Ostaisitteko koiran kasvattajalta tahi muutenvaan-myyjältä, joka

ei osaa kirjoittaa rodun nimeä oikein?

Toisaalta naurattaa, toisaalta säälittää ne elukat, joita kaupataan Apulassa ja Keltaisessa pörssissä.
Mahtaa olla suurimmaksi osaksi dollarinkuvat silmissä nuilla "kasvattajilla"...

...dopermanni, civava, susikoira, novaskotiannoutaja, rotveileri...
Vain osan mainitakseni.

Minusta ei kovin luotettavaa kuvaa anna kasvattajasta... :whistle: :whistle: :whistle:
 
Salla
No eipä ne ainakaan rekisteröityjä voi olla jos ei edes kasvattaja rotua oikealla nimellä tiedä.

Oon ehkä sairas, mutta oon joskus soittanut ihan piruuttani oman rotuni "kasvattajille", siis just kelt.pörssistä soittanut jollekin "rehelliselle" koiran myyjälle. Sit oon kysellyt kaikkea rotuun liittyvää rodun ominaisuuksista, sairauksista yms. ja on kyllä kivaa kuunnella niide vastauksia kun keksivät ihan hatusta niitä!

Kannattaakin aina koiraa ostaessa ottaa itse ensin selville rodusta asioita ja sitten myyjältä "tyhmänä" kysellä. Sillä selviää onko kasvattaja ollenkaan perillä asioista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Salla:
No eipä ne ainakaan rekisteröityjä voi olla jos ei edes kasvattaja rotua oikealla nimellä tiedä.

Oon ehkä sairas, mutta oon joskus soittanut ihan piruuttani oman rotuni "kasvattajille", siis just kelt.pörssistä soittanut jollekin "rehelliselle" koiran myyjälle. Sit oon kysellyt kaikkea rotuun liittyvää rodun ominaisuuksista, sairauksista yms. ja on kyllä kivaa kuunnella niide vastauksia kun keksivät ihan hatusta niitä!

Kannattaakin aina koiraa ostaessa ottaa itse ensin selville rodusta asioita ja sitten myyjältä "tyhmänä" kysellä. Sillä selviää onko kasvattaja ollenkaan perillä asioista.
itse tein tällain kanssa, kun koiraa olimme hankkimassa.
Otin ensin selville rodun ominaisuuksia, joita sitten kyselin kasvattajalta.
Useimmat olivat (silloin pari vuotta sitten) täysin tietämättömiä peruasioista, joten jäipä koira ostamatta niiltä humpuuki"kasvattajilta"
 

Yhteistyössä