllä hyvin näitä mielikuvituspelkoja, kun itse olin samanlainen pienenä, ja välillä vieläkin :whistle: .

Mutta tiedän sen tunteen, kun tuntuu, että mikään ei riitä noitten lasten kanssa. Joskus tuntuu, että mitä enemmän aikaansa niille antaa, sitä enemmän ne sitä vaativat.

Ja silti.... :heart: :heart: :heart: !!
 

Yhteistyössä