Osittainen hoitovapaa ja kotihoidontuki

Yeb
Heips kaikenlaiset tietäväiset :)

Tein juuri päätöksen olla palaamatta kokopäivätyöhöni ja laittaa tuota reilun vuoden ikäistä hoitoon. Nytpä vaan ollessani halukas tekemään iltoja ja viikonloppuja vanhassa työpaikassani onkin pomo sitä mieltä että koko vakituinen työsopimus täytyy muuttaa "toistaiseksi töihin kutsuttavaksi". Eikös kuitenkin osittainen hoitovapaa sallisi minun tekevän töitä vanhalla sopimuksella, ainoastaan lyhennettynä?

Onko jollain kokemuksia tästä, en kuitenkaan ihan into piukeena luopuisi vakituisesta työsopimuksesta, se kun antaa tietynlaista turvaa ;) Ja saako osittaisella hoitovapaalla oleva kotihoidontuen kuitenkin kokonaan?
 
No eikait silloin työt vaikuta mitenkään siihen perusosaan (? ).
Kotihoidon tuelle tietääkseni voi tehdä työtä vaikka päivittäin kunhan lapsi josta tukea saadaan ei ole kunnallisessa hoitopaikassa.Hoitolisään tietenkin tulot vaikuttaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kookospähkinä:
Osittainen hoitovapaa on myös alle 3-vuotiaiden vanhemmille.
Ei sun kannata miettiä mitään osittaista hoitovapaata joka on 70e kuukaudessa vaan sinäsaat oikean kotihoidontuen jos kerran isä hoitaa lapsen. Sä voit tehdä töitä niin paljon kun huvittaa eikä se siihen vaikuta ellei lapsi ole kunnallisessa hoidossa.
 
*
Mä olin osittaisella hoitovapaalla ensimmäisen puolivuotta työssä ollessani elikkäs töitä oli 30 tuntia viikko (toimistotyöaika) ja perjantain olin aina vapaana. Kelasta saa lisätietoa. Otappa selvää ennen kuin muutat työsopimusta. Meillä siis lapsi oli tarhassa nuo neljä päivää. Osittaisella hoitovapaalla voi olla siis siihen asti kuin lapsi menee kolmannelle luokalle.

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/150802084946MH?openDocument
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kookospähkinä:
Elikkäs niitä kahta tukea ei voi saada samanaikaisesti?
Juu ei todellakaan, se 70e on vaan sellanen lohdutus niille jotka ei jää kotihoidontuelle ja saavat tehdä vähän lyhyempää työviikkoa, molempia rahoja ei saa.
 
huom
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Mä olin osittaisella hoitovapaalla ensimmäisen puolivuotta työssä ollessani elikkäs töitä oli 30 tuntia viikko (toimistotyöaika) ja perjantain olin aina vapaana. Kelasta saa lisätietoa. Otappa selvää ennen kuin muutat työsopimusta. Meillä siis lapsi oli tarhassa nuo neljä päivää. Osittaisella hoitovapaalla voi olla siis siihen asti kuin lapsi menee kolmannelle luokalle.

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/150802084946MH?openDocument
Osittaisella hoitovapaalla voi olla vain alle 3-vuotiaden ja 1-2 luokkalaisten vanhemmat!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Mä olin osittaisella hoitovapaalla ensimmäisen puolivuotta työssä ollessani elikkäs töitä oli 30 tuntia viikko (toimistotyöaika) ja perjantain olin aina vapaana. Kelasta saa lisätietoa. Otappa selvää ennen kuin muutat työsopimusta. Meillä siis lapsi oli tarhassa nuo neljä päivää. Osittaisella hoitovapaalla voi olla siis siihen asti kuin lapsi menee kolmannelle luokalle.

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/150802084946MH?openDocument
Voi olla osittaisella hoitovapaalla mutta kelalta ei saa kuin alle 3v vanhemmat ja koululaisten vanhemmat sen 70e korvauksen.
 
Yeb
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kookospähkinä:
Elikkäs niitä kahta tukea ei voi saada samanaikaisesti?
Juu ei todellakaan, se 70e on vaan sellanen lohdutus niille jotka ei jää kotihoidontuelle ja saavat tehdä vähän lyhyempää työviikkoa, molempia rahoja ei saa.
Tätä vähän pelkäsinkin, olishan se ollut edes pieni lisä tohon ruhtinaalliseen tukeen :D Laitoin Kelaankin kyselyä, kun en haluaisi nimenomaan sitä työsopimusta muuttaa..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kookospähkinä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kookospähkinä:
Elikkäs niitä kahta tukea ei voi saada samanaikaisesti?
Juu ei todellakaan, se 70e on vaan sellanen lohdutus niille jotka ei jää kotihoidontuelle ja saavat tehdä vähän lyhyempää työviikkoa, molempia rahoja ei saa.
Tätä vähän pelkäsinkin, olishan se ollut edes pieni lisä tohon ruhtinaalliseen tukeen :D Laitoin Kelaankin kyselyä, kun en haluaisi nimenomaan sitä työsopimusta muuttaa..
Mun mielestä antaa sen turvan että halutessasi sopimus muuttuu siksi kuin se oli ennen hoitovapaata, en nyt mene takuuseen sun tilanteessa, koska itse olin sillä osittaisella hoitovapaalla ja työnantaja välillä kyseli että kauanko vielä teen lyhennettyä työviikkoa että tietää palkata väkeä sitä mukaa, eli se oli vain väliaikaista se välisopimus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja huom:
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Mä olin osittaisella hoitovapaalla ensimmäisen puolivuotta työssä ollessani elikkäs töitä oli 30 tuntia viikko (toimistotyöaika) ja perjantain olin aina vapaana. Kelasta saa lisätietoa. Otappa selvää ennen kuin muutat työsopimusta. Meillä siis lapsi oli tarhassa nuo neljä päivää. Osittaisella hoitovapaalla voi olla siis siihen asti kuin lapsi menee kolmannelle luokalle.

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/150802084946MH?openDocument
Osittaisella hoitovapaalla voi olla vain alle 3-vuotiaden ja 1-2 luokkalaisten vanhemmat!
Väärin! Sitä tukea saa em ryhmään kuuluvat, mut osittaisella hoitovapaalla voi olla ton väliajankin!!
 

Yhteistyössä