Osittainen hoitovapaa.. Kokemuksia?

TARU
Alkuperäinen kirjoittaja TARU:
saako osittaista hoitovapaata pitää jos se vaan pomolle käy,ilman että hakee kelalta mitään?
kun kelalla oli sit se määräys että pitäny olla vuosi töissä tai jotain... ja jäin äityislomalle jo muutaman kuukauden töissäolon jälkeen .....
tästä oisko kellään tietoo? :)
 
helmihilla
Alkuperäinen kirjoittaja TARU:
Alkuperäinen kirjoittaja TARU:
saako osittaista hoitovapaata pitää jos se vaan pomolle käy,ilman että hakee kelalta mitään?
kun kelalla oli sit se määräys että pitäny olla vuosi töissä tai jotain... ja jäin äityislomalle jo muutaman kuukauden töissäolon jälkeen .....
tästä oisko kellään tietoo? :)
Ei siinä mitään ehtoa ole kuinka pitään on pitänyt työssä olla. Pääasia että työaika on 30 tuntia tai alle ja se on lyhennetty normi työajasta. Ja sitä hoitorahaa 70,00e - verot saa jos on alle 3 v tai eka tai tokaluokkalainen.
 
vieras
Hae myös verotusprosenttiin alennus jos jäät osittaiselle hoitovapaalle!
Mulla pelkästään myönteinen kokemus: olin 6h/pv töissä - lisäsi omaa jaksamista ja tulot veroalen jälkeen ihan ok. Mulla kyllä kuului kahvi- ja ruoka-aika työaikaan.
 
Vieras
Minäkin muistan lukeneeni että pitänyt työskennellä vuoden aikana oliko 10kk sen työnantajan palveluksessa vai mitenhän se olikaan. kelan sivuilta varmaan löytyisi tuo
 

Yhteistyössä