Osaatteko kertoa...

gardiini
Tuollainen on käsittämättömän helppo tehdä itse, koska tuossa ei ole edes laskosmekanismia. Ostat jonkun itseäsi miellyttävän valmisverhon, kankaan, lakanan tms. Jos osaat ommella verhokujan, ompelet sen itse. Mikäli et osaa, ompeluta kuja kaverilla, kangaskaupassa tai vaatekorjaamossa. Yläreunaan kiinnität parilla pistolla kaksi parimetristä silkkinauhaa tai jotakin muuta sellaista soiroa, joka silmääsi miellyttää ja rullaat tai taittelet kankaan haluamaasi korkeuteen. Jos haluat verhoon sanoja tai kuvioita, askartelukaupoista saa nykyään sabluunat, värit ja hyvät neuvotkin, kunhan niitä kysyy.

Yritä ja uskalla itse! Verhostasi tulee varmasti hieno! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja gardiini:
Tuollainen on käsittämättömän helppo tehdä itse, koska tuossa ei ole edes laskosmekanismia. Ostat jonkun itseäsi miellyttävän valmisverhon, kankaan, lakanan tms. Jos osaat ommella verhokujan, ompelet sen itse. Mikäli et osaa, ompeluta kuja kaverilla, kangaskaupassa tai vaatekorjaamossa. Yläreunaan kiinnität parilla pistolla kaksi parimetristä silkkinauhaa tai jotakin muuta sellaista soiroa, joka silmääsi miellyttää ja rullaat tai taittelet kankaan haluamaasi korkeuteen. Jos haluat verhoon sanoja tai kuvioita, askartelukaupoista saa nykyään sabluunat, värit ja hyvät neuvotkin, kunhan niitä kysyy.

Yritä ja uskalla itse! Verhostasi tulee varmasti hieno! :)
Taidat kyllä olla oikeassa =) . Kiitos rohkaisusta jospa sitä uskaltaisi yrittää. Lähinnä tuo tekstin saaminen onkin se haaste. Ei niinkään tuo ompelu.
 
gardiini
Alkuperäinen kirjoittaja Helena - ilopilleri:
Alkuperäinen kirjoittaja gardiini:
Tuollainen on käsittämättömän helppo tehdä itse, koska tuossa ei ole edes laskosmekanismia. Ostat jonkun itseäsi miellyttävän valmisverhon, kankaan, lakanan tms. Jos osaat ommella verhokujan, ompelet sen itse. Mikäli et osaa, ompeluta kuja kaverilla, kangaskaupassa tai vaatekorjaamossa. Yläreunaan kiinnität parilla pistolla kaksi parimetristä silkkinauhaa tai jotakin muuta sellaista soiroa, joka silmääsi miellyttää ja rullaat tai taittelet kankaan haluamaasi korkeuteen. Jos haluat verhoon sanoja tai kuvioita, askartelukaupoista saa nykyään sabluunat, värit ja hyvät neuvotkin, kunhan niitä kysyy.

Yritä ja uskalla itse! Verhostasi tulee varmasti hieno! :)
Taidat kyllä olla oikeassa =) . Kiitos rohkaisusta jospa sitä uskaltaisi yrittää. Lähinnä tuo tekstin saaminen onkin se haaste. Ei niinkään tuo ompelu.

Hienoa! :)

Tekstin ainakin mä tekisin tuhannesti mieluummin sabluunan läpi töpöttämällä kuin siveltimellä maalaamalla. Sivellin voi huiskaista vahingossa pari hajakarvaa viivan sivuun ja jos niissä hajakarvoissa sattuu olemaan väriä, tulee katastrofiraivari.

Jos löydät netistä jonkun kivan tekstipätkän, kivoja kirjaimia tai kivoja kuvia/kuvioita, voit tulostaa ne ja leikata töpötysaukot esim. mattoveitsellä. Mielestäni tulostuspaperi käy töpötykseen ihan hyvin, vaikkei olekaan yhtä jämäkkää kuin kauppasabluunat. Se lisävaiva tulostetöpötyksessä on, että en käyttäisi yhtä sabluunaa kuin yhteen kohtaan, koska mielestäni tavallisesta paperista tulee kostuessaan liian taipuisaa toiseen töpötykseen. Jos sulla on esim. piirtoheitinkalvoa niin sitä kannattaa käyttää usein toistuviin kirjaimiin, ellei jaksa veistellä paperista montaa samaa. Olen pantannut kaapissani tulostusvalokuvapaperia, mutta koska en enää muista, käykö se mustesuihkuun vai laseriin, olen surutta käyttänyt sitäkin sabluunatarkoitukseen. Sekin kyllä notkistuu, mutta ei läheskään yhtä nopeasti kuin tavallinen paperi. Leivinpaperilla ja muilla niin ohuilla olen järjestelmällisesti söhrinyt, joten niitä en enää edes harkitse. Kai se silti noinkin ohuella onnistuisi, jos vaan olisi tarpeeksi huolellinen.

Kun verhoa koristelet niin levitä se esim. lattialle tai pöydälle niin kiinnitä kulmistaan maalarinteipillä tai laita muutama painavampi esine kuvion reunoille, jotta kangas pysyy oikosenaan.

Jos haluat tietyn sävyisen koristelun niin päävärillä ja valkoisella saa jo tosi monta sävyä, kun niitä keskenään esim. pahvilautasella sekoittelee.


Teet nyt kuule oikein viimeisen päälle fiinin sisustustaidekohteen ja esittelet sen sitten juhlallisessa seremoniassa meillekin! :D
 

Yhteistyössä